Hoi, vapaaehtoisesti lapseton! Mitä sinä sillä vapaudellasi oikein teet?
Ketjusta toiseen jatkuu se hehkutus miten mahtavaa on VAPAUS kun ei ole lapsia. Mutta mitä ihmettä te sillä kaikella vapaudella teette?Miten elämässänne oikein näkyy se että olette niiin paljon vapaampia kuin me vanhemmat jotka saamme nauttia mahdollisesti jo aikuisten lastemme seurasta vielä vuosikymmeniä.
Kommentit (110)
Mulle isoin asia on se, etten ole vastuussa kenenkään muun elämästä kuin omastani. Eli ehkä se vapaus on mulle eniten semmonen päänsisäinen asia eikä niinkään ajankäytöllinen asia.
Elän kuten haluan?
Haluan lähteä matkalle? Onnistuu.
Haluan syödä asiaa X? Siitä vaan.
Haluan illalla juoksemaan? Onnistuu.
Haluan maata X:nä olohuoneen lattialla kuunnellen Bob Rossia? Onnistuu.
Haluan nukkua 2h tavallista pidempään? Onnistuu.
jne. jne.
Tähän perään itkua itsekkyydestä yms.
Lepään tarpeeksi
Elän omalla aikataulullani
Käyn omissa menoissani
Olen vastuussa vain itsestäni
En erityisesti mitään. Nautin omasta ajasta ja hiljaisuudesta. Koko elämän kärsinyt ahdistuksesta ja masennuksesta, ei lapsia kiitos tähän. Hyvä kun itsestä jaksaa pitää huolta
Vierailija kirjoitti:
Elän kuten haluan?
jne. jne.
Itsekkäämpää on se että vaaditaan muista synnyttämään ja maksamaan lapset, mutta ei itse osallistuta mitenkään lapsen kuluihin vaan huudellaan vastuuttomasti sivusta. Synnytyspakottajat ovat juurikin tällaisia.
Esimerkiksi makaan sohvalla läppäri sylissä.
Vierailija kirjoitti:
Elän kuten haluan?
jne. jne.
Kaikki nuo on onnistunu vaikka on lapsiakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän kuten haluan?
jne. jne.
Ei se muuta sitä että 90% ajasta mennään lasten ehdoilla, jos siis haluaa olla hyvä vanhempi. Tietysti eri asia, jos dumppaa lapset hoitoon joka viikonloppu/ilta tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän kuten haluan?
jne. jne.
Jätetään vauva itkemään koko yöksi, kun itse halutaan nauttia hyvistä yöunista? Ei onnistu. Toki jos isä on mukana kuviossa, niin voi onnistua pullomaidolla.
Teen kahta kausityötä tiiviisti (pitkät päivät ja viikonloput) osan vuodesta, loput vuodesta vietän vapaalla tehden eri asioita (esim. pari kk pienellä purjeveneelläni) tai asun kaverin talviasuttavassa pihavajassa alpeilla ja laskettelen. Perhe-elämä ei sovi tähän elämäntyyliin.
Pystyn nukkumaan huonounisuudesta aiheutuvat univelat aina jossain äideille epäkorrektissa välissä. Maleksin ja jumitan vapaalla pieruverkkareissa vaikka koko päivän sisällä, lapsien ajattelen tarvitsevan ja ansaitsevan ulkoilua aikalailla säällä kuin säällä. Kestän melko hyvin heikkojakin rahatilanteita nipistämällä asioita itseltäni, lapsien tarvitsemille asioille en voisi olla niin nuuka. Mulla on muita läheisiä ihmisiä suvusta, ystävistä ja töistä, joten tuo aikuisien lapsien kanssa kaveeraminen ei ole mulle sen väärti että muuttaisin kaiken tämän nyt toimivan. Plus mun huonot geenilotot, huostassa lapset olisivat varmaan kuitenkin, ihan syystäkin. Parempi näin, kaikille. Elämä on aika hyvää, ja se on jo paljon se! T: luultavasti nepsyä :D
Mitäs se sinua nyt liikuttaa🤭mene perheesi tykö.
Vierailija kirjoitti:
Mamma-palstalla tod. näk aika niukasti hengaa veloja?
Varmaan muut asiat kiinnostaa heitä.
Eihän tämä mikään vauvakeskustelun paikka ole.
Itsellä vasta nelikymppisenä alkoi vapaus kun vanhemmat kuoli. Mitä teen? Töitä ja nautin kotona olosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän kuten haluan?
jne. jne.
Miksi sitten vingut kun on niiiiiiiiin raskasta eikä kakaroita voi viedä kaikkialle eikä kukaan huoli niitä hoitoon, että saisit "kerrankin lapsivapaan illan"?
Vierailija kirjoitti:
Eli yhteenvetona: helvetinmoinen hedonismi, laiskuus ja itsekkyys. Minä, minä, minä ja taas minä!
Aika surkeaa selittelyä. Ettekö parempaa keksi?
Ei jaksa, olisi leivoksiakin yksin syötäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Eli yhteenvetona: helvetinmoinen hedonismi, laiskuus ja itsekkyys. Minä, minä, minä ja taas minä!
Aika surkeaa selittelyä. Ettekö parempaa keksi?
Kenen elämää sinä sitten elät? Tätisi, naapurisi, kumminkaimasi?
teen kotona mitä haluan. Ei tarvi kokailla miehille tai lapsille. Saan tehdä tietokoneella ja pelailla tai mennä mihin tahansa. Ei tarvitse miettiä mitään lasten asioita tai järjestellä lastenvahteja. Jos olisi alle 8-vuotiaita lapsia, niin kaikki pitäisi aikatauluttaa tai järjestellä etukäteen ja millekään omille jutuille ei todellakaan olisi aikaa, kun pitäisi leikkiä vastuullista vanhempaa.
Haluan lapsia tulevaisuudessa, mutta kyllä minä silti keksisin vaikka kuinka paljon tekemistä ilman lapsia. Matkustelua, ystävien ja perheen tapaamista, liikuntaa, konsertteja, koiran kanssa lenkkeilyä, teatteria, festareita, musikaaleja, ravintoloita, kielten opiskelua... Tällä hetkellä suurin osa ajastani menee oman yrityksen perustamisen parissa.
Voin nukkua yöni hyvin kenenkään herättämättä.
Vapaus 🤩