Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onni on...oikean kokoiset rintaliivit

Vierailija
24.07.2016 |

Pakko se on uskoa. En tiedä, miksi olen tyytynyt markettivalikoimiin yli 20 vuoden ajan...ja syytellyt liivien mallia, kun nelitissit pullottavat, olkaimet putoilevat, keskuskappale on irti rinnasta tai kaarituki painaa sivusta ja tuntuu kumman lyhyeltä. Kai ajattelin, että liivit ovat aina epämukavat - ja jossain mielen perukoilla kummitteli ikivanha Anttilan (?) mittataulukko, jonka mukaan B on keskikokoinen, C täyteläinen ja D suuri rinta. Isompia en osannut kuvitellakaan, ei kai nyt sentään...?
Kunnes tässä yhtenä päivänä ajattelin vihdoin investoida itseeni. Otin ensimmäistä kertaa elämässäni mitat ja tilasin liiviliikkeestä niiden mukaiset liivit. Ne tulivat, ja näyttivät siltä, että voin käyttää niitä hellekypärinä. Sovitin, ja ne istuvat täydellisesti. Kuin ei olisi liivejä lainkaan. Mikään ei purista, kiristä, pongota eikä paina. Profiili näyttää hyvältä, nännit mahtuvat kuppeihin, kainaloläski on taltutettu. Vaatteet istuvat. Helppo hengittää.
En olekaan suuri 85E, olen suurensuuri 90H. Kunpa olisin uskonut jo aiemmin! Ei-koskaan-enää. On outoa saada ahaa-elämyksiä vielä tässä iässä. (Flashback: pienikokoinen äitini osti nuorena liivini, kaikki kokoa 75B. Jos ne mahtuivat hänelle, ne mahtuivat minullekin.)

Piti jakaa tämä ilo teidän kanssanne :) tyttäreni (15) katselee minua jotenkin hyväntahtoisen säälivästi, kyllä hän on aina tiennyt. Hyvä niin, nyt tiedän minäkin.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans ihan törkeen vaikee löytää KUNNON liivejä. Erikoisliikkeestä löytää hyvänmallin, mutta se väri on tyyliä puuteri. Eipä se iso homma ole sitten katsoa kuvastosta tismalleen saman mallin, koon ja mieluisen väriset. Rahaa joutuu pulittamaan sen 100e. Kokoa on 70G (luomut)

Aika kalliita, mistä tilaat ja mitä merkkejä?

Vierailija
22/43 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehillä olisi mitoitukseltaan noin vaativa vaatekappale, koot merkittäisiin yksiselitteisillä mitoilla. Miehet myös ymmärtäisivät itse valita oikean kokoiset tuotteet.

Ei ole mitään järkeä vuosikymmenestä toiseen pohdiskella rinnanympärys-kuppikoko -kombinaatioita. Kirjain ei kerro rinnan kokoa, koska se vaihtelee rinnanympäryksen mukaan. Olisi ehdottamasti järkevämpää merkitä rinnanympärys ja rintakudoksen absoluuttinen tilavuus (siis sen puolipallon koko, johon rinta pystytään sullomaan). Tämän lisäksi olisi joitain apumittoja, esim rintojen etäisyys toisistaan, muoto jne. Valmistajien olisi myös sitouduttava ilmoittamaan ko. koot todellisina.

Haloo! Valmistajat hoi! Tekisittekö asialle jotain!

Kakkuresepteissä käsketään käyttämään neljä kananmunaa. Ilmeisesti lopputulokseen ei vaikuta minkä kokoisia kananmunia milloinkin käytetään? - toinen etupäässä naisten jatkama epäsopiva mitoitustapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin uskomatonta, että ihmiset ei osta oikean kokoisia liivejä, vaikka selvästi pienet, kun rinnat tursuaa ylhäältä tai sivuilta ja olkaimet tippuu. Luulisi nyt järjen sanovan heti ettei nämä sovi. Kyllähän muutkin vaatteet vaihdetaan isompiin, kun makkarat alkaa tursuamaan sieltä näkyville.

Vierailija
24/43 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehillä olisi mitoitukseltaan noin vaativa vaatekappale, koot merkittäisiin yksiselitteisillä mitoilla. Miehet myös ymmärtäisivät itse valita oikean kokoiset tuotteet.

Ei ole mitään järkeä vuosikymmenestä toiseen pohdiskella rinnanympärys-kuppikoko -kombinaatioita. Kirjain ei kerro rinnan kokoa, koska se vaihtelee rinnanympäryksen mukaan. Olisi ehdottamasti järkevämpää merkitä rinnanympärys ja rintakudoksen absoluuttinen tilavuus (siis sen puolipallon koko, johon rinta pystytään sullomaan). Tämän lisäksi olisi joitain apumittoja, esim rintojen etäisyys toisistaan, muoto jne. Valmistajien olisi myös sitouduttava ilmoittamaan ko. koot todellisina.

Kakkuresepteissä käsketään käyttämään neljä kananmunaa. Ilmeisesti lopputulokseen ei vaikuta minkä kokoisia kananmunia milloinkin käytetään? - toinen etupäässä naisten jatkama epäsopiva mitoitustapa.

Se miten koot merkitään ei merkitse mitenkään liivin valinnasta. Eri valmistajilla on eri mallit ja omat koot. Täytyy aina sovittaa. Itselleni parhaat on Thriumpin amourettet. Muita en ole vuosiin käyttänyt ja kun on tuo sama malli ja valmistaja niin voi ostaa sovittamatta. Liivit on aina sovitettava, jos ei osta samaa. 

Ei missään vaatteessa ole koko aina sama. Farkuissa vaihtelee suunnattomasti. Joissain malleissa sopii 29, joissain 31. Siksi kaupoissa on sovitusmahdollisuus.

Vierailija
25/43 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timarcosta olen tilannut hyviä liivejä isopoviselle.

Ei ap

Vierailija
26/43 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni on Wowwbrat ja pyöräilyshortsit. Istuu joka käänteessä.

t: todella suuririntainen

Vierailija
27/43 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan osansa väärän kokoisiin liiveihin on tällä vuosikymmeniä vanhalla "A=pieni, B=normi, C=isohko, D=iso/valtava" kokokäsityksellä. Ihmisillä istuu niin tiukassa se, että d-kuppi on aina iso, että ei edes juolahda mieleen kokeilla jotain muuta kokoa kuin sitä a tai b-kuppia johon on tottunut, kun "eihän minulla ole isot rinnat".

Tosiasiassa pieniympäryksinen d-kuppi on pieni koko, sellainen, jota moni pitää b-kuppina. Videolla hyvä esimerkki miten 75C kokoa käyttävälle kokeillaan 65I kokoa, ja miten ne istuvat päällä. Engl. tekstityksen saa valikosta päälle

Vierailija
28/43 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuvittelin vuosia että rintsikoiden kokoni on 70 D. Näin monien laskurien mukaan onkin. Kuitenkin tuntui välillä ettei tissit pysyneet kupeissaan tarpeeksi hyvin... tänä kesänä menin liiviliikkeeseen ja myyjän opastuksella tajusin että parhaat liivit mulle on koko 65 F. En ikinä olis itse sovittanut tuota kokoa koska olen hoikka 52-kiloinen nainen ja aina kokenut olevani melko pienirintainen, F-kuppi kuulostaa jättimäiseltä! Mutta ei se ole kun ympärysmitta on noin pieni. Oon tosi tyytyväinen uusiin liiveihini jotka pysyy täydellisesti paikallaan :)

Vierailija
29/43 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palveleva ammattitaitoinen rintaliiveihin erikoistunut pikkuliike.maksaa ehkä vähän enemmän, mutta oikeankokoisista istuvista rintaliiveistä kandee maksaa pikkuisen enemmän kuin niistä markettiliiveistä...kun löytyy sopiva koko, samanvalmistajan malleissa sama koko rimmaa useinkin, vaikka sit nettikaupoissakin...

75b

Vierailija
30/43 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin uskomatonta, että ihmiset ei osta oikean kokoisia liivejä, vaikka selvästi pienet, kun rinnat tursuaa ylhäältä tai sivuilta ja olkaimet tippuu. Luulisi nyt järjen sanovan heti ettei nämä sovi. Kyllähän muutkin vaatteet vaihdetaan isompiin, kun makkarat alkaa tursuamaan sieltä näkyville.

Älä muuta sano. Oma hahmotusongelmani näyttää keskittyneen siihen, etten ole tajunnut, kuinka kauas sivuille (ja kuinka ylös) kaaritukien kuuluisi ylettyä. Nelitissit olen kuitannut malliongelmana. Vastaava rintamalinjayllätys tulee naisille mammografiassa, rintaa asetellaan kaukaa kainaloista asti.

Vierailija
31/43 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Kuopiossa, kävin kerran Lady Royalissa sovittelemassa liivejä. Normaalisti käytän kokoa 70a, sieltä löysin YHDET hyvät liivit, kokoa 65c. Maksoi melkein satasen, olivat kelta-valko-ruudulliset. Taidan tyytyä Lindexin huonosti istuviin, edullisiin liiveihin :D Näin pienellä rintavarustuksella liivien oikea koko ei kai ole ihan niin justiinsa, kun isommilla.

Vierailija
32/43 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se miten koot merkitään ei merkitse mitenkään liivin valinnasta. Eri valmistajilla on eri mallit ja omat koot. Täytyy aina sovittaa. Itselleni parhaat on Thriumpin amourettet. Muita en ole vuosiin käyttänyt ja kun on tuo sama malli ja valmistaja niin voi ostaa sovittamatta. Liivit on aina sovitettava, jos ei osta samaa. 

Ei missään vaatteessa ole koko aina sama. Farkuissa vaihtelee suunnattomasti. Joissain malleissa sopii 29, joissain 31. Siksi kaupoissa on sovitusmahdollisuus.

Oikein tyypillinen naisen vastaus. "Ette te miehet tiedä asiasta mitään...". Tällainen "naisen logiikka" on juuri se, miksi asiat onkin teillä huonosti.

Haloo muija! Tästähän juuri onkin kysymys! Rintaliivien kokomerkintä ei ole aukoton, sitä tulkitaan väärin ja rintojen koko muuttuu iän ja elämäntilanteen myötä. Lisäksi eri maissa koot merkitään eri tavoin. Ajatukseni ideana oli se, että eri valmistajien mallit ei ilmoitettaisi enää tehtaan omalla päätöksellä tietyn kokoisiksi. Toinen ajatus oli se, että kokomerkintää muutettaisiin vastaamaan todellisuutta ja rinnan todellista kokoa (ei siis ympärysmittojen erotuksesta tehtävää taulukkovertailua). Aika harva pystyy ilmoittamaan ympärysmitan rintojen päältä, koska rinnat roikkuvat. Jos tuo mitta otetaan edelliset rintaliivit puettuna, tulos riippuu nimenoman niistä edellisistä rintaliiveistä.

Jos tuotteen pakkausseloste pitää olla paikkansa pitävä, miksi kokomerkintää saa käyttää tuotteen markkinointikikkana. "Otan nämä housut, koska saan samalla tunteen olevani laihtunut" - todellisuudessa ainoastaan koko on ilmoitettu väärin. Näinhän tämä on nyt, mutta miksi se edelleen saa olla niin? Eikö kuluttajaviranomaiset voisi estää noiden tuotteiden myyntiä maassa?

Vierailija
33/43 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onni on kaarituettomat liivit jotta ne kaaret ei purista kylliluita!

Ei ne yleensä purista jos koko on oikea.

Vierailija
34/43 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans ihan törkeen vaikee löytää KUNNON liivejä. Erikoisliikkeestä löytää hyvänmallin, mutta se väri on tyyliä puuteri. Eipä se iso homma ole sitten katsoa kuvastosta tismalleen saman mallin, koon ja mieluisen väriset. Rahaa joutuu pulittamaan sen 100e. Kokoa on 70G (luomut)

Lähinnä primadonnaa. Menen siis alan liikkeeseen ja myyjän kanssa katsotaan malli joita hyllyllä ja tilataan mieluisen väriset. Liivit kyllä kestävät vuosia, maksaa ittensä takasin joka päivä. (suunilleen kolmet liivit mitä omistan) Ja kun on tottunut, että liivit on hyvät, niin ei vois kuvitella mitään jotka kiristää tai pullottaa jne.

Vierailija
35/43 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä primadonnaa. Menen siis alan liikkeeseen ja myyjän kanssa katsotaan malli joita hyllyllä ja tilataan mieluisen väriset. Liivit kyllä kestävät vuosia, maksaa ittensä takasin joka päivä. (suunilleen kolmet liivit mitä omistan) Ja kun on tottunut, että liivit on hyvät, niin ei vois kuvitella mitään jotka kiristää tai pullottaa jne.

Figleaves myy Primadonnaa, on aika kalliita sielläkin, mutta toisinaan siellä on ihan hyviä alennusmyyntejä josta voi saada edullisestikin.

Vierailija
36/43 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palveleva ammattitaitoinen rintaliiveihin erikoistunut pikkuliike.maksaa ehkä vähän enemmän, mutta oikeankokoisista istuvista rintaliiveistä kandee maksaa pikkuisen enemmän kuin niistä markettiliiveistä...kun löytyy sopiva koko, samanvalmistajan malleissa sama koko rimmaa useinkin, vaikka sit nettikaupoissakin...

75b

Menin alkuvuodesta pieneen hienoon liivikauppaan ostamaan uusia liivejä. Myyjä oli ilmeisesti sitä mieltä että minulle pitää myydä puuterinväriset t-paitaliivit ja kun ne eivät millään ilveellä istuneet, kiristi olkaimia aina vaan tiukemmaksi ja tiukemmaksi niin että selkäosa oli lopulta jossain lapaluiden keskikohdassa. Sitten kysyi että eikös nyt olekin hyvät... ei. Ei olleet. Eipä olleet muutkaan hänen mulle kantamansa liivit, hänellä ei ollut YHTÄÄN silmää sille että mikä mulle olisi saattanut istua - ostin lopulta jo kolmannet samanlaiset Primadonnat kun tiedän että ne on melko OK, mutta olis ollut kiva kokea tuollainen ihme-elämys siitä että NYT löytyi se oikea koko...

Vierailija
37/43 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

75b

Menin alkuvuodesta pieneen hienoon liivikauppaan ostamaan uusia liivejä. Myyjä oli ilmeisesti sitä mieltä että minulle pitää myydä puuterinväriset t-paitaliivit ja kun ne eivät millään ilveellä istuneet, kiristi olkaimia aina vaan tiukemmaksi ja tiukemmaksi niin että selkäosa oli lopulta jossain lapaluiden keskikohdassa. Sitten kysyi että eikös nyt olekin hyvät... ei. Ei olleet. Eipä olleet muutkaan hänen mulle kantamansa liivit, hänellä ei ollut YHTÄÄN silmää sille että mikä mulle olisi saattanut istua - ostin lopulta jo kolmannet samanlaiset Primadonnat kun tiedän että ne on melko OK, mutta olis ollut kiva kokea tuollainen ihme-elämys siitä että NYT löytyi se oikea koko...

Tämä on valitettavan yleistä. Ei se, että menee alusvaateliikkeeseen ostokselle takaa sitä, että myyjä osaa valita oikean koon.

Vierailija
38/43 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Changessa yritti myyjä väkisin myydä epäsopivat liivit. Isolla ympärysmitalla (95->) siellä ei ole juuri mitään tarjolla ja myyjän mielestä pitsiliivit, joissa kuppi repsotti löysänä olivat oikeun hyvät. No kyllä kai kun olivat kaupan ainoat minulle mahtuvat - mutta ei sopivat.

Vierailija
39/43 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ei varmempaa tapaa pilata päivänsä kuin huonosti istuvat alusvaatteet.

Vaatii vähän panostusta mutta on sen arvoista kun satsaa liiveihin ja alushousuihin. Sitten kun ne ovat vielä kivan näköisiä niin aina paranee :)!

Vierailija
40/43 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Changen 85G on yleensä muiden merkkien 90E-F. Changella on aika "vanity" koot, ympärys on muka pienempi ja kuppikoko muka isompi. Yleensä sokkona netistä tilaan 90E ja sovittelen ja vaihdan jos tarvetta. Merkkien koot vaihtelee jopa saman merkin sisällä. Kannattaa itse opetella miten oikeat liivit istuu.

Mutta sitten kun ne oikeat liivit saa päälle niin hallelujah. Kaikki kivut katoaa ja tuntuu siltä kuin olisi kivi vierähtänyt selältä pois. Riipputissit muuttuu terhakoiksi palleroiksi, tissivako tulee esiin ja jos on hyvä tuuri niin liivit ovat jopa nätitkin. Ihan kamalat nää tissit ilman rintsikoita, jos rintaliivejä ei olisi olemassa niin olisin leikannut nää pienemmiksi jo kauan sitten :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi