Exä haluaa takaisin, minulla jo uusi
Minulla on uusi kiva mies. Ollaan kesä tapailtu päivittäin ja tavallaan seurustellaan. Eksä jätti jouluna. Se oli shokki. Piti olla nyt kesällä häät ja oltiin just saamassa laina. Olin korkkareita myöten rakastunut.. Ja rakastan kai vieläkin. Mutta niin paljon, että sattuu ajatellakaan mitä hän teki. Itkin koko kevään oikeasti, olin töistä pois 2 viikkoa ja jätin monta luentoa välistä. Olin niin rakastunut häneen ettei mikään jättäminen edes ollut käynyt mielessä. Yhdessä oltiin jo suunniteltu uutta kotia!
Tapasin nykyisen miesystävän tutun painostuksesta ja pakotin itseni tapaamaan hänet uudestaan.. Mitään kipinää ei aluksi ollut, mutta nyt olen alkanut pitämään hänestä aika paljon. Rakkaudeksi tätä ei voi vielä sanoa, minun puolelta..
Nyt eksä lähettelee viestejä. Jokaisen viestin jälkeen vihaan niitä kyyneliä joita hänen takiaan itkin. Hän haluaa takaisin.. Kuinka se muka onnistuisi? Vihaan häntä jättämisen takia. Mutta silti rakastan.. Tähän uuteen mieheen voisin rakastua hitaasti, mutta en noin palavasti mitenkään. Hän on rauhallinen ja hymyilee hitaasti ja tekee kaiken hitaasti ja huolella... Eksä taas oli vastakohta.. Sellainen raikulipoika jonka luulin saaneen rakastuneeksi itseeni.
Voinko nyt katsoa mitä tämän uuden kanssa tulee ja samalla riemuita, että eksä haluaa takaisin!?
Kommentit (65)
Tästäkin ketjusta huomaa, että se ei ole mikään turha klisee että naiset tykkää eniten jännämiehistä.
Se tapa miten ap kuvaili jännämiestä ja sen jälkeen kilttiä rauhallista miestä on aika paljon puhuvaa.
Miksi naiset ei voi innostua kiltteydestä, kunnollisuudesta, hyväsydämisyydestä?
Vierailija kirjoitti:
En vaan jaksaisi tällaista enää :( Yritin vain olla rehellinen ja uskoin miehen arvostavan sitä.. Nyt tekisi vain mieli ottaa kasa kirjoja mukaan ja lähteä mökille itkemään miten surkeasti olen taas kaiken hoitanut.. Mies oli juuri pyytänyt viikonlopuksi yhteen perheensä tärkeään tapahtumaankin...
Ap
Voi Urpo !
Nyt pistät viestillä mietteesi hänelle jos todella lopputulemana haluat hänet etkä ehtinyt sitä sanoa ! Mieti omalle kohdallesi, kyllä sinäkin olisit lähtenyt hänen sijassaan vähän viilentämään tunteita jos toinen ei saa sanottua asiaansa, nöyryyttävä tilanne niin tuskin haluaa enää edessäsi kärsiä ja itkeä
Siis onko pakko koko ajan olla joku mies? Eikö nyt jumankevita nainen kestä olla itsenäinen ja yksin. Pakkoko on ottaa paska eksä takasin tai sitten ostaa talo uuden kanssa? Ei ole mitään muita vaihtoehtoja? Kuten koota päänsä?
Mun mies on exäsi kaltainen mutta ei ole koskaan jättänyt mua. Meillä on perhe nyt. Rakkaus on palavaa joo, mutta niin on riidatkin. En tiedä onko tää parempi kuin mitä olisi rauhallinen mies ja tasainen mutta rakkaudenpaloton suhde. En minäkään meinaan usko, että voisin rakastua enää uudestaan, varsinkaan tasaiseen kilttiin mieheen. Kiintyä joo, mutta siinä se.
Vierailija kirjoitti:
En vaan jaksaisi tällaista enää :( Yritin vain olla rehellinen ja uskoin miehen arvostavan sitä.. Nyt tekisi vain mieli ottaa kasa kirjoja mukaan ja lähteä mökille itkemään miten surkeasti olen taas kaiken hoitanut.. Mies oli juuri pyytänyt viikonlopuksi yhteen perheensä tärkeään tapahtumaankin...
Ap
Et jaksa mitä enää? Exän temppuilua kaiken jälkeen vai sitä että uusi mies pahoitti mielensä? Se sun exän sivusuhde varmaan mennyt mönkään ja nyt kelpaat takaisin. Toistaiseksi.
Sanoisin että tämä on provo, mutta ikävä kyllä olen törmännyt oikeassa elämässä samanlaisiin hieman tunnekylmiin ja impulsiivisesti toimiviin naisiin. Ap:lle sanoisin että kun annoit tilanteen mennä noin pitkälle etkä sulkenut eksää pois kuvioista, niin sinun pitää nyt eksän osalta selvittää haluatko vielä kokeilla vai ei. Näyttää vähän siltä että nyksän osalta peli taitaa pelattu. Ainoa pelastus olisi selvä irtiotto eksästä esim. viestin muodossa jonka lähetät ja näytät nyksälle. Etkä enää pidä yhteyttä eksään.
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin ketjusta huomaa, että se ei ole mikään turha klisee että naiset tykkää eniten jännämiehistä.
Se tapa miten ap kuvaili jännämiestä ja sen jälkeen kilttiä rauhallista miestä on aika paljon puhuvaa.
Miksi naiset ei voi innostua kiltteydestä, kunnollisuudesta, hyväsydämisyydestä?
Kiltteydestä, kunnollisuudesta ja hyväsydämisyydestä kyllä innostuin, mutta mies oli pettäjä, useaan kertaankin. Huonoitsetuntoinen ja aina valmiina, jos joku osoitti kiinnostusta. Määräilevä nainen hänelle olisi pitänyt olla, mutta ehkä sitten olisi vain salaillut entistä enemmän. Kiltti ja kunnollinen ei edes kertonut, milloin on asiat hyvin tai huonosti. Aidosti kiltin ja kunnollisen ottaisin silti edelleen, mutta en puhumatonta ja salailevaa.
En oikeasti tiedä mitä teen. Järki käskee laittamaan sen viestin ja pyytämään hänet tänne, ja laittamaan eksälle lopullisen viestin ja näyttämään sen hänelle.. Kirkkain silmin vakuuttamaan.. Mutta poistaako se eksää aivoistani?? Ei ole reilua nykyistä kohtaan, että kannan eksää mukanani. Rakastan muistoa eksästä. Rakastan sitä rakkautta mitä tunsin eksää kohtaan joskus, se ei silti tarkoita, että voisin rakastaa ja luottaa häneen enää. Kaikki täältäkin luetut takaisin ottamiset on päätyneet huonosti. Toisaalta, kun mietin, että oikeasti palaisimme yhteen eksän kanssa, se kuvottaa. Voinko vaan elää tämän romanttisen haaveen kanssa??
Ei olla ostamassa taloa (ainakaan vielä) se oli metafora. Tavallaan. Tulenko ajattelemaan miltä minun ja eksän lapset näyttäisivät jne... Tuskin tulen. Kukaan ei vaan ole koskenut minuun kuin eksä, enkä ole kenenkään muun kanssa nauranut ja itkenyt niin paljon. Naurettiin usein vedet silmissä. Ja noi viestit on mielettömiä. Niissä on kaikki hymykuopista likaisiin kynsiin.
Tilanne on 50:50.. Salaa tekee mieli laittaa eksälle viesti; toisaalta mikään ei olisi kuin ennen ja olisin ihan liian helppo!! En silti voi kiduttaa nykyistä, kun olen näin sekaisin. En haluaisi menettää häntä. Ei ole ketään kelle puhua, koska kaikki tuntevat eksän ja pitävät meitä the parina.. Jopa eksän kaverit ovat sanoneet, että hän vaan säikähti ja odota vaan....
Ap
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti tiedä mitä teen. Järki käskee laittamaan sen viestin ja pyytämään hänet tänne, ja laittamaan eksälle lopullisen viestin ja näyttämään sen hänelle.. Kirkkain silmin vakuuttamaan.. Mutta poistaako se eksää aivoistani?? Ei ole reilua nykyistä kohtaan, että kannan eksää mukanani. Rakastan muistoa eksästä. Rakastan sitä rakkautta mitä tunsin eksää kohtaan joskus, se ei silti tarkoita, että voisin rakastaa ja luottaa häneen enää. Kaikki täältäkin luetut takaisin ottamiset on päätyneet huonosti. Toisaalta, kun mietin, että oikeasti palaisimme yhteen eksän kanssa, se kuvottaa. Voinko vaan elää tämän romanttisen haaveen kanssa??
Ei olla ostamassa taloa (ainakaan vielä) se oli metafora. Tavallaan. Tulenko ajattelemaan miltä minun ja eksän lapset näyttäisivät jne... Tuskin tulen. Kukaan ei vaan ole koskenut minuun kuin eksä, enkä ole kenenkään muun kanssa nauranut ja itkenyt niin paljon. Naurettiin usein vedet silmissä. Ja noi viestit on mielettömiä. Niissä on kaikki hymykuopista likaisiin kynsiin.
Tilanne on 50:50.. Salaa tekee mieli laittaa eksälle viesti; toisaalta mikään ei olisi kuin ennen ja olisin ihan liian helppo!! En silti voi kiduttaa nykyistä, kun olen näin sekaisin. En haluaisi menettää häntä. Ei ole ketään kelle puhua, koska kaikki tuntevat eksän ja pitävät meitä the parina.. Jopa eksän kaverit ovat sanoneet, että hän vaan säikähti ja odota vaan....
Ap
Mikä sua vaivaa, että et voi vaan heivata molempia miehiä ja hankkia kunnon terapeuttia?
Vierailija kirjoitti:
Ja miehet tykkää jännänaisista, joilla on vain muut miehet mielessä ja kierrossa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisestä ei kukaan sano mitään. Hän on paljon ujompi. Sellainen ihminen, joka antaa paljon kun hänelle antaa mahdollisuuden. Kultainen ihminen 💗
Ap
Ja vielä mietit ottavasi exäsi takaisin??
Itselläni on aiemmat suhteet olleet täynnä draamaa kunnes kyllästyin siihen. Lähes nelikymppisenä ei vaan enää jaksa koko ajan vääntää jostain. Kuului ilmeisesti nuoruuteen, että elämä on tylsää jos on liian tasaista. Koko ajan piti tapahtua jotain, jotta tunsi elävänsä.
Nyt olen onnellisempi kuin koskaan aiemmin. Vierellä juuri tuollainen kultainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikä sua vaivaa, että et voi vaan heivata molempia miehiä ja hankkia kunnon terapeuttia?
Tämä ei ole tosikertomus, vaan jonkun Regina-novelistin harjoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ehkei tätä ymmärrä jos ei ole itse kokenut.. Mitä sanoisin terapeutille? Mies jätti ja haluaa takaisin, otanko? Sitten pohdittaisiin miksi tarvin miehiä elämääni? Tai miestä. Poistaisiko se tarvetta?
Mutta kiitos oikeasti kaikille kommenteista! Av-avautuminen on ollut varsin terapeuttista. Ehkä kirjoitan tänne useamminkin.
Mutta, nyt laitoin nykyiselle miehelle viestin, että menin vain sekaisin, ja haluan jatkaa hänen kanssaan, jos hän vielä minut huolii. Eksälle en laittanut mitään, enkä laita :) Kaikilla ehkä on menneisyyden haamuja, en ole mitään kovin dramaattista vielä elämässäni kokenut, niin kyllä tuo ennen häitä jättäminen sattui. En toivo sitä kenellekään täällä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ehkei tätä ymmärrä jos ei ole itse kokenut.. Mitä sanoisin terapeutille? Mies jätti ja haluaa takaisin, otanko? Sitten pohdittaisiin miksi tarvin miehiä elämääni? Tai miestä. Poistaisiko se tarvetta?
Mutta kiitos oikeasti kaikille kommenteista! Av-avautuminen on ollut varsin terapeuttista. Ehkä kirjoitan tänne useamminkin.
Mutta, nyt laitoin nykyiselle miehelle viestin, että menin vain sekaisin, ja haluan jatkaa hänen kanssaan, jos hän vielä minut huolii. Eksälle en laittanut mitään, enkä laita :) Kaikilla ehkä on menneisyyden haamuja, en ole mitään kovin dramaattista vielä elämässäni kokenut, niin kyllä tuo ennen häitä jättäminen sattui. En toivo sitä kenellekään täällä.
Ap
Laitoitko viestin:
"Moi, kyllä se sunkin pippeli mulle kelpaa, kunnes löydän jotain jänskempää, nyt tänne sieltä ja ostat mulle merkkilaukun tullessas"
Ole sen nykyisen kanssa vain jos oikeasti haluat, älä herätä turhia toiveita! Ja ole avoin asioista joita tunnet, keskustele.
Eksään en ottais mitään yhteyttä jos haluaisin tosissani eroon. En usko, että olet vielä päässyt yli erostanne. Itse olisin jatkanut sinkkuna niin kauan, ettei eksä olisi enää ollut mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Kerroin nyt uudelle miehelle eksän laittaneen viestejä.. Kaikki meni juuri kuten pelkäsin. Mies kysyi mitä ajattelen asiasta ja haluaisinko hänet takaisin. En osannut vastata suoraa etten. Yritin selittää, etten osannut odottaa hänen laittavan enää mitään joten yllätyin, ja sitten moni asia muistui mieleen. Mies käski selvittää pääni ja lähti. Näytti todella surulliselta! Sanoin välittäväni hänestä, mutta vastasi vain ettei se riitä jos mietin eksää vähääkään. En ehtinyt selittää ajatustani edes loppuun, ja sitä lopputulemaa että haluan hänet..
Olen ehkä kohuuton, mutta mielestäni mies ylireagoi.. Hieno loma tulossa... Tuntuu, että kaikki on hänen kanssaan pilalla. Hän ei kestä yhtään draamaa. Vaikka nyt perään mitä tahansa laittaisin.
Ap
Tapaus 1
Nainen: "Mun jännämies eksä pommittaa mua ja vähän kiinnostaa"
Mies: "Et kai sä sitä enää haikaile takas?"
Nainen: "no ehkä vähän"
Mies: " Sun tarttee selvittää sun tunteet"
Naisen tulkinta: Mies ylireagoi ja naisella on oikeus veivata edestakasin kuten mielii
av-mammojen tulkinta: Niin on, koska naisella on pimpuli
Tapaus 2
Mies: "Mun seksipommi eksä pommittaa mua ja vähän kiinnostaa"
Nainen: "Senkin sika! Miten sä voit edes ajatella muita, kun oot jo saanut mun pesää? Sä et olis saanu edes lukea sen viestejä. Kuinka sä saatoit!"
Mies: "Siis mähän vaan halusin kertoa sulle..."
Nainen: "sä oot pilannu kaiken"
Naisen tulkinta: "pettäjäsika-mies flirttaillee kaikkien pillujen kanssa"
av-mammojen tulkinta"JSSAP, miehet on paskoja"
Vierailija kirjoitti:
Älä pidä sitä uutta löysässä hirressä. Mikään ei ole niin hirveää kuin ihminen joka dumppaa koska palaakin exän kanssa yhteen. Miksei jumalauta ole voinut odottaa että on oikeasti päässyt edellisestä yli tai ainakin kertoa että olet muutes vain laastari.
Mun laastari on kestänyt jo 2 vuotta. Jos olisin hetkenkin pidempään odottanut niin olis menny sivu suun koko mies. Mun käsityksen mukaan näissä asioissa ei parane liioin jahkailla.
Sinä et ainakaan pelinainen ole, etkä siksi exällesi tule pärjäämään. Mutta takaisinhan sinä hänet otat, et olisi muuten avausta tehnyt ja tähän ketjuun toista päivää kirjoitellut.
Typerää oli kertoa nykyiselle suoraan exän yhteydenotosta. Miksi ihmiset kuvittelevat, että rehellisyys on jokin erityinen arvo tällaisissa tapauksissa? Niin kauan kuin et ollut tehnyt mitään, et ole velvollinen kertomaan asiasta nykyisellesi. Nyt menetit vain oman harkinta-aikasi, koska tuo nykyinen mies tekee päätöksen puolestasi. Ja niin tekee myöhemmin exäsikin, kun nyt heikkona piakkoin hänet takaisin otat. Onnen auvoa kestää kahdesta kolmeen viikkoon, maksimissaan. Kun on oppinut jättämään, niin se on helpompaa aina seuraavalla kerralla.
Turha tässä on neuvoa, jokainen haluaa tehdä omat virheensä. Ja niin sen pitää ollakin, muuten jää elämä elämättä. Ei sitä voi minkään av-ohjekirjan mukaan elää. Aloittaja tietää ja me kaikki tiedämme, ettei exää pidä ottaa takaisin, mutta silti se otetaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä se taas nähdään miten raivoava, narsistinen ja manipuloiva mies on naisten silmissä parempi vaihtoehto kuin kiltti ja rauhallinen mies.
Taas nähtiin kuinka mies juoksee aina niiden pahojen tyttöjen perässä. Aloittaja rakastaa dramaattisia riitoja ja haikailee vauhtia ja vaaraa. Ja kiltti ja kunnollinen mies roikkuu tällaisessa naisessa kuin takiainen. Sen sijaan että ottaisi yhtä rauhallisen ja tylsän naisen kuin itsekin on.
Etkö oikeasti tullut siihen lopputulokseen, että et halua eksää, kun pystyit antamaan pelkkiä ympäripyöreitä vastauksia nyksälle ja hän lähti? Harjoitat itsepetosta eksän suhteen.