Olen absolutisti ja aion opettaa lapsilleni että alkoholi on kakkaa
Kommentit (24)
Miksi? Päihteitä on turha demonisoida.
Vierailija kirjoitti:
Jotta heistäkin tulisi alkoholin vastustajia.
Valistus päihteistä on ihan jees, mutta älä koko aikaa tumputa tai siis tuputa näkemyksiäsi. Joku saattaa elää ihan normaalinkin elämän ko päihteen kanssa.
Eikö kannattaisi mieluummin opettaa heidät ajattelemaan itse ja muodostamaan omat mielipiteet asioista, eikä vaan tuputtaa omia näkemyksiäsi?
Juu, voimakkaasti koukuttavista päihteistä on järkevää antaa luoda oma mielipide.
T: Antti
Alkoholi ei milloinkaan ole hyväksi.
Niin kannattaakin. Pirillä pääsee paljon mahtavimpaan oloihin kuin alkoholilla - ja kaiken lisäksi ilman kaloreita.
Way to go. Todennäköisesti lapsistasi tulee siis juoppoja, kun teini-iässä kuuluu se kapina mutsia vastaan. :D
Mummonikin koitti kovasti kytätä, etteivät hänen lapsensa polttaisi, mutta kummasti niistä kaikista tuli ketjupolttajia.
Itse taas kasvoin inhoten äidin tupakansavua, joten en ole itse pahemmin röökiin koskenut. Eli josset halua lapsiesi koskevan viinaan, ryhdy juopoksi. :D
Vaikka se aiheuttaa enemmän ongelmia, kuin antaa ratkaisuja, puhu asioista oikeilla nimillä. Kerro haittapuolet kiihkottomasti ja ilmaise mielipiteesi, sinun mielestäsi kyseinen tuote oon ihan kakkaa ja hauskaa voi olla ilman kyseistä tuotetta.
Eine kapinoi eikä alaikäisenä maista kun ne tietää että kiinnijäännistä tulee viikko huonearestia.
Oi oi pikku niko-miisa, hienosti väänsit pottaan komean alkoholin, tuosta tulee kyllä tarra, olit niin reipas et voi voi... ;)
No vau. Kaikkihan opettavat lapsilleen, että tupakointi on ällöttävää. Lapset uskovat ja suorastaan vainoavat röökiä polttavia aikuisia. Kummasti nekin nassikat ovat 10v päästä koulun röökipaikalla mallu huulessa.
Vierailija kirjoitti:
Eine kapinoi eikä alaikäisenä maista kun ne tietää että kiinnijäännistä tulee viikko huonearestia.
Juust juust, nyt meni mettään että humahti. Et varmaan oo kuullutkaan teini-iästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juust juust, nyt meni mettään että humahti. Et varmaan oo kuullutkaan teini-iästä?
Kyseessä on senverran ankara rangaistus, että uskon heidän miettivän pitkään juodako vaiko eikö.
Itsellä luonnollinen suhtautuminen alkoholiin, jonka olen opettanut lapsillenikin.
Miten konkreettisesti tämän aiot toteuttaa?
Jos jollakulla on kaljatölkki kädessä, niin sanotko sivistyneesti ja valistuneesti, että "sedällä/tädillä" on käsissään kakkaa ja vieläpä aikoo kakkaa juoda.
Lapset varmasti kiittävät tästä raittiuskasvatuksesta lopun elämäänsä.
Minäkin olen täysraitis. En periaatteesta vaan siksi, että alkoholi on pahaa.
Minulla on myös (toistaiseksi) täysraitis teini, joka omien sanojensa mukaan vihaa alkoholia, koska on nähnyt, minkälaisia paskoja se tekee ihmisistä. Minulla on omat aavistukseni siitä, mistä moinen asenne on syntynyt.
Samainen teini katseli aikanaan rimpuiluani tupakoinnin lopettamiseksi, eikä ole myöskään koskenut tupakkaan. Onneksi näiden nykynuorten piirissä kumpikaan pahe ei tunnu olevan niin yleinen kuin meillä ysärinuorilla.
Alkoholissa nimenomaan ei ole kakkaa, siinä ei bakteerit elä. Terveellisempää juomaa se on ollut kuin vesi kautta historian, ja suuressa osassa maailmaa vieläkin.
Tottahan se on.