Menen yliopistoon mutta haluaisin duunarimiehen...
Joo varmaan omituinen aihe, mutta oon siis aloittamassa yliopisto-opinnot ja kiva tietysti jos siellä tutustuu kivoihin ihmisiin kaverimielessä. Mutta haluaisin saada itselleni miehen, joka ei välttämättä oo itse mikään erityisen korkeasti koulutettu vaan ennemmin sellanen duunari joka osaa "miesten hommat", tekee fyysistä työtä, on ahkera ja hyvä työssään. Jostain syystä ei sytytä yliopistokundit juuri ollenkaan, ihan sama mihin ammattiin ovat pätevyytensä hankkineet/hankkimassa.
Missä tutustua tällaisiin miehiin ja kiinnostaako duunarimiestä yliopistokoulutuksen (ei mikään korkean statuksen ala niinkun oikis/lääkis) käynyt nainen? Onko naisen koulutuksella edes mitään merkitystä?
t.n25
Kommentit (30)
Mitä jos yrittäisit tutustua ihmiseen etkä ammattiin tai koulutustasoon?
Kokeile amiksen röökipaikkaa syksyllä. Varmasti löytyy sinkkumiehiä
Täytyyhän jonkun toki pitää elintasoa yllä sen aikaa kun opiskelet. Sitten varakkaampaa ukkoa tilalle kun opiskelut on ohi.
Minulla sama ja olen jo valmistunut. Olen toki tapaillut yliopistoa käyneitä miehiä, mutta ei siitä ole tullut mitään. Liekö sitten vain sattumaa.
Duunarimiesten kanssa on sitten sellainen seikka, että ainakin minä olen saanut kuulla miehiltä kuittailua tutkinnostani. En ole tuonut sitä edes mitenkään erityisesti esille tai oleta, että olisin miestä parempi. Hakeuduin yliopistoon alaani kohtaan vain tuntemani kiinnostuksen enkä minkään statuksen, brassailun tai tulojen takia. Miehiin olen tutustunut kavereiden/yöelämän kautta.
Käykö mieheksi vaikka toimitilahuoltaja vai onko pakko olla sähköasentaja, vartija tai automekaanikko?
Vaikea varmaan palstalaisten uskoa, mutta en ole kiinnostunut miehen raha-asioista. Olen aina osannut hoitaa raha-asiani ihan itse ja pärjään oikein hyvin näin sinkkuna opintotuella ja osa-aikatöillä. En tarkkaan ottaen tiedä miksi duunarit viehättää enemmän kuin yliopistomiehet mutta näin olen ajatellut jo nuoresta saakka. Toki ymmärrän sen, että pitäisi tutustua ihmiseen eikä koulutukseen/ammattiin mutta kai tää on jotain alitajuista että kuvittelen raskaampia töitä tekevien olevan jotenkin enemmän miehiä, en tiedä...
ap
Bussikuski on varmaan hyvä puoliso yliopisto-opiskelijalle, kun on töissä silloin kun tenttiin pitää lukea.
Duunarimiestä kiinnostaa aina hyväpalkkainen nainen, koska sillä tavoin mieskin saa elintasonsa nousuun. Onhan minullakin noita miespuolisia insinöörejä ja maistereita tuttavapiirissä, mutta vähän kyllä naurattaa, kun eivät osaa polkupyörään pumpata ilmaa, saatika vaihtaa rengasta. Ei tarvitse hävetä omaa duunariukkoani, joka rakentaa talot ja huoltaa autot ja on muutenkin näppärä sormistaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Vaikea varmaan palstalaisten uskoa, mutta en ole kiinnostunut miehen raha-asioista.
Joopa joo. Miehen rahat ei kiinnosta paskan vertaa, mutta silti pitää olla duunari eli toisin sanoen käydä töissä. Huomaat varmaan itsekin tässä ristiriidan?
No, itse olen yliopiston käynyt ja mieheni "vain amis". Eipä ole ollut mitään kuittailua tutkinnosta suuntaan tai toiseen. Mieheni on ihan normaali, fiksu ja hyvätapainen mies, ei mikään stereotyyppinen wt-mies joka ryyppää ja puolustaa isämmaata, vai mitä duunareista nyt yleensä kuvitellaan näissä ns. paremmissa piireissä... Yhteisten kavereiden kautta aikoinaan tutustuttiin. Kavereistanikin kun löytyy ihmisiä joka lähtöön, on amiksia, akateemisia sekä ammattikorkeapohjaisia, ja hyvin tullaan toimeen.
Mutta kuten joku tuossa sanoikin, niin älä kyttää ihmisten koulutustaustaa tai ammattia, vaan tutustu itse ihmiseen! Typerää karsia ketään vain tuollaisen perusteella.
Halusi tai ei, niin aika moni nainen jos haluaa itselleen ylipäätään kumppanikseen miehen, joutunee "tyytymään" duunari mieheen tulevaisuudessa entistä enemmän, kun reilusti ylipuolet yliopistoissa/ - korkeakouluissa opiskelevista on naisia.... Itse toivoisin yliopistosta valmituneena löytäväni mieluisan elämänkumppanin, mutta jos minun täytyy erikseen varmistaa, että mitä, tai missä hän on opiskellut, niin en tiedä olisiko hän muutenkaan oikea kumppani minulle. - Tunnen ja tiedän yhtälailla erinomaisen fiksuja ja filmaattisia ammattikoulusta valmistuneita kuin typeriä ja hyvin vastenmielisiä yliopistosta valmistuneita. Jos kaveri tai vaikka kumppani (ehdokas) ei hallitse asiallisia käytöstapoja ja kuvittelee vielä olevansa viisaskin jos tai kun pääsee näpäyttämään, jotain toista tietämättömyydestä tai riemastuu suunnattomasti kun löytää tosenkin pilkku tai yhdyssana virheen, niin en ihmettele, jos on sinkku, joka saa puolesani kaikessa rauhassa ihmetellä, että miksei "korkeasti koulutetulle" löydy seuraa ja kuinka me miehet emme aina osaa arvosta koulutusta ja sivistystä.
Duunari on hyvä opiskelujen aikana. Parhaimmillaan ilmainen kämppä ja ruokaa jääkaapissa. Usein vielä ihan hyvä kroppa. 4-5 vuotta on lisäksi sellainen aika, jossa saa opiskelut päätökseen ja usein alkaa suhdekkin jo hieman kyllästyttää. Kun onnistuu saamaan työpaikan, voi sitten harkita mitä haluaa sillä loppuelämällään tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea varmaan palstalaisten uskoa, mutta en ole kiinnostunut miehen raha-asioista.
Joopa joo. Miehen rahat ei kiinnosta paskan vertaa, mutta silti pitää olla duunari eli toisin sanoen käydä töissä. Huomaat varmaan itsekin tässä ristiriidan?
Palstan sossurotta taas heräsi. Saanko nyt vihdoin viimein vastaukset näihin kysymyksiin?
Jos olisit parisuhteessa työssäkäyvän naisen kanssa, joka ei hyväksy valtiolta varastamista, niin miten maksat oman osuutesi yhteisistä menoista (vuokra, sähkö, vesi ja ruoka)? Entä omista menoistasi (kalja, vaatteet, harrastukset, puhelinlaskut yms.)?
Entä jos teette lapsia, miten osallistut lasten menoihin (vaatteet, harrastukset, ruoka, sairaanhoitokulut yms.)? Lapsilisät yhdestä lapsesta on alle 100e kuukaudessa, joten sillä ei hirveästi lasta elätetä. Vastaukseksi ei käy "nainen saa olla työtön jos haluaa"
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja tahallaanko yrität ymmärtää väärin? Tottakai toivon että mies käy töissä, jotta hän voi maksaa omat menonsa. Näillä opiskelun aikaisilla tuloilla elätän itseni mutta en enää toista ihmistä, eikä minusta kuulukaan. Kyllä jokaisen kuuluu tienata sen verran että kykenee maksamaan itselleen asunnon ja ruuan. Kuten sanoin, olen hoitanut omat raha-asiani aina kunnolla ja toivon että mies pystyy siihen yhtä lailla.
Joo kyllä (monia) duunarimiehiä kiinnostaa (myös) yliopistonaiset.
Nytpähän tiedät sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja tahallaanko yrität ymmärtää väärin? Tottakai toivon että mies käy töissä, jotta hän voi maksaa omat menonsa. Näillä opiskelun aikaisilla tuloilla elätän itseni mutta en enää toista ihmistä, eikä minusta kuulukaan. Kyllä jokaisen kuuluu tienata sen verran että kykenee maksamaan itselleen asunnon ja ruuan. Kuten sanoin, olen hoitanut omat raha-asiani aina kunnolla ja toivon että mies pystyy siihen yhtä lailla.
Voihan sitä noinkin yrittää selitellä, kun ei suoraan kehtaa myöntää, että töissä pitää käydä ja rahaa pitää olla. Muuten ei mies kelpaa.
Sen lisäks olis ihan kiva jos mies olis vielä yhtä näppärä ja nokkela kuin MacGyver.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä noinkin yrittää selitellä, kun ei suoraan kehtaa myöntää, että töissä pitää käydä ja rahaa pitää olla. Muuten ei mies kelpaa.
Sen lisäks olis ihan kiva jos mies olis vielä yhtä näppärä ja nokkela kuin MacGyver.
Kyllä muakin vituttais olla sä. Vanha kuin taivas, täysin kädetön ja täysin rahaton.
T. Amistaustainen amk-opiskelija
Sama juttu kuin ketjun aloittaneella.
Mutta minä olen jo valmistunut ja sellaisessa työssä, että omakotitalon pihassa on oma auto. Pärjään hyvin yksin, mutta kaipaan parisuhdetta.
Opiskeluvuosina Marimekko-olkalaukkuiset humanisti- ja yhteiskuntatieteilijämiehet olivat kivaa seuraa, mutta nyt en jaksa enää yhtään uutta sellaista. Kaipaan ihmistä, joka osaa tehdä jotakin konkreettista eikä pelkää käsiensä likaamista. Maanviljelijä, roskakuski, rakennusmies, lähihoitaja, mekaanikko, esimerkiksi.
En kaipaa elintasoni nostoa vaan rakkautta.
Joo no monet naiset haluaa kun ovat menossa opiskelemaan. En sano, että se nyt aina on pitkälle harkittua, mutta usein opintojen päätyttyä työllistyttyä, alkaa kiinnostamaan koulutetummat miehet ja kenties yksin asuminen. Duunarista saattaa luonnollisesti vaikuttaa siltä, että asunto ja palkkatulo kotitalouteen on saattanut olla osin syynä seurusteluun.