Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syö ihminen, joka noudattaa suosituksia?

Vierailija
25.07.2016 |

No, sellaisia ei taida edes olla :) Jos on, niin kovin köyhä ja rajoitettu on ruokavalio.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jopa kolmannes naisista noudattaa suosituksia! Miehistäkin 10%.

Vierailija
2/18 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetisti leipää ja maitotuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituksia noudattava ihminen  syö ravintoa joka koostumukseltaan on miltei yksi yhteen  sikojen ruokavalion  kanssa. Tämä ruokavalio siis tähtää siihen että sika kasvaa todella nopeast teuraskuntoon. Tarkistakaapa prosentit itse jos ette usko. Proteiinin ja hiilihydraatin suhteet eroavat toisistaan vain prosentilla ollen päinvastoin jos vertaa sikojen lihotusdiettiiä virallisterveellisiin suosituksiin.

Vierailija
4/18 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosituksia noudattava ihminen  syö ravintoa joka koostumukseltaan on miltei yksi yhteen  sikojen ruokavalion  kanssa. Tämä ruokavalio siis tähtää siihen että sika kasvaa todella nopeast teuraskuntoon. Tarkistakaapa prosentit itse jos ette usko. Proteiinin ja hiilihydraatin suhteet eroavat toisistaan vain prosentilla ollen päinvastoin jos vertaa sikojen lihotusdiettiiä virallisterveellisiin suosituksiin.

Tiedättekö miksi sioille syötetään rypsiä (siis rasvaa)? No jotta ne pysyis vähärasvaisina eli tähän perustuu HK:n keksimä rypsiporsas. Eli jos ihminen syö rasvaa, se laihtuu. Viljaa syövä sika ja ihminen lihovat.

Vierailija
5/18 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen valistus kovasta rasvasta ei ota huomioon sitä että se nostaa myös hdl-kolesterolia ja pahasta ldl-kolesterolistakin vain vähemmän vaarallista suuripartikkelista ldl:ää.Omega 6 kasviöljyistä taas on nostanut tutkimuksissa sydänriskiä koska se aiheuttaa tulehdusta.

Vierailija
6/18 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetisti leipää ja lisäksi heksaanirypsiöljyä ja -margariinia. "light"-tuotteita jotka on tehty kevyiksi lisäaineilla, esim emulgointoaineilla. Niistä esim karrageeni aiheuttaa syöpää ja suolistosairauksia.

Vierailija
7/18 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositusten mukaan syövä syö ravinnollisesti heikkoa ruokaa.

Vierailija
8/18 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä suosituksissa korosteta aika paljon kasviksia? Joten maidon ja viljan nostamisen sijasta voisi sanoa, että suosituksia syövä ihminen syö paljon vihanneksia.

Vierailija
9/18 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa alle 10% syö suositusten mukaan.

10/18 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala leipää ja rasvatonta maitoa

Lounaaksi perunoita ja kastiketta, vihersalaattia. Lisänä (mieluiten suolatonta) leipää jossa "sipaisu" margariinia ja rasvatonta maitoa

Välipala hedelmä

Päivälliseksi taas perunaa ja kastiketta, vihanneksia sekä rasvatonta maitoa.

Että nam...

11/18 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viralliset suositukset tähtäävät monipuolisuuteen ja kaikkea saa syödä kohtuudella. Kenen terveydelle tekisi huonoa syödä puolilautasta salaattia, 1/4 jotakin lämmintä lisuketta ja 1/4 jotakin todella proteiinipitoista?

Vierailija
12/18 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä syön itse suht suositusten mukaan. Suosin täysjyväisiä vaihtoehtoja, pehmeitä rasvoja, paljon kasviksia ja marjoja, 4-5 ateriaa päivässä välipalat mukaan luettuna, ei prosessoitua, ei lisättyä sokeria, ei korvikkeita vaan oikeaa ruokaa.. Olen hoikka ja aina multa kysytään miten syön pysyäkseni niin hyvässä kunnossa (olen myös harvoin, jos ollenkaan, kipeänä). Kun kerron syöväni lautasmallin mukaan, järkeviä annoksia sekä liikkuvani tunnin päivässä, niin se ei oikeasti jaksa kiinnostaa ketään. Tuntuu että olisi paljon mediaseksikkäämpää jos karppaisin, lopettaisin syömisen klo 17, tai muuta vastaavaa. Eivätköhän todella monet kumminkin tiedä suurinpiirtein miten syödään monipuolisesti ja terveellisesti, mutta olishan se parempi jos olis joku oikotie onneen. Jälleen olen kyllä sitä mieltä, että jokainen löytää itselleen sopivan vaihtoehdon kunhan vain kokeilee. Itselleni eivät maitotuotteet tunnu sopivan, vaikkei laktoosi-intoleranssia ole.

Vierailija
13/18 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositukset muuttuu muutaman vuoden välein. Paras on syödä kohtuullisesti ja monipuolisesti mahdollisimman käsittelemätöntä ja prosessoimatonta ravintoa.

Vierailija
14/18 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nannamanna kirjoitti:

Viralliset suositukset tähtäävät monipuolisuuteen ja kaikkea saa syödä kohtuudella. Kenen terveydelle tekisi huonoa syödä puolilautasta salaattia, 1/4 jotakin lämmintä lisuketta ja 1/4 jotakin todella proteiinipitoista?

No älä. Joku tulee kohta kuitenkin leuka väpättäen ulisemaan jotain insuliiniresistanssista ja että pitäisi vetää paleolla hautaan asti tai vihtahousu yllättää yöllä sängyn alta.

Suositusten vastustajat ovat hiukan ärsyttäviä myös siinä, että väen vängällä ja väkisin ohitetaan se seikka, että niitä on aina tarkoitus soveltaa yksilöllisesti ja ne lisäävät todennäköisyyttä terveyteen. Eivät takaa sitä, sellaisia takauksia kun aika vaikea luoda oikeassa elämässä.

Vierailija
15/18 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte syön oikeasti sen vanhan kunnon ruokaympyrän + lautasmallin mukaan ja voin todella hyvin. Jos lounaalla syön puoli lautasta salaattia/kasviksia, pari perunaa/tummaa riisiä/tummaa pastaa ja palan lohta/pari-kolme lihapullaa/kanan rintafileen/jauhelihakastiketta, niin se on minulle hyvä. Välipalaksi syön usein esim omenaa, täysviljaleipää, luonnonjogurttia, pähkinöitä tai vaikka kukkakaalia.

Tuntuu et ihmiset kokeilee kaiken maailman kikkailuita ja vippaskonsteja, vaikka oikeasti normaali ruoka on sangen hyvää ja ravitsevaa. Lautasmalli on hyvä pohja, siitä vain muokkaa jos siltä tuntuu.

Vierailija
16/18 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kertakaikkiaan kun on aina ärsyttänyt tuo "sipaisu" margariinia tai kevytlevitettä! :D

Vierailija
17/18 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka syö suositusten mukaan (oikeasti), syö terveellisen monipuolisesti ja vaihtelevasti kasviksia, hyviä proteiinin lähteitä joka aterialla (joita n. 5 päivässä), hiilihydraattejakin mahtuu hyvin mukaan kun syö tummaa ja täysjyvää... Kaiken saa heitettyä lekkeriksi, mutta oikeasti esim tuo aliarvostettu lautasmalli antaa hyvää osviittaa siitä miten ateria kannattaa muodostaa. Rasvaa taidan syödä vähän suositusten yli, koska se pitää minulla hyvin nälkää. Suosin kyllä pehmeitä rasvoja (kala, pähkinät, avokado, ruokaöljy). Painon tai terveyden suhteen ei ongelmia ole joten tämä sopii mulle.

Vierailija
18/18 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen joka syö suositusten mukaan (oikeasti), syö terveellisen monipuolisesti ja vaihtelevasti kasviksia, hyviä proteiinin lähteitä joka aterialla (joita n. 5 päivässä), hiilihydraattejakin mahtuu hyvin mukaan kun syö tummaa ja täysjyvää... Kaiken saa heitettyä lekkeriksi, mutta oikeasti esim tuo aliarvostettu lautasmalli antaa hyvää osviittaa siitä miten ateria kannattaa muodostaa. Rasvaa taidan syödä vähän suositusten yli, koska se pitää minulla hyvin nälkää. Suosin kyllä pehmeitä rasvoja (kala, pähkinät, avokado, ruokaöljy). Painon tai terveyden suhteen ei ongelmia ole joten tämä sopii mulle.

Niin ja kevyttuotteisiin en koske pitkällä tikullakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi