Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JEEE! Kesä loppuu ja tulee syksy :)

Vierailija
25.07.2016 |

Onko täällä palstalla muita jotka jo oottelevat viileää säätä ja pimeneviä iltoja? Tuskallinen helle ollut koko viime viikon, nyt ilokseni huomasin että kohta on elokuu ja pian pääsee nauttimaan syksystä :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa odottelen. Vihaan kesää.

Vierailija
2/22 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä suomalaiset jaksaa valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
4/22 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, syksy on lempivuodenaikani. Inhoan tunkkaista, hiostavaa "kesän lämpöä", toista on RAIKAS SYYSILMA. Kohta on loppuvuosi.

Vierailija
5/22 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloiset ja menevät ihmiset tykkäävät keväästä ja kesästä. Masentuneet ja huonoitsetuntoiset taas haluavat piiloon syksyn pimeyteen.

Vierailija
6/22 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se elokuussa vielä ole ollenkaan taattua, että silloin olisi viileämmät ilmat. Viime vuonnakin vasta elokuussa oli kesän pisin hellejakso. Ihan tilastollisestikin elokuu on kesän toiseksi lämpimin ja toiseksi helteisin kuukausi ja 2000-luvun vuosina on useaan kertaan ollut kesän lämpimin ja helteisin kuukausi.

Että viileneviä ilmoja odottavan kannattaa ennemmin siirtää odotuksensa syyskuulle.

Vierailija
7/22 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iloiset ja menevät ihmiset tykkäävät keväästä ja kesästä. Masentuneet ja huonoitsetuntoiset taas haluavat piiloon syksyn pimeyteen.

Vai voisko olla että kuumuus ihan oikeasti ahdistaa ihmisiä? Minulla on lisäksi herkkä iho, jonka takia palan helposti, syksy on lämpötiloiltaan minulle ihanteellisempi. 

Väitätkö että ihmisten sosiaalinen elämä kuolee kesän myötä? Syksyn ansiosta minusta tulee iloisempi ja menevämpi.

-Ap

Vierailija
8/22 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai voisko olla että kuumuus ihan oikeasti ahdistaa ihmisiä? Minulla on lisäksi herkkä iho, jonka takia palan helposti, syksy on lämpötiloiltaan minulle ihanteellisempi. 

Väitätkö että ihmisten sosiaalinen elämä kuolee kesän myötä? Syksyn ansiosta minusta tulee iloisempi ja menevämpi.

-Ap

Suomen "kuumuutta"  valittavat pitäisi viedä pariksi viikoksi tropiikin helteisiin, niin voisi sieltä palattuaan alkaa Suomen helteetkin tuntua melko miellyttävältä säältä.

Tuosta sosiaalisesta elämästä en tiedä, mutta kumma kun näillä säillä näyttää olevan jostain kumman syystä paljon enemmän ihmisiä kaupungilla, puistoissa, rannoilla ja muuallakin. Ja iloisilta ihmiset näyttävät. Ei vain syksysäillä näe ollenkaan samaa ihmismäärää noissa paikoissa, eikä iloisia ilmeitäkään samaan malliin, vaan melko myrtsi ilme naamalla ihmiset silloin kaupungilla kulkevat.

Vierailija
9/22 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Suomen "kuumuutta"  valittavat pitäisi viedä pariksi viikoksi tropiikin helteisiin, niin voisi sieltä palattuaan alkaa Suomen helteetkin tuntua melko miellyttävältä säältä.

Tuosta sosiaalisesta elämästä en tiedä, mutta kumma kun näillä säillä näyttää olevan jostain kumman syystä paljon enemmän ihmisiä kaupungilla, puistoissa, rannoilla ja muuallakin. Ja iloisilta ihmiset näyttävät. Ei vain syksysäillä näe ollenkaan samaa ihmismäärää noissa paikoissa, eikä iloisia ilmeitäkään samaan malliin, vaan melko myrtsi ilme naamalla ihmiset silloin kaupungilla kulkevat.

Ehkä suurin osa ihmisistä silti tykkää kesästä, en muuta väittänytkään. Jos sinua ahdistaa se että minä nautin syksystä, ei tarvitse tulla tähän keskusteluun notkumaan ja syyttelemään masentuneeksi :)

Olen ollut ulkomailla, itse asiassa kävin Kiinassa pari vuotta sitten, en rantalomalla vaan ystävääni tapaamassa. Kuumuus oli järkyttävä, mutta pyrinkin oleskelemaan paljon ilmastoiduissa sisätiloissa. Aurinko paistoi harvemmin saastepilvien läpi sentään. Kyllä Suomen sääkin tuntuu välillä liian kuumalta silti. 

