Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa terveellisen ruoan valmistaminen lapselle

Vierailija
24.07.2016 |

Olen siis raskaana vähän puoliyllättäen. Olemme mieheni kanssa naimisissa, mutta emme ole olleet varmoja haluammeko ikinä lapsia. Nyt kuitenkin ehkäisy petti ja olen raskaana. Minulle oli heti selvää, että lapsi pidetään, koska en koe aborttia hyvänä ratkaisuna. Minua kuitenkin on ruvennut kauheasti ahdistamaan se, että sille lapsellehan pitäisi osata valmistaa joka päivä kunnollista terveellistä kotiruokaa. Pitäisi varmistaa, että saa ruoasta kaikki tarvitsemansa vitaamiinit yms. En suoraan sanottuna ymmärrä, mistä sitten saa tarpeeksi jotain C- tai K-vitamiineja. Osaan kyllä jotain kokata, mutta ei niissä mitään vihanneksia ole vaan aina jotain vehnämössöä. En ole ikinä kiinnittänyt huomiota omaan terveyteeni, joten pelkään, että lapsi oppii minulta huonot tavat. En missään nimessä halua antaa lapsen syödä samanlaista epäterveellistä ruokaa, mitä minä ja mieheni syömme! Mistä ihmeestä nyt oppisin kokkaamaan terveellisesti ja mistä tiedän, paljonko jotain vitamiinia tai hivenainetta minkäkin ikäinen/kokoinen lapsi tarvitsee??

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensimmäiset neljä kuukautta vauva juo vain maitoa. Tissimaitoa tai korviketta. Sitten pikkuhiljaa aletaan antamaan soseita, joita saa todella näppärästi valmiina kaupan hyllyltä ja niihin on vielä merkattu minkä ikäisille sopii. Alle 1-vuotiaalle ei saa edes ihan mitä tahansa syöttää, joten sulla on hyvää aikaa opetella tekemään ruokaa. Netti on pullollaan ohjeita ja kaupastahan saa ihan valmiinakin vaikka mitä. Aloita vaikka näillä: perunamuusi, lihamureke, jauhelihakastike, keitetyt porkkanat, viipaleperunalaatikko. Lisäksi riittää aterialle ihan tomaatti ja kurkku. Hedelmäsoseita välipalalla ja aamuin illoin puuroa. Ja yhden päivän huonommista syömisistä ei kannata stressata, vaan ennemminkin miettiä, että parin viikon jaksolla tulisi syötyä monipuolisesti.

Vierailija
22/22 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensimmäiset neljä kuukautta vauva juo vain maitoa. Tissimaitoa tai korviketta. Sitten pikkuhiljaa aletaan antamaan soseita, joita saa todella näppärästi valmiina kaupan hyllyltä ja niihin on vielä merkattu minkä ikäisille sopii. Alle 1-vuotiaalle ei saa edes ihan mitä tahansa syöttää, joten sulla on hyvää aikaa opetella tekemään ruokaa. Netti on pullollaan ohjeita ja kaupastahan saa ihan valmiinakin vaikka mitä. Aloita vaikka näillä: perunamuusi, lihamureke, jauhelihakastike, keitetyt porkkanat, viipaleperunalaatikko. Lisäksi riittää aterialle ihan tomaatti ja kurkku. Hedelmäsoseita välipalalla ja aamuin illoin puuroa. Ja yhden päivän huonommista syömisistä ei kannata stressata, vaan ennemminkin miettiä, että parin viikon jaksolla tulisi syötyä monipuolisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme