Raskausajan tupakointi - kyllä suomalaisia (naisia) taas haukutaan!
http://www.iltalehti.fi/terveys/2016072521956211_tr.shtml
Voi kauheaa, kun me myrkytetään sikiömmekin tupakalla. Olemme me sitten niin huonoja. Ruotsalaiset naiset on paljon parempia naisia, tässäkin asiassa. Milloinkahan suomalaisista naisista olisi todettu yleistäen jotain positiivista? Enpä muista sellaista tapahtuneen. No kai me sitten ollaan niin surkeita. Onneksi on tullut noita turvapaikanhakijanaisia. Niistä riittää mediallekin positiivista kerrottavaa.
Kommentit (25)
Sais haukkua enemmänkin, ainoastaan haittaa sikiölle tupakoimisesta! Joku idiootin kommentti "mutku munki äiti poltti ja mä oon ihan normaali" ei muuta asiaa. Ja tämmöinen ruikuttaja itse yleensä on heikkolahjainen, korkeintaan amiksen käynyt surkimus.
En mä oikein keksi syytä, miksi pitäisi kehua jos raskausaikana tupakoi?
Mä en edes ymmärrä, miten raskaana oleva kehtaa polttaa. Se on todella kamalan näköistä.
Onko ap täysi idiootti? Raskausajan tupakointia puolusteleva rasisti?
No älä tupakoi raskaana, niin silloin tuo uutinen ei koske sinua.
Inhottaa kyllä minuakin raskausröökaajat (ja -juopottelijat, kun joku sen kortin kohta juoksee lätkäisemään pöytään. Ja raskausnarkit jne). Jos oma mielihalu menee toisen terveyden edelle, niin silloin ei hankita lapsia. Pitäisi olla itsestäänselvyys.
ihan oikein. vain täysin idiootti kusipää polttaa / juo raskaana.
Kun näen raskaana olevan tupakoivan, ajattelen väistämättä että nainen on jotenkin vajaa. Sellainen vähän kelkasta tipahtanut, rassukka tms. En voi sille mitään. En tietenkään sano mitään, mutta säälin hänen perhettään.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap täysi idiootti? Raskausajan tupakointia puolusteleva rasisti?
Missä kohtaa puolustelin raskausajan tupakointia, ääliö? Vai että vielä rasisti... 😂 ap
Ikävät numerot ovat suomalaisten kannalta, mutta mitä tuo toimittaja ihmetteli? Sitä, että Suomessa uskotaan valinnanvapauteen, eikä siihen, että jokaisella vastaantulijalla on oikeus arvostella toisen tekemisiä?
Miehet saa tupakoida vauvan vieressä ja raskaana olevan naisen lähellä miten lystää
Meillä oli raskausajan 9kk sellanen homma miehen kanssa että kumpikaan ei juonut eikä polttanut :D mies pääsi samaan veneeseen. Rakastan viiniä ja poltan satunnaisesti joten olis ollu rankkaa yksin :D
Sekin on karua jos vauva rattaissa ja rattaiden kuskaaja (oli sitten isä, äiti, kummi tai kuka tahansa) polttaa siinä aivan vieressä niin että savut menee rattaisiin. Pitäis mennä siihen muutaman metrin päähän polttamaan.
Mä myönnän juoneeni raskausaikana 2 lasia punaviiniä ja ottaneeni sähkötupakasta välillä vähäsen....
Kyllähän tuo juttu oli tarkoituksella tehty suomalaisia mollaavaksi.
Kerrottiin että Suomessa on yleistä polttaa raskausaikana. Jopa 15 % tupakoi ollessaan raskaana.
Vielä yleisempää on kuitenkin olla tupakoimatta 85 % ei tupakoi raskausaikana.
Tietysti Ruotsissa luvut ovat paremmat.
Mutta vertailukohteeksi olisi voitu ottaa joku muukin maa ja saada toisenlainen juttu aikaan.
Miten on mahdollista että Suomessa vuonna 2016 vielä melkein joka kuudes odottava äiti on noin idiootti?
Nro 12, onko savuttomuus ja tipattomuus jatkunut myös synnytyksen jälkeen?
Suomessa syntyy joka vuosi noin 10 000 lasta, jotka ovat altistuneet äidin raskausajan tupakoinnille.
Tuohan on ihan sairasta. Tosi hyvä, että tästä uutisoitiin. Ihan sama mitä Ruotsissa tehdään, kaipa se näyttäytyy vaan hyvänä esimerkkinä.
Tässä asiallisempi artikkeli samasta aiheesta
http://www.potilaanlaakarilehti.fi/artikkelit/tupakointi-raskauden-aika…
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista että Suomessa vuonna 2016 vielä melkein joka kuudes odottava äiti on noin idiootti?
Tämä vastannee hyvin kysymykseen: "Tutkimusten mukaan raskauden aikana tupakoivat naiset ovat useammin nuoria, he elävät ilman parisuhdetta, kuuluvat alempaan sosiaaliluokkaan ja ovat vähemmän koulutettuja verrattuna tupakoimattomiin."
Lainaus täältä http://www.potilaanlaakarilehti.fi/artikkelit/tupakointi-raskauden-aika…
Ei kai tupakoinnin aiheuttama riski sikiölle ole kenellekään epäselvä asia nykyisin?
Sekä äidin että isän tupakointi vahingoittaa lasta.