-Ap

Vierailija
10/22 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootan jo lunta ja talvea.:) Pimeydestä en kyllä piittaa niin paljoa vaikka se helpottaa paljon nukkumista yöllä.:)

Vierailija
11/22 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootan jo lunta ja talvea.:) Pimeydestä en kyllä piittaa niin paljoa vaikka se helpottaa paljon nukkumista yöllä.:)

Talvea ja lunta ei tule, paitsi ehkä Lappiin. Muualla maassa syksy jatkuu maaliskuuhun asti, jolloin alkaa kevät.

Tämähän se on "talven" yleiskuva viime vuosina ollut.

Vierailija
12/22 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök tulee pimeetä. Ihania nää valoisat illat.

Vierailija
13/22 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa hyvä asia syksystä; tuoksukynttilät! <3

Vierailija
14/22 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuskallinen helle ollut KOKO VIIME VIIKON" Jaa, missä päin?

Täällä Vantaalla alkoi vasta lauantaina tuntumaan kesältä ja vähän lämpöisemmältä, mutta noin muuten on ollut surkeat ilmat koko heinäkuun. Onneksi nyt, kun olen lähdössä sukulaiselle lomailemaan, niin tulee KUNNON kesäkelit ja sais jatkua vielä pari kk. eteenpäinkin.

Vierailija
15/22 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Voi olla näinkin, mutta masennuksen ja valoisuuden yhteys on selvä ja hyvin dokumentoitu. Onko masennuksessa tai alakulossa jotain noloa, kun noin kärkkäästi hyökkäsit kertomaan, että siitä ei voi olla kyse sinun tapauksessasi?

http://tuima.fi/kevaan-pimea-puoli-masentuneet-voivat-karsia-lisaantyne…

Vierailija
16/22 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien havaintojeni mukaan, kesästä lämpimistä ilmoista pitämättömät ovat yleensä joko ylipainoisia, huonokuntoisia tai heikon itsetunnon omaavia.

Tämä ei tarkoita, että kaikki ylipainoiset, huonokuntoiset tai heikon itsetunnon omaavat vihaisivat kesää ja lämpöä, mutta noista ryhmistä useimmat kesän kuumuutta valittavat löytyvät.

Itse pidän kesästä, mitä aurinkoisempi ja kuumempi sen parempi kesä minun mielestäni.

Vierailija
17/22 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minusta taas syksy ja talvi ovat kivoja siksi, että kaikki sosiaalinen puuhastelu mistä tykkään on kesällä tauolla. Ei ole (ohjattuja) harrastuksia, ei yhdistystoimintaa eikä samalla tavalla esimerkiksi laadukasta teatteri- ja konserttitarjontaa.

Vierailija
18/22 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvea ja lunta ei tule, paitsi ehkä Lappiin. Muualla maassa syksy jatkuu maaliskuuhun asti, jolloin alkaa kevät.

Tämähän se on "talven" yleiskuva viime vuosina ollut.

NIiin ehkä siellä Etelä-Suomessa mutta on täällä Itä-Suomessa ollut myös ihan luntakin viime talvina.:)

Vierailija
19/22 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Voi olla näinkin, mutta masennuksen ja valoisuuden yhteys on selvä ja hyvin dokumentoitu. Onko masennuksessa tai alakulossa jotain noloa, kun noin kärkkäästi hyökkäsit kertomaan, että siitä ei voi olla kyse sinun tapauksessasi?

http://tuima.fi/kevaan-pimea-puoli-masentuneet-voivat-karsia-lisaantyne…

Olinko kärkäs? Erikoinen mielleyhtymä sinulla. Ei masennuksessa ole mitään noloa, mutta minusta arveluksesi meni metsään. Omasta kokemuksestani masentuneet pitävät kesästä valoisuuden takia, syksy ahdistaa pimeyden takia. Masennus on yleinen sairaus ja tunnen henkilöitä jotka sitä ovat sairastaneet, siksi minusta kommenttisi on harhaanjohtava. 

-Ap

Vierailija
20/22 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisten on niin vaikea hyväksyä se, että ihan tavalliset ihmiset eivät välttämättä pidä kesästä yhtä paljon kuin talvesta tai syksystä? Heti syytetään ylipainoisiksi, masentuneiksi tms.

Onko teillä muutenkin tapana aina mennä kommentoimaan negatiivisesti heti kun huomaatte otsikon, jossa esitetään teidän mielipiteistänne eriävä väittämä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän