Alakouluikäiset tappoivat siilin julmasti
En voi ymmärtää, miten lapset voivat olla näin julmia. Millainen kasvuympäristö on lapsella, joka rääkkää eläimiä? Tästä on täällä keskusteltu ehkä ennenkin, mutta onko lapsi "paha" jo syntyessään, vai onko häiriintynyt käytös ympäristön sanelemaa?
Kommentit (19)
Kamalaa. Siili parka. Poikien pitäisi saada selkäsauna.
Kaupunkilaisia....meillä maalla kasvaneet lapset raahaavat jokaisen koppakuoriaisenkin ulos talosta.Se on kasvatuksesta kiinni!!!!
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä on taas kasvamassa muutama elämämkoululainen isämmaantoivo. Sen pystyy jo tässä vaiheessa sanomaan.
Näinpä. Todennäköisesti tulevaisuuden linnakundeja. Jos pystyy aiheuttamaan kärsimystä eläimelle, pystyy ihmisellekin. Tuo siili ei ole poikien viimeinen uhri...
Kukaan ei ole paha syntyessään. Tuollainen käytös on ympäristön vaikutusta/opittua. Lapset jotka käyttätyvät noin, tuskin tulevat aidosti kohdatuiksi kotinaan. Lapsi janoaa huomiota ja rakkautta, jos ei hyvällä niin pahalla. Itselleni tulee aina ensimmäisenä mieleen minkälaiset kotiolot lapsella on, kun kuen näitä uutisia. Mietitään vaikka sitä teinisurmaajaa. Persoonallisuushäiriö 15v:llä? Se vaatii vuosien laiminlyönnin tunnetasolla. Hirvittää minkälaiset vanhemmat tuolla tytöllä on.
Häiriintynyt käytös voi olla jo synnynnäistä. Nuo lapset pitäisi laittaa psykiatrin seurantaan.
Häpeäisin itseni kuoliaaksi jos olisin näiden lapsien vanhempi. Voisinkohan enää edes suhtautua lapseen rakastavasti..
Vanhassa asuinpaikkakunnassani poika kidutti naapurin kissaa.. Tuli perheestä jossa oli koira. Tätä koiraa pidettiin yöt ja päivät ulkona ja kuritettiin paljon, sieltä varmaan oppinut. Vanhemmilla eikai mitään koulutusta eli ei ymmärrystä juuri mistään.
Ihan sairasta... Miten voi tulla mieleen murjoa siiliparka kuoliaaksi jollain laudalla? Sietäisivät saada samanlaisen kohtalon.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole paha syntyessään. Tuollainen käytös on ympäristön vaikutusta/opittua. Lapset jotka käyttätyvät noin, tuskin tulevat aidosti kohdatuiksi kotinaan. Lapsi janoaa huomiota ja rakkautta, jos ei hyvällä niin pahalla. Itselleni tulee aina ensimmäisenä mieleen minkälaiset kotiolot lapsella on, kun kuen näitä uutisia. Mietitään vaikka sitä teinisurmaajaa. Persoonallisuushäiriö 15v:llä? Se vaatii vuosien laiminlyönnin tunnetasolla. Hirvittää minkälaiset vanhemmat tuolla tytöllä on.
Mielenterveysongelmat voivat perityä ja voivat todellakin olla ihan geeneissä. Jos ne ovat geeneissä, voi ne silloin olla ihmisellä syntymästä asti. Lasten mielenterveysongelmia vähätellään suuresti ja usein ne sivuutetaan lähes täysin. Vakavasti mielenterveysongelmainen lapsi voi aiheuttaa vakavan vaaran paitsi toisille lapsille, myös aikuisillekkin, vaikka tästä ei puhuta käytännössä koskaan.
Toivoisin että kaikki vanhemmat muistaisivat opettaa lapsilleen, kuinka eläimiä kohdellaan.
Olen muutaman vuoden sisällä nähnyt ainakin kolme kertaa tällaista eläinten kidutusta/kiusaamista.Ikää noin 4-8vuotta.Joka kerta olen puuttunut, mutta haistatteluja vain saanut takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkilaisia....meillä maalla kasvaneet lapset raahaavat jokaisen koppakuoriaisenkin ulos talosta.Se on kasvatuksesta kiinni!!!!
Nimenomaan. Ei asuinpaikasta......
Tunti turpaan ja naamat somessa jakoon. Vituttaa tollaset ihmiskuonat!
Eikö tästä sietäisi vähän puhua esim. vanhempainilloissa, kouluissa ja päiväkodeissa ihan lapsillekin, että miten niitä eläimiä kuuluu kohdella.
No minulla oli kaveri, joka murjoi siilin kuoliaaksi jo pitkälle teini-ikäisenä. Ilmeisesti rusikoi myös oman koiransa sillä tavalla, että koira jouduttiin lopettamaan. Tykkäsi myös kiusata pienempiään siihen asti kunnes rupesi saamaan turpaan. Kerran piti veistä minunkin kaulallani vitsinä.
Minulla ei silloin ollut rohkeutta irrottautua tuosta "kaverista" ja toisesta vielä vanhemmasta kaverista, jonka olisi pitänyt jo aikuisena omata jonkinlainen selkäranka ja aivot ja puolustaa minua, mutta lähinnä naureskeli salaa noille asioille ja puhui pahaa selän takana toisen kanssa.
Paljon muita kavereita minulla ei teini-ikäisenä ollutkaan, kun asiat rupesivat menemään huonommin masentuessani n.13-vuotiaana. Viimeinen kontakti tuohon kaveriin oli sellainen uudelleenlämmittely lähestyessäni täysi-ikäisyyttä. Kun en vastannut johonkin tekstariin tarpeeksi nopeasti, tyyppi uhkasi tappaa minut ja heti sen perään pisti toisen tekstarin, jossa pisti uhkauksen raukkamaisesti pikkusiskon syyksi.
Aika monta vuotta näin painajaisia ja ahdisti liikkua samassa kaupungissa noiden kokemusten jälkeen, kunnes sitten muutettuani pois aloin pikkuiljaa unohtamaan mutta valitettavasti tänä kesänä nuo asiat tulivat jotenkin uudelleen pintaan, kun äitini kertoi nähneensä tyypin käyttäen sanoja "se mulkku on kaupungissa".
Jotkut ihmiset ovat jo lapsesta saakka empatiakyvyttömiä sadisteja ja suorastaan pahoja. Osa tällaisista ihmisistä kasvaa rakastavassa perheessä ja sisarukset saattavat olla normaaleja. Sarjamurhaajat usein kiduttavat eläimiä lapsena ja muuttuvat vain pahemmiksi iän myötä.
Oman lapseni koulussa jotkut pojat kiduttivat elävää sisiliskoa. Opettajat eivät puuttuneet mitenkään, vaikka saivat tietää. Kertoessani tapahtumista erään pojan äidille, sain vain Ivallista naurua osakseni.
On tämä maailma kamala. Omat poikani eivät ikinä kiduttaisi tai kiusaisi eläimiä, vaikka muuten eivät pulmusia olekaan. Itse ajattelen, että jos pystyy olemaan viattomalle eläimelle tuollainen, pystyy olemaan helposti myös ihmisille. Mielestäni tällaisten lasten käyttäytyminen ja moraali on hataralla pohjalla, ja lapsi vanhempineen pitäisi lähettää terapiaan. Samoin olen kuullut myös että tulevat rikolliset käyttäytyvät noin.
Pojilla onnea tälläkertaa. Jos ikikuunapäivänä näen vastaavaa myös tekijä tulee kärsimään. Raukka siili, mitään pahaa ei ole tehnyt eikä olis tullu tekemään. :( Penikat voitas kasvattaa paremmin koska joku päivä vastaan tulee isompi jossa he ovat uhrina, toivottavasti...
Siinäpä on taas kasvamassa muutama elämämkoululainen isämmaantoivo. Sen pystyy jo tässä vaiheessa sanomaan.