Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mökinrakentajat! Jos uuden 60m2 mökin hinta ilmoitetaan 20 000€ + rahti, niin paljonko about maksaa koko rakennusprojekti, jos tontti on oma (täysin koskematon&luonnontilassa) ja k-tekniikka tulee tontin rajalle 50m päähän?

Vierailija
24.07.2016 |

Mukaanlukien normaalit keittiökalusteet ja kiukaat yms. kiinteä kalustus.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennettiin juuri tuon kokoinen. 100 000e nyt mennyt.

Vierailija
2/8 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kolmella, niin on suunnilleen oikea hinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teillä rakentaa? Meillä oli apuvoimia, jos kaiken olis itse tehnyt niin ehkä 80 000e olis riittänyt. T: eka vastaaja

Vierailija
4/8 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka teillä rakentaa? Meillä oli apuvoimia, jos kaiken olis itse tehnyt niin ehkä 80 000e olis riittänyt. T: eka vastaaja

Ei omaa osallistumista rakentamiseen eli kaikki työvoima palkattua.

Itse sitten korkeintaan siivoaa ja sisustaa...

Vierailija
5/8 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu jo siitäkin, kuinka paljon pystytte tekemään itse. Esim. tontin raivaus, varmasti on kaadettavia puita, pystyttekö sen tekemään itse vai ostatteko palvelun ulkopuoliselta. Pohjatyöt, kaivatteko vuokrakaivurilla vai teetättekö ulkopuolisella. Haluatteko mökin valmiiksi asti ulkopuolisen rakentamana, vai teettekö itse viimeistelyt. Ostatteko kallista vai