Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasismi poikaystävää kohtaan

Vierailija
26.07.2016 |

Eli olen matkustamassa eteläeurooppalaisen poikaystäväni kanssa Suomeen joulukuussa ja haluaisin kuulla onko mahdollisuutta rasismiin. Kokemuksia?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksaa tuijoteltiin 50K hengen kaupungissa kun oltiin Suomessa lomalla. On puoliksi espanjalainen ja puoliksi britti ja aika tumma. 

Mitaan muuta ei koskaan kokenut mutta kylla itseakin ihmetytti se havyton toljotus mita esim. kaupassa kaydessa paasi nauttimaan. En kylla itse kehtaisi ketaan silla tavalla kytata... 

Vierailija
82/93 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurillani on espanjalainen mies. Ovat siis muuttaneet tänne. Hyvin mies on otettu vastaan, eikä suurempia ongelmia ole ollut. Aina voi silti olla joku yksittäinen huutelija. (Tosin huudellaanhan ihmisille monista muistakin syistä.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hola hola Maradona!!!!!!!!

Vierailija
84/93 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu tuijotukseen pikkupaikkakunnilla!

Vierailija
85/93 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamup...a

Vierailija
86/93 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei espanjalaisista kukaan välitä.

Vierailija
87/93 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikaystävä on etelä-euroopasta myös, syntynyt ja kasvanut saksassa. Tuijottelua oli tavallista enemmän, tai ehkä vai kiinnitin enemmän huomiota, muttei mitään sen kummempaa.

Vierailija
88/93 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen kohdannut Suomessa rasismia romaneiden taholta. Ovat nimitelleet mm. valkoturvaksi ja talonpojaksi ja yrittäneet huijata rahaa.

Vierailija
89/93 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuljin nepalilaisen ystävän (mies) ja lapseni (vaalea, isänsä on myös) kanssa Turussa. Vietimme kivaa kesäpäivää. Ihmiset tuijottivat paljon (en ollut ennen tajunnut kuinka paljon!!) ja yksi humaltunut nainen tuli kysymään miksi lapseni on vaalea.

Vierailija
90/93 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 20v afrikkalais-suomalainen nainen. Olen syntynyt Suomessa ja käynyt päiväkodin ja koulut täällä. Töissä olen ja maksan veroja niinkuin muutkin. Tällä hetkellä suunnittelen oman yrityksenikin pystyyn laittamista. Äitini tuli Suomeen 90-luvun alussa ja koki paljon rasismia. Enemmän mitä minä olen kokenut.

Kävin lapsena aina kummitätini mökillä Päijänteellä ja siellä tuli tuijotuksia. Lapset seurasivat kaupassa kurkkien piilosta ja tuijottelivat. Aikuisetkin harrastivat kyyläämistä.

Olin tuolloin 6v. Joskus kaupassa joku lapsi huusi kovaan ääneen että" katso iskä tuolla menee ne****i". Aivan hirveetä ja outoa oli kokea lapsena tuollaista. Joskus lasten vanhemmat huusivat ensin ja opettivat lapselle kertoen, että tältä näyttää ne****i.

Asun isossa kaupungissa ja täällä kohtaan erittäin harvoin rasismia, mutta pieneen kylään mennessä niin kuulee nokikeppiä, aurinkoon palanut vitsejä ja n-sanaa ihmettelyjen kera.

Oon aina halunnut käydä mm. Lapissa, mutta arvatkaa vaan uskallanko lähteä. Mitä syvemmälle metsää ja pientä paikkakuntaa mennään, niin sitä enemmän pelkään. Pelkään jopa sitä, että kimppuunkin voitais käydä.

Rasismia on kuitenkin valitettavasti joka puolella maailmaa, kuten on idioottejakin. Ja Valitettavasti turvapaikanhakijat ovat kiristäneet ilmapiiriä ja niskaan tulee kuraa ihonvärin perusteella niillekin, jotka ovat kunnollisia tyyppejä.

Mutta ei mitään sen kummempaa hätää varmastikaan ole ja älkää välittäkö sivistymättömistä ihmisistä! :)

Vierailija
91/93 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattaa vissiin karttaa pikkupaikkakuntia jos on vähänkin poikkeavan näköinen.

Vierailija
92/93 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän saattaa sitten ihmetella naisten vihreita hiuksia ja tatuointeja.

Vierailija
93/93 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo vaan, KKK hyökkää!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan