Työvoimakoulutuksen lopettaminen-karenssin pituus
Jos lopettaa työvoimakoulutuksen niin kuinka pitkän karenssin saa? Kokemuksia?
Kommentit (20)
En saanut ollenkaan, kun lopetin omaehtoisen opiskelun työttömyyspäivärahan turvin.
Mitä se syy tähän kysymykseen mitenkään liittyy? Ei ehkä tuntenut alaa omakseen, vaihtoi paikkakuntaa tms.
Mutta minä en myöskään saanut mitään karenssia. En tiedä vaikuttiko, että olen kahden lapsen huoltaja.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen.
Työvoimakoulutuksen tarkoitus on alistaa ihminen porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen. Siinä on enemmän kuin riittävästi syytä lopettaa työvoimakoulutus.
Lähtökohtaisesti aina määrätään karenssi jos jättää kesken ja jatkaa työttömänä oloa.
Toistuvista sanktioista tulee rangaistustyössäoloehto eli karsenssin pituus riippuu työttömästä itsestään. Erinomainen sanktio onkin ja näitä lisää.
Siten voi jokainen itse päättää että miten pitkään karenssilla makoilee.
Vierailija kirjoitti:
Erinomainen sanktio onkin ja näitä lisää.
Siten voi jokainen itse päättää että miten pitkään karenssilla makoilee.
On juu todella erinomainen sanktio. Hyöty käytännön tasolla 0%, mutta neuvostoliitosta kopioitu valvontakoneisto maksaa perkeleesti.
Sain 2 kk karenssin vaikka lopetin terveyssyiden takia. Olin sairauslomalla kun karenssi kului "taustalla pois", mutta mielestäni silti törkeää.
Jos jollekin tietojenkäsittelyopin maisteri pistetään "kuinka käytän Wordia"-kurssille, kyseessä ei ole muuta kuin puhdas vittuilu. Kaverilleni kävi näin, käveli ulos kurssilta ja sen saman raivoangstin myötä innostui hakemaan kunnolla duunia saadakseen alakohtaisen duunipaikan.
Joten omalla tavallaan kurssi toimi kimmokkeena kunnon työnhakuun, mutta ei todellakaan sillä ollut mitään tekemistä työllistymisen kannalta ratkaisevan osaamisen hankkimiseen.
Eli aivan turhaa pelleilyä.
Olen ollut työvoimakoulutuksessa nyt reilun neljä kuukautta. En tunne alaa omakseni. Lisäksi olen täysin väsynyt tekemään ns työssäoppimista eli ilmaiseksi töitä. Noin 70 % koulutuksesta on harjoittelua. En todellakaan ole ollut mikään harjoittelija vaan täysipäiväisesti työntekijä ja loman tuuraaja eli tehnyt välillä työvuorot yksin. Tuntuu että tämä on vaan hyväksikäyttöä. T. Keskustelun aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Jos jollekin tietojenkäsittelyopin maisteri pistetään "kuinka käytän Wordia"-kurssille, kyseessä ei ole muuta kuin puhdas vittuilu. Kaverilleni kävi näin, käveli ulos kurssilta ja sen saman raivoangstin myötä innostui hakemaan kunnolla duunia saadakseen alakohtaisen duunipaikan.
Joten omalla tavallaan kurssi toimi kimmokkeena kunnon työnhakuun, mutta ei todellakaan sillä ollut mitään tekemistä työllistymisen kannalta ratkaisevan osaamisen hankkimiseen.
Eli aivan turhaa pelleilyä.
Karma. Ahneella on paskainen loppu.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut työvoimakoulutuksessa nyt reilun neljä kuukautta. En tunne alaa omakseni. Lisäksi olen täysin väsynyt tekemään ns työssäoppimista eli ilmaiseksi töitä. Noin 70 % koulutuksesta on harjoittelua. En todellakaan ole ollut mikään harjoittelija vaan täysipäiväisesti työntekijä ja loman tuuraaja eli tehnyt välillä työvuorot yksin. Tuntuu että tämä on vaan hyväksikäyttöä. T. Keskustelun aloittaja
Älä lopeta. Oletko ilmoittanut työkkäriin että joudut olemaan työpaikalla yksin? Sehän on kiellettyä vaikka yleistä.
Olet Te-toimiston kyykytettävä. Erehdyin itsekin. Eikä voisi enää vähempää kiinnostaa. Oksettaa koko koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Olet Te-toimiston kyykytettävä. Erehdyin itsekin. Eikä voisi enää vähempää kiinnostaa. Oksettaa koko koulutus.
Oletko pilipalikurssilla vai tutkintoon johtavassa? Jos tutkintoon, niin voisitko jatkaa työssäoppimisella loppuun? Joillain aloilla onnistuu, ei toki kaikilla.
Työvoimakoulutuksesta eroon pääseminen ilman karenssia onnistuu pääsääntöisesti vain suorittamalla koulutus loppuun. Näpertelyähän ne ovat, 9 eurolla päivässä. Työllistyminen niiden kautta taitaa olla jo suoranainen ihme.
60 pvä. Tämäkin tieto löytyy MOL:in sivuilta kun viitsii hakea.
Nostan vanhaa aihetta - Tietääkö kukaan voiko tutkintoon johtavan työkkärikoulutuksen mitenkään lopettaa ilman karenssia, jos on todennut että ala ei sovi itselle yhtään eikä ole mitään halua työskennellä alalla? Ihan oikeasti inhoan koko koulutusta ja häpeän siellä vaan itseäni kun inhoan sitä, en osaa mitään ja vien paikan joltain, joka voisi oikeasti osata ja tykätä. Ja tietysti tuhlaan siellä koulun resurssejakin, kun kaikki mitä teen menee auttamattomasti pilalle.
Saan karenssin ajalta toimeentulotuen ja diakonilta ruokaostokortteja. Eli sama vaikka menetin päivärahan. Sama melkeen tulee tt tukena ja muina tukina.
Miksi lopettaisit?