Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksitään vinkkejä miten saada lisää itsevarmuutta!

Vierailija
24.07.2016 |

Haluaisin suorastaan rautaisen itsetunnon sillä uskon että se näkyy kaikessa mitä ihminen tekee. Mutta miten sellaisen saa? Miten kehittyä itsevarmemmaksi? Laitetaan tähän vaikka vähintään yksi hyvä vinkki per viesti.

Itse aloitan: karsi pois elämästä ne ihmiset, jotka eivät kannusta vaan syövät itsetuntoa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina

Vierailija
2/35 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki koira joka palvoo sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha auttaa, miehillä ainakin.

Omalla kohdalla kun sai asuntolainat pois ja vaurastumisen kunnolla käyntiin niin kyllä se kummasti itsetuntoa on nostanut. En nyt varsinaisesti öykkäröi mutta en myöskään tiedä miltä kengänkärjet näyttää.

Vierailija
4/35 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ainakin yksi, että hankkiutuu lyttäävistä ihmisistä eroon ja yrittää ylläpitää ihmissuhteita, jotka ovat kannustavia ja positiivisia. Mutta en tiedä onko mitään yleismaailmallisia ohjeita, lähinnä kun tekee sitä mistä tykkää ja nauttii niin sitä saa myös itsevarmuutta. 

Esim. nuorempana rakastin urheilua ja olin hyvä siinä. En muuten ollut mikään maailman itsevarmin mutta urheillessa se itsevarmuus aina kumpusi jostain, kun tunsin, että olin hyvä ja tein sitä mistä pidin. Vielä kun sen itsevarmuuden olisi saanut heijastettua elämän muihin osa-alueisiin. 

Varmaan suurin asia on myös, että ei pitäisi antaa muiden ihmisten määritellä itseään, eikä pitäisi ajatella mitä muutkin ajattelevat. Itse en ole tähän ihan pystynyt, onko joillain vinkkejä miten pystyy olemaan ajattelematta muita? 

Vierailija
5/35 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein huono itsetunto johtuu vaikeista kokemuksista, jotka ovat saaneet ihmisen menettämään uskon omiin kykyihinsä.

Omalla kohdallani suurin itsetunnon nostattaja olikin se, kun tajusin, etteivät aiemmin kohtaamani ikävät tilanteet ja hankalat elämänvaiheet tarkoita sitä, että olisin muka jollan tapaa heikko. Päin vastoin: olen voittaja. Olen selvinnyt vaikeistakin ajoista, jos en nyt ehjänä, niin ainakin elossa. Olen noussut syvistä kuopista vain kaatuakseni seuraavaan, mutta koskaan en ole luovuttanut. Olen yhä tässä ja niin olet sinäkin. Kokemuksesi ovat muovanneet sinusta juuri sinut. Ja arvaa mitä? Sinä riität. 

Vierailija
6/35 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvässä kunnossa, fyysisesti ja henkisesti. 

Vierailija
7/35 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaa rohkeasti ne asiat joita pelkäät ja sitten vaan yksi kerrallaan vaan teet niitä pelottavia asioita, kunnes pelko hälvenee.

Esim. pelko esiintyä - hankkiudut tilanteisiin joissa on pakko olla esillä, aloitat pienestä ja siirryt isompaan.

Kerää onnistumisia, pieniäkin asioita. Esim. onnistunut painonpudotus, onnistunut remontoinnin loppuunvienti jne.

Vierailija
8/35 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdalla kun sai asuntolainat pois ja vaurastumisen kunnolla käyntiin niin kyllä se kummasti itsetuntoa on nostanut. En nyt varsinaisesti öykkäröi mutta en myöskään tiedä miltä kengänkärjet näyttää.

Eli jos menetät ne, oot taas luuseri. 

Aika epävarma keino, kannattaisi sitoa se itsevarmuus ennemmin omaan itseensä, se sulla on aina.

Vierailija
9/35 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet niin lihava, ettet näe kengänkärkiäsi?

Vierailija
10/35 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut hyvä itsetunto, mutta siitä on hyötyä vain nin kauan, kun asiat menevät hyvin. Kun asiat menevät huonosti, itsemyötätunto on paljon tärkeämpi ominaisuus, ja sitä on tarvinnut toden teolla opetella. Ja kaikilla menee välillä huonosti.

Vierailija
11/35 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrkii hyväksymään itsensä, jopa ne viat ja senkin, ettei ole kovin itsevarma. Esimerkiksi minulle on joskus sanottu, että olen tyhmä, huono ja ruma. Kun nuo ajatukset nousevat mieleeni, pyrin ajattelemaan, että ehkä olenkin juuri sellainen? Ja mitäs sitten, jos olenkin? Minkä sille voi? Hetken päästä huomaan, että ajatuksen ahdistavuus laimenee ja alan miettiä jotain ihan muuta, kuten sitä, mitähän tekisin.

Ujoudesta ja epävarmuudestakin minulle on huomauteltu. Sovellan yllä kuvattua ajattelutapaa myös sosiaalisiin tilanteisiin: mitäs siitä, jos vähän punastuttaa, ei siihen kuole. Minulla on oikeus olla sellainen kuin olen.

Vierailija
12/35 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10! Hienosti ja nöyrästi kuvailit, juuri noin se menee.

Vierailija
13/35 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota välillä voima-asento: jalat haralleen, hyvä tuntuma alustaan ja kädet lanteille. Seiso siinä pari minuuttia ja sano itsellesi: olen vahva ja hyvä, pärjään. Tsemppiä!

Vierailija
14/35 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän tuolla ole mitään tekemistä itsetunnon kanssa, idiootin ehkä, sekoititkohan nyt sanat?

Kun ihmisellä on hyvä itsetunto, hänen ei tarvitse nenäänsä nostaa, päinvastoin, hän ei typerää pröystäilyä kaipaa.

Vierailija
15/35 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota välillä voima-asento: jalat haralleen, hyvä tuntuma alustaan ja kädet lanteille. Seiso siinä pari minuuttia ja sano itsellesi: olen vahva ja hyvä, pärjään. Tsemppiä!

Itse asiassa tällaiset affrirmaatiot lisäävät ahdistusta ihmisissä, joilla on huono itsetunto (ja jotka niihin siis todennäköisimmin turvautuvat). Se johtuu siitä, että mieli alkaa välittömästi tuottaa vastaväitteitä, jotka tuntuvat paljon uskottavammilta, koska, noh, huonon itsetunnon ihminen uskoo niihin jo valmiiksi. -10

Vierailija
16/35 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, olet lukenut iltajulkaisuja. Kopiot jutussa annetun ohjeen.

Vierailija
17/35 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vittu mitä kommenttia.

En ole varma meniskö cooperissa 3 tonnia mutta vois mennäkin, enkä ole ihan nuori klossi enää.

Kyllä ne haaveilijapojat tallotaan tässä yhteiskunnassa niin, että velat pois ensin ja sen jälkeen vaurastumaan. Se on minun neuvoni. Ja täytyyhän sitä lapsillekin jättää jotain kun sen aika tulee.

Vierailija
18/35 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vittu mitä kommenttia.

En ole varma meniskö cooperissa 3 tonnia mutta vois mennäkin, enkä ole ihan nuori klossi enää.

Kyllä ne haaveilijapojat tallotaan tässä yhteiskunnassa niin, että velat pois ensin ja sen jälkeen vaurastumaan. Se on minun neuvoni. Ja täytyyhän sitä lapsillekin jättää jotain kun sen aika tulee.

Jopas se kolahti😏

Itsetuntoa vaan kasvattamaan, hop, hop!

Vierailija
19/35 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Olen tullut siihen tulokseen, että vahvan itsetunnon tavoittelu on lopulta turhaa ja jopa haitallista. Kääntelee asiaa siten miten päin hyvänsä, hyvä itsetunto perustuu aina sille, että on jollain lailla "parempi" kuin muut. Hyvää itsetuntoa tavoitteleva henkilö saattaisi ajatella, että olen ihan hyvä ihminen, sillä olen hyvä puoliso/ystävä/vanhempi, taitava harrastuksissani/työssäni, tai vaikkapa terve tai rikas. Nämä (kylläkin iloiset ja kenties tavoittelemisen arvoiset) asiat eivät kuitenkaan ole itsestäänselvyyksiä, sillä läheisensä, terveytensä, työnsä ja omaisuutensa voi menettää meistä kuka hyvänsä koska hyvänsä. Muutenkin itsetuntobuustia kaipaisi eniten silloin, kun itsellä on vähiten "näyttöä" kelpaavuudestaan.

Itsetunnon tavoittelemisen sijaan pyrinkin vahvistamaan ns. itsemyötätuntoani. Siinä pyritään ensinnäkin kohtelemaan itseään kuin hyvää ystävää kohtelisi - kannustavalla ja myötätuntoisella otteella. Toiseksi, oman elämän vaikeudet nähdään kaikkia ihmisiä yhdistävinä kokemuksina. Jos minut vaikka irtisanotaan YT-neuvotteluiden tuloksena, en jää murehtimaan, miten huono ihminen olen, vaan suuntaan ajatukseni siihen, että lähes kaikilla on ollut joskus vaikeaa taloudellisesti, enkä ole siinä asiassa sen kummempi kuin muutkaan. Kolmanneksi, itsemyötätuntoa voi vahvistaa harjoittamalla mindfulnessia, ts. tulemalla tietoiseksi päässä pyörivästä ajatusmyllystä ja suuntautumalla sen pyörittämisen sijaan nykyhetkeen.

http://self-compassion.org/the-three-elements-of-self-compassion-2/

Vierailija
20/35 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä