Mies kysyi milloin meille tulee vauva:(
Jälleen kerran. Tuntuu pahalta kun en itseäni nää äitinä tai koe mitään mielenkiintoa äitiyteen. Sen verran järkeäkin löytyy päästä, etten huvin vuoksi halua kokeilla miltä se lapsiarki tuntuu. Puhumattakaan synnytyspelosta. Miksi sitten tuntuu pahalta? No koska mies olisi ihan täydellinen isä. Ihan vain sen takia edes mietin asiaa. Löytyisiköhän joltain viisaita sanoja asiaan liittyen?
Kommentit (37)
Olet parisuhteessa miehen kanssa, joka haluaa lapsen. Et itse halua lasta. Et ole kertonut miehelle? MITÄ?!?
Paljonko ikää? Se ratkaisee kannattako/voiko odottaa vai kertoa miehelle että sinun kanssasi ei lapsia tule
Millainen on sun suhde omaan äitiin?
Aika julmaa miestä kohtaan. Sun pitäisi kertoa miehelle ajatuksistasi lapsia kohtaan. Oletko kovin nuori?
Koska ajattelit kertoa miehelle, ettet halua lasta? Tee se heti!
Jos toinen yhtä ehdottomasti haluaa lapsia kuin toinen ei, kannattaa lähteä eri suuntiin. Kompromisseja on vaikea tehdä tai kummankaan taipua toisen tahtoon ilman katkeruutta.
Kokemus puhuu. Minun entinen puolisoni halusi suurperheen, minulle riitti yksi lapsi. Väännettiin asiasta muutama vuosi, tuloksetta. (Ajanhukkaa, näin jälkikäteen ajateltuna.) Erottiin ja avioiduttiin molemmat uudelleen, onnellisesti. Minun puolisoni on vela, joka ei kaipaa omia biologisia lapsia, ja ex sai toivomansa suurperheen uuden vaimonsa kanssa. Loppu hyvin, kaikki hyvin.
Kerro miehelle ettet halua lapsia. Yksi julmimpia toimintatapoja parisuhteessa on pitää puolisoaan suhteessa jossa lapsitoiveet eivät kohtaa.
Mun mies kyselee myös jatkuvasti lapsesta. Haluan kyllä lapsia, mutta jostain selittämättömästä syystä en just nyt. Ollaan 27&28v, yhdessä vasta 2,5v, hyvä parisuhde ja taloudellisestikin menee hyvin. Miehellä painaa mieltä ilmeisesti se, että "tulee kohta vanhaksi". Välillä sanon, että josko vuoden päästä ja välillä tuntuu, että ehkä ei vielä silloinkaan. On kamalaa katsoa vierestä hänen lapsenkaipuutaan ja mietin että olenko itsekäs kun näin panttaan asiaa.
Ikää +-30
Olen kyllä kertonut mielipiteeni asiasta, mutta en kai sitten ole ollut tarpeeksi ehdoton kun itsekin odottelen jospa mieleni vielä muuttuisi. Mieskin vakuutellut ettei haittaa vaikkei lapsia tulisikaan, mutta silti aika ajoin kyselee. Vaikeaa kun ei kumpikaan halua kuitenkaan erota.
Älä hanki lapsia jos ei itse sitä todella tahdo. Kannattaa asiasta olla avoin vaikka suhde kariutuisi. Mieluummin yksi kuin huono perhe...
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ikää? Se ratkaisee kannattako/voiko odottaa vai kertoa miehelle että sinun kanssasi ei lapsia tule
Aina voi odottaa. Sitähän miehet tekevät naisille koko ajan, odotuttavat.
Erotkaa, koska te haluatte erilaisia asioita.
Pallo on aina sillä osapuolella, joka haluaa lapsia. Jos mies on valmis pysymään rinnallasi vaikka parikymmentä vuotta ilman lapsia, ei hän niitä lapsia kovin paljon halunnutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ikää +-30
Olen kyllä kertonut mielipiteeni asiasta, mutta en kai sitten ole ollut tarpeeksi ehdoton kun itsekin odottelen jospa mieleni vielä muuttuisi. Mieskin vakuutellut ettei haittaa vaikkei lapsia tulisikaan, mutta silti aika ajoin kyselee. Vaikeaa kun ei kumpikaan halua kuitenkaan erota.
No hieno juttu, ettei miestä haittaa. Pyydä häntä sitten lopettamaan tuollainen ahdistava utelu. Varaa myös itsellesi aika sterilisaatioon, niin saat luoettavan ja pysyvän ehkäisyn käyttöön.
Mun miehellä samoja mietteitä. Sitten erottiin. Mies 3-4 kk kuluttua asui työkaverinsa kanssa, vuoden päästä häät ja nyt pitäis vauvan syntyä heille ihan lähiviikkoina. Erostamme on aikaa vajaat 2 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies kyselee myös jatkuvasti lapsesta. Haluan kyllä lapsia, mutta jostain selittämättömästä syystä en just nyt. Ollaan 27&28v, yhdessä vasta 2,5v, hyvä parisuhde ja taloudellisestikin menee hyvin. Miehellä painaa mieltä ilmeisesti se, että "tulee kohta vanhaksi". Välillä sanon, että josko vuoden päästä ja välillä tuntuu, että ehkä ei vielä silloinkaan. On kamalaa katsoa vierestä hänen lapsenkaipuutaan ja mietin että olenko itsekäs kun näin panttaan asiaa.
Olet itsekäs. Kannattaa tehdä nuorina ne lapset.
En minäkään halunnut lasta. Mies halusi. Tein selväksi, että jos lapsi tehdään, mies on ensisijainen huoltaja ja hoivaaja, vaikka perheenä asummekin. Niin sitten kävi. Mies oli vanhempainvapaalla ja hoitovapaalla ja jää kotiin aina lapsen sairastaessa ja järjestää synttärit ja hoitaa harrastukset ja joka ikisen rääkymisen ym. Ei tämä elämä nyt niin kauheasti minun osaltani muuttunut, mitä nyt joskus kaupasta tarttuu mukaan jotain vaatteita ja leluja lapselle. On se mukula välillä ihan hauskakin. Tietysti pitää ottaa lapsi huomioon rahanmenossa ja ylipäänsä kaikissa menemisissä, mutta muuten ei tuo minua nyt kauheasti rasita. Lapsi syntyi (hätä)sektiolla, joten siitäkään ei jäänyt alapäävaivoja.
Vierailija kirjoitti:
Erotkaa, koska te haluatte erilaisia asioita.
Onhan se tietysti helppoa huudella. Ollaan kuitenkin erittäin onnellisia suhteeseemme, joten ero tuntuisi todella hölmöltä. Varsinkin ku toinen vakuuttelee että voidaan olla onnellisia jatkossakin, ihan vaan kahdestaan. Silti nuo kyselyt saa mietityttämään, että riittääkö se kuitenkaan. Itse en halua tehdä aloitetta eroasiaan.ap
Vierailija kirjoitti:
En minäkään halunnut lasta. Mies halusi. Tein selväksi, että jos lapsi tehdään, mies on ensisijainen huoltaja ja hoivaaja, vaikka perheenä asummekin. Niin sitten kävi. Mies oli vanhempainvapaalla ja hoitovapaalla ja jää kotiin aina lapsen sairastaessa ja järjestää synttärit ja hoitaa harrastukset ja joka ikisen rääkymisen ym. Ei tämä elämä nyt niin kauheasti minun osaltani muuttunut, mitä nyt joskus kaupasta tarttuu mukaan jotain vaatteita ja leluja lapselle. On se mukula välillä ihan hauskakin. Tietysti pitää ottaa lapsi huomioon rahanmenossa ja ylipäänsä kaikissa menemisissä, mutta muuten ei tuo minua nyt kauheasti rasita. Lapsi syntyi (hätä)sektiolla, joten siitäkään ei jäänyt alapäävaivoja.
Olen tätäkin miettinyt, että lapsi olisi todella sitten miehen vastuulla ensisijaisesti, mutta jotenkin tuntuu kylmältä lasta ajatellen.ap
Mitä olet aiemmilla kerroilla vastannut?