Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon viimeisilläni raskaana ja päässä pyörii mustia ajatuksia

Vierailija
25.07.2016 |

Tuntuu niin yksinäiseltä ja rumalta (painoa on nesteen takia kertynyt järkyttävästi enkä näytä itseltäni) ja kaikki tuntuu turhalta, masennuslääkekkin piti lopettaa hyvissäajoin ennen h-hetkeä. Lapsuudenperhe asuu yli 400km päässä ja ystäviä ei täällä ole koska kaikki ovat muuttaneet toisiin kaupunkeihin opiskelemaan. Miehen kanssa asutaan eri asunnoissa koska hän ei halua muuttaa nopeasti yhteen. Lapsi oli yllätys kierukasta huolimatta ja mies on ollut enemmän ja vähemmän peloissaan tulevasta. Hän on myös koko ajan töissä eikä nähdä kovin usein. Ollaan melkein kolmekymppisiä jos sillä on jotain merkitystä. Tuntuu etten jaksa enää kantaa kaikkea yksin ja olis helpompaa vaan luovuttaa..

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä teen

Vierailija
2/20 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon rumuuteen, jos et ollut ennen raskautta ruma, niin voin lohduttaa, että raskaus ei koskaan naista rumenna.

yXmies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt valitettavasti sellainen käännekohta sinun elämässäsi että nyt punnitaan mistä sinut on tehty.

Jos ei ole sukua, ystäviä ja mieskin on paskahousu niin jäljelle jää vain sinä.

Sinusta tulee nyt äiti ja voit ihan itse päättää että sinusta tulee hyvä äiti. Yksin ei ole pakko jaksaa vaan neuvolan kautta saat apua ja infoa mihin mennä ja mitä tehdä kun kaikki tuntuu kaatuvan päälle.

Olisi tietysti vaan helppo antaa periksi ja masentua sinne kämppään mutta nyt kyseessä ei ole vain sinä vaan nyt pitää ajatella sitä vauvaa.

Sanon nyt suoraan ja ilkeästi että ota se pää pois sieltä omasta navasta ja toimi vaikka olisi vaikeaa. Olet aikuinen ihminen ja olet sen vauvalle velkaa kun hänet tähän maailmaan olet päättänyt tehdä.

Olet viimeisilläsi raskaana niin loppupeleissä ihan sama miltä näytät...useimmat ovat viimeisillään kuin valaita ja se vaan on fakta. Mutta se on vain tämä hetki eikä loppuelämä...

Vierailija
4/20 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jutellut asiasta neuvolassa? Kenelle tahansa tulisi tuossa tilanteessa mustia ajatuksia. Nyt olisi tärkeää että saat tukea ja ymmärrystä vaikeaan tilanteeseesi. Tsemppiä! Kaikki kääntyy vielä hyväksi!

Vierailija
5/20 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva tuntee oloa hehkeäksi raskaana, asia korjaantuu kyllä! Harmi,että lapsen isä on noin idiootti,mutta sinä selviät. Kerro tunteistasi neuvolassa ja saat apua. Kun lapsi syntyy, niin muiden vauvojen vanhempien sekaan sitten tutustumaan. Tsemppiä kovasti!

Vierailija
6/20 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päätit(te) pitää lapsen?

Vierailija
7/20 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsi adoptioon.

Vierailija
8/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita jaksaa!

Vierailija
9/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. 

Otahan yhteys jo heti tänään neuvolaasi ja kerro olostasi sekä pyydä saada keskusteluapua.

Tsemppiä!

Vierailija
10/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä neuvola huomenna niin sanon vaikka siellä sitten.. Oon tähän asti mennyt neuvolat läpi sanomalla että voin ihan hyvin tms, koska en ole halunnut tietoihini mitään sellaista mikä saa terveydenhoitohenkilöstön kohtelemaan mua huonommin kuin ei masentuneita.

Ap

Vierailija
11/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa että joko päättyy hyvin tai sitten huonosti.

Olen nähnyt mitä raskauden aikainen masennus vaikuttaa sillä mun ex sai esikoisemme aikana sellaiset kilarit että oli painamassa rintaa vauvan suuhun että se tukehtuisi yö ruokinnan aikana.

Johonkin vaan heräsin ja estin.

sen jälkeen itse syötin yöllä.

Kaikki lähti siitä kun palo loppuun raskauden aikana.

Ja nyt odottaa uudelle miehelle toista lasta.

Vierailija
12/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nyt valitettavasti sellainen käännekohta sinun elämässäsi että nyt punnitaan mistä sinut on tehty.

Jos ei ole sukua, ystäviä ja mieskin on paskahousu niin jäljelle jää vain sinä.

Sinusta tulee nyt äiti ja voit ihan itse päättää että sinusta tulee hyvä äiti. Yksin ei ole pakko jaksaa vaan neuvolan kautta saat apua ja infoa mihin mennä ja mitä tehdä kun kaikki tuntuu kaatuvan päälle.

Olisi tietysti vaan helppo antaa periksi ja masentua sinne kämppään mutta nyt kyseessä ei ole vain sinä vaan nyt pitää ajatella sitä vauvaa.

Sanon nyt suoraan ja ilkeästi että ota se pää pois sieltä omasta navasta ja toimi vaikka olisi vaikeaa. Olet aikuinen ihminen ja olet sen vauvalle velkaa kun hänet tähän maailmaan olet päättänyt tehdä.

Olet viimeisilläsi raskaana niin loppupeleissä ihan sama miltä näytät...useimmat ovat viimeisillään kuin valaita ja se vaan on fakta. Mutta se on vain tämä hetki eikä loppuelämä...

Tämä tämä tämä !! Hienosti sanottu vaikka olikin suoraan sanottu. Naisten tasa-arvosta ja oikeudesta määrätä omasta elämästään on taisteltu vuosisatoja. Nyt kun se on täysin mahdollista naiset heittäytyvällä avuttomiksi uhreiksi. Ei pystytä tekemään mitään ilman miestä tai yhteiskunnan apuja. Jesús sentään että joskus ihan kiehuttaa tämä saamattomuus ! Mutta kuten sanottu, nyt katsot itseäsi peiliin ja kysyt itseltäsi : millainen nainen mä olen ? Jos vastaus on mitään muuta kuin : olen God damn kick-ass nainen joka hoitaa tän homman täysillä kotiin !!!! , niin on varmaan hyvä kysyä että miksi päätit pitää lapsen ? Saamattomuuttasi ?

Vierailija
13/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin nyt sen ainakin luvata, että turvotus häipyy aika nopeasti kun lapsi on ulkona.

Terv. Eräs joka synnärillä ihasteli kovasti sormiaan ja varpaitaan, kun näyttivät taas niin kauniin kapeilta turvotuksen laskettua 😂

Vierailija
14/20 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon rumuuteen, jos et ollut ennen raskautta ruma, niin voin lohduttaa, että raskaus ei koskaan naista rumenna.

yXmies

Minusta taas raskauden merkit tekevät kenestä tahansa naisesta todella vastenmielisen näköisen. Makuja on tässä asiassa monia.

Vierailija
15/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin nyt sen ainakin luvata, että turvotus häipyy aika nopeasti kun lapsi on ulkona.

Terv. Eräs joka synnärillä ihasteli kovasti sormiaan ja varpaitaan, kun näyttivät taas niin kauniin kapeilta turvotuksen laskettua 😂

Hah!

Vierailija
16/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on kauneimmillaan raskaana.  Uuden elämän antaja!

Vierailija
17/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin!

Vierailija
18/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa hyvä mieli tuosta kommentista. :)

Ap

Vierailija
19/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et muuta lapsuuden perheesi lähelle?

Vierailija
20/20 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et muuta lapsuuden perheesi lähelle?

Koska mun tuleva opiskelupaikka on täällä enkä halua maaseudulle.

Ap