Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klarnan aiheettomat laskut!

Vierailija
25.07.2016 |

Sain n. vuosi sitten käsittämättömän laskun klarnalta. Olin muka tilannut summalla x ja maksanut tuotteesta A €. Saatavia jäänyt B € ja nyt korkojen kera maksettava loput.

Mitään en ollut tilannut ja soiton jälkeen totesivat että aiheeton lasku. Nyt sama toistui :O olen "velkaa" ed. laskulta ollut 55e joskus viime vuonna. Uudet ostokset 132e ja maksanut olen sit jossain vaiheessa muka 185 ja nyt velkaa heille muutaman euron. Tarkalleen ottaen "velkasaldo" 3.98e mutta silti laskun summa 4e?

Mistä näitä aiheettomia laskuja keksitään?? Onko muille tullut vastaavia? Tässä 2v sisään olen pari juttua ostanut verkkokaupoista klarna-laskulla ja maksan aina koko summan heti. En mitään erämaksuja ja tilejä käytä. Ja summat ihan muuta kuin nuo tekaistut!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä tilaa laskulla, jos klarna laskuttaja. Paska firma.

Vierailija
2/23 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarnasta kannattaa pysyä kaukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku käyttää sun identiteettiä ostoksiin ? Selvitä asia perinpohjin .

Vierailija
4/23 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän mikään firma voi lähetellä aiheettomia laskuja :/

Nyt vain tuon 4e vaativat tyhjästä (ja mistä siihenkin tulee tuo 2centtiä. Ei laskuja noin pyöristellä :D)mutta viimeksi summa oli n.150e Ja soittaessani en saanut mitään selitystä vaan todettiin "ok. Poista vaan lasku. Oli aiheeton"

Olis pitänyt silloin jo säästää lasku ja ottaa yhteyttä kuluttajalautakuntaan tms. Tämä on törkeää. Petoksen yritys jos oikeasti näin toimivat useinkin. Keksitään hatusta summia joita olet "maksanut". Niiden maksujen päivämäärä vaan myös puuttuu...kumma?

Ite huomaan huijauksen heti koska en osta erissä mutta joku varmasti menee tähän halpaan.

Ap

Vierailija
5/23 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa. Itse olen ostanut useasti vuosien varrella Klarnan tiliin mm. vaatteita ja luontaistuotteita eikä ole ikinä ollut mitään epäselvyyksiä tai ongelmia.

Vierailija
6/23 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Identiteettivarkauteen en usko koska viimeksi tosiaan vain poistivat heti sen laskun. Ei mitään kysymyksiä tai selityksiä. Saatavaa ei siis ollut olemassakaan vaikka sitä perivät. Tuntui tosi oudolta. Puhelimessa ei edes ihmetelty että mistäköhän olit tän saanut.

Nämä molemmat laskut tulivat vähän sen jälkeen kun maksoin verkkokaupan ostoksen klarna-laskulla. Voiko olla sattumaa? Joku käyttäisi identiteettiäni juuri silloin? Vai klarna kokeilee laskuttaa heti kun olen just heidän laskuja maksanut.

Vierailija
7/23 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakastietoon luottokielto itselle.

Klarnalta selvitys siitä mistä kaupasta ostettu sinun nimissä.

Kauppaan ja klarnaan ilmoitus että hetulla xx ei saa heiltä tilata ilman että varmistetaan s-postistasi asia. Näin minulla cdon.comin ja Klarnan kanssa pari vuotta sitten.

Rikosilmoituksen voit myös tehdä, mutta usein se laskulla tilattu tavara on jo myyty joten asia ei etene.

Vierailija
8/23 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Identiteettivarkauteen en usko koska viimeksi tosiaan vain poistivat heti sen laskun. Ei mitään kysymyksiä tai selityksiä. Saatavaa ei siis ollut olemassakaan vaikka sitä perivät. Tuntui tosi oudolta. Puhelimessa ei edes ihmetelty että mistäköhän olit tän saanut.

Nämä molemmat laskut tulivat vähän sen jälkeen kun maksoin verkkokaupan ostoksen klarna-laskulla. Voiko olla sattumaa? Joku käyttäisi identiteettiäni juuri silloin? Vai klarna kokeilee laskuttaa heti kun olen just heidän laskuja maksanut.

Onko summa sama? Voisiko se olla kuitti maksusta eikä lasku?

Vierailija
9/23 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat pyydetyn erän. Seuraavassa laskussa saatava aina isompi?

Vierailija
10/23 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku olisi identiteettiäni käyttänyt niin miksi makselisi jotain osia silloin tällöin. Nytkin odottivat klarnalta muka 8kk kunnes tuli "kuukausilasku" jossa tuo viime vuotinen saatava näkyy :D

Vierailija
11/23 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijauslasku? Siis joku vain laittanut logot yms paperille. Googleta laskun tilinumero tai kysy Klarnalta heidän tilinumerot.

Vierailija
12/23 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo summat on jotain ihan muuta. Ostin viime vuonna 70e jonka maksoin heti. Parin kk kuluttua tuli tuo 150e lasku jossa näkyi että olin ostanut muistaakseni 180e:lla ja maksanut vain 40e. Korkojen kera perivät. Ihan eri summia ja päivämäärät puuttuu.

Ei nää ole kuitteja vaan lukee "kuukausilasku". Velkasaldo ed.laskulla ja joku pv 2015. Sitten uudet ostokset (ei päivää) 132e. Mitään tuon hintaista ole ostanut. 70e partakoneen maksoin heti samalla viikolla keväällä. Sit maksusuoritus (ei pvm) 185e. Muistaisin kyllä tullaisen maksun :D kertynyt korko 1e ja Jäljellä oleva saldo 3.98. Maksa 4e :D

Vierailija
13/23 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan absurdi juttu. No soitan huomenna ja sanon etten maksa elleivät selvitä mitä olen tilannut ja muka maksanut. Mulla ei ole mielestäni klarna-tiliä vaan laskut halusin pelkäatään. Vai joutuuko sit johonkin tiliin samalla. Mutta en maksa vaikka pikkusumma onkin vaan nyt pyydän oikeasti selvityksen. Ja tähän loppui asiakkuuteni, kiitos heille.

Vierailija
14/23 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko noi laskut sähköpostitse vai kirjeenä?

Pitäis tsekata stemmaako klarnan tiedot siinä kirjeessä julkisisten tietojen kanssa. Kuten just tilinumero. Huijauskirje tuli mullekki mieleen. Ja soitit niille huijareille selvittääksesi asiaa, eipä ihme, että poistivat mukisematta laskun :D

Vierailija
15/23 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoa. Itse olen ostanut useasti vuosien varrella Klarnan tiliin mm. vaatteita ja luontaistuotteita eikä ole ikinä ollut mitään epäselvyyksiä tai ongelmia.

Mun siskolla oli isoja ongelmia klarnan kanssa. Juuri samanlaista rahastusta ja tekaistuja laskuja. Kun soitti, sanoivat että aiheeton lasku, revi vaan josta kuitenkin tuli vielä maksuhuomautus perään. Olen kuullut useita samanlaisia kokemuksia ,enkä voi suositella ko firmaa kenellekään! Joten on todella kumma, että sinä olet päässyt ihan normilaskutuksella, minä luulin ettei se kyseisessä firmassa ole millään muotoa edes mahdollista 😏.

Vierailija
16/23 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä klarna? Aina olen verkkokaupoissa maksanut suoraan tililtä eikä mitään ongelmia.

Vierailija
17/23 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti maksanut Klarnalla eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia.

Vierailija
18/23 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/23 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asiakastietoon luottokielto itselle.

Klarnalta selvitys siitä mistä kaupasta ostettu sinun nimissä.

Kauppaan ja klarnaan ilmoitus että hetulla xx ei saa heiltä tilata ilman että varmistetaan s-postistasi asia. Näin minulla cdon.comin ja Klarnan kanssa pari vuotta sitten.

Rikosilmoituksen voit myös tehdä, mutta usein se laskulla tilattu tavara on jo myyty joten asia ei etene.

Omalle kohdalle sattui niin, että omaluottokiellosta huolimatta identiteettivarkaus onnistui ja joku tuntemattomaksi jäänyt sai tilattua nimissäni tavaraa. Kaikki firmat eivät ilmeisesti käytä Asiakastiedon omaluottokielto-tietoja. Kannattaa kuitenkin vielä varmistaa Klarnasta ja pyytää että he poistavat mahdollisuuden tehdä omalla henkilötunnuksella ostoksia - tosin silloin Klarna ei ole maksutapana käytettävissä enää ollenkaan. Eipä ole kyllä itseäni haitannut.

Vierailija
20/23 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä klarna? Aina olen verkkokaupoissa maksanut suoraan tililtä eikä mitään ongelmia.

Luottokortti ja sekin mielellään paypalin kautta niin on ostokset turvattuja. Tilisiirrolla otat ison riskin.