En voi nauttia seksistä jos vartaloni ei ole "kunnossa"
En nauti seksistä jos olen lihonut/lihava ja en ole timmissä kunnossa. Timminä pysyminen on kuitenkin todella raskasta, lihoan helposti. Olen 25-vuotias nainen. Onko tämä normaalia tai yleistä?
Kommentit (32)
On ihan normaalia ja yleistä ottaen huomioon kuinka ihannekroppa-kuvaa tyrkytetään jokaisesta suunnasta: televisiosta, mainoksista, näyteikkunoista, musiikkivideoista, lehdistä... Ei kuitenkaan kannata olla itselleen liian ankara, sen verran vain, että pysyy terveellisessä kunnossa eli normaalipainossa.
Ihan normaalia ja hyvä niin. En minäkään juurikaan nauti jos naisella vatsamakkarat löllyvät pannessa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia ja hyvä niin. En minäkään juurikaan nauti jos naisella vatsamakkarat löllyvät pannessa.
Sinulle ei taida sitten kovin paljoa petiseuraa löytyä?
Aika surkeata.Lihavakin kokee seksin täydellisenä, jos hyväksyy itsensä.
Mulla oli sama tilanne kun rinnat meni pilalle lasten myötä.luojan kiitos otin silikonit.en tiedä miten suhteen olisi käynyt,inhosin itseäni niin paljon ja se vaikutti kaikkeen.kaikki plastikkakirurgian mollaajat eivät ymmärrä kuinka suuri vaikutus elämään sillä on että saa mieltään vaivaavan asian kuntoon.
Juu en mäkään pysty tekemään mitä tahansa jos ja kun en pidä vartalostani. Se näyttää ihan hyvältä seistessä, mutta joissain tietyissä seksiasennoissa uskon sen näyttävän miehelle kamalalta. Olen ollut täydellisyydentavoittelija ainakin teini-ikäisestä asti, en tiedä onko se vika mediassa, koulukiusatuksi tulemisessa yms. vai ihan vain omassa luonteessani.
Tosi yleistä mutta harvempi jaksaa tehdä asialle mitään. En jaksa itsekään.
Vierailija kirjoitti:
On ihan normaalia ja yleistä ottaen huomioon kuinka ihannekroppa-kuvaa tyrkytetään jokaisesta suunnasta: televisiosta, mainoksista, näyteikkunoista, musiikkivideoista, lehdistä... Ei kuitenkaan kannata olla itselleen liian ankara, sen verran vain, että pysyy terveellisessä kunnossa eli normaalipainossa.
Huonosta itsetunnosta tuo vain johtuu, jos ottaa noin hirveästi paineita mainoksista tai lehtikuvista - vieläpä aikuinen ihminen. Kadulla kulkiessa ei tarvitse kuin irrottaa katse siitä mainostaulusta niin näkee kymmenittäin malleja tavallisista ihmisistä. Äiti, sisko, sukulaiset, ystävät, työkaverit... kaikki tavallisia ihmisiä ja monet heistä naimisissakin. Miksi ne mainokset vain vaikuttaisivat eikä yhtään se oma, todellinen elämä? Jos näin käy, ongelma on omassa päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonosta itsetunnosta tuo vain johtuu, jos ottaa noin hirveästi paineita mainoksista tai lehtikuvista - vieläpä aikuinen ihminen. Kadulla kulkiessa ei tarvitse kuin irrottaa katse siitä mainostaulusta niin näkee kymmenittäin malleja tavallisista ihmisistä. Äiti, sisko, sukulaiset, ystävät, työkaverit... kaikki tavallisia ihmisiä ja monet heistä naimisissakin. Miksi ne mainokset vain vaikuttaisivat eikä yhtään se oma, todellinen elämä? Jos näin käy, ongelma on omassa päässä.
Kyllähän kaupungillakin näkyy useita upeita treenattuja naisia.
Itse en ymmärrä tätä ollenkaan. Peiliin katsoessa kyllä hiukan ärsyttää, jos olen lihonut tai muuten kulahtaneen näköinen, mutta ei minulla sängyssä peiliä ole... Mietitkö useinkin omia vikojasi, vaikka ne eivät liity tilanteeseen mitenkään... Jos miehesi rakastaa sinua, muutama vatsamakkara ei liity mitenkään seksihetkiinne. Niillä ei vain ole merkitystä muualla kuin huonoitsetuntoisen pääsi sisällä. Jos niillä sen sijaan on miehelle merkitystä, suosittelen vaihtoa aikuiseen, merkitykselliseen ihmissuhteeseen.
Seksi on minulle ihanaa aikaa oman kehon ja maailman rakkaimman ihmisen kanssa. En todellakaan mieti omaa ulkonäköä sen aikana, en itse asiassa mieti itseäni lainkaan.
..................................... kirjoitti:
Itse en ymmärrä tätä ollenkaan. Peiliin katsoessa kyllä hiukan ärsyttää, jos olen lihonut tai muuten kulahtaneen näköinen, mutta ei minulla sängyssä peiliä ole... Mietitkö useinkin omia vikojasi, vaikka ne eivät liity tilanteeseen mitenkään... Jos miehesi rakastaa sinua, muutama vatsamakkara ei liity mitenkään seksihetkiinne. Niillä ei vain ole merkitystä muualla kuin huonoitsetuntoisen pääsi sisällä. Jos niillä sen sijaan on miehelle merkitystä, suosittelen vaihtoa aikuiseen, merkitykselliseen ihmissuhteeseen.
Seksi on minulle ihanaa aikaa oman kehon ja maailman rakkaimman ihmisen kanssa. En todellakaan mieti omaa ulkonäköä sen aikana, en itse asiassa mieti itseäni lainkaan.
Tuolla tavalla minäkin haluaisin ajatella. Ei miestä turpoamiseni ole häirinnyt, vain itseäni. Minulla on aina ollut tällainen ajatus. Yleensä olen onnistunut pitämään itseni timminä vaikka se hankalaa onkin, ja silloin ei ole mitään ongelmaa seksissä. Viime aikoina olen kuitenkin lihonut ja se tulee vastaan seksistä nauttimisessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kaupungillakin näkyy useita upeita treenattuja naisia.
Totta kai näkyy, mutta paljon enemmän näkyy ylipainoisia, lyhytjalkaisia, ohuthiuksisia, mauttomasti pukeutuneita, hassusti käveleviä, huonoryhtisiä... Noita on ylivoimaisesti suurin osa. Ja vaikka samassa naisessa olisi kaikki nuo ominaisuudet, hän näyttää silti vielä ihan ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Aika surkeata.Lihavakin kokee seksin täydellisenä, jos hyväksyy itsensä.
Samaa ei voi sanoa siitä joka sitä valasta joutuu laittamaan.
Itse olen hoikka, kiinteät rinnat sekä reidet. En todellakaan voisi nauttia seksistä, jos olisin ylipainoinen tai että olisi selluliittiä perseessä. Tai että maha täynnä raskausarpia *oksentaa*
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hoikka, kiinteät rinnat sekä reidet. En todellakaan voisi nauttia seksistä, jos olisin ylipainoinen tai että olisi selluliittiä perseessä. Tai että maha täynnä raskausarpia *oksentaa*
Sama täällä. En koe että itsetuntoni olisi heikko. Mielestäni olen vain realistinen. Seksi on parempaa kuosissa olevalla vartalolla. Vartalosta huolehtiminen on kohteliasta kumppaniakin kohtaan.
On ihan normaalia.Minulle itselleni on nautinnollisempaa kun olen timmissä kunnossa (=omasta mielestäni seksikkäimmilläni),posliini ja pitsialusvaatteissa.Ihmisiä varmaan erilaisia,mutta mulle nämä on erittäin tärkeitä juttuja.
Lapsikulta, älä sitten harrasta seksiä, jos et ole sinut itsesi kanssa. Twi harrasta sitä vain soolona. Sinun ongelmasi ovat paljon syvemmällä pääsi sisällä kuin luulet ja et parane tuosta ikinä vaikka olisit 40 kiloinen. En tiedä minkälainen mies edes viitsii sinuun aikaansa laittaa, se aika menee niin hukkaan kun olla voi. Kipinkapin siis päätohtorille siitä. Ehkä hän osaisi hieman helpottaa oloasi, tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Lapsikulta, älä sitten harrasta seksiä, jos et ole sinut itsesi kanssa. Twi harrasta sitä vain soolona. Sinun ongelmasi ovat paljon syvemmällä pääsi sisällä kuin luulet ja et parane tuosta ikinä vaikka olisit 40 kiloinen. En tiedä minkälainen mies edes viitsii sinuun aikaansa laittaa, se aika menee niin hukkaan kun olla voi. Kipinkapin siis päätohtorille siitä. Ehkä hän osaisi hieman helpottaa oloasi, tai sitten ei.
:D
Voin kyllä harrastaa seksiä lihoneenakin, mutta en pysty nauttimaan siitä. Nautin siitä ennen kuin huomasin lihoneeni 7 kiloa ja vartaloni näytti hyvältä. Silloin ongelmaa ei siis ollut. Itsensä timminä pitäminen on vain tosi työlästä näillä minun omaamilla geeneillä.
Ap
Laske omaa rimaasi alemmas. Hyvä pitää itsensä kunnossa, mutta ruoskimaan itseäsi älä ala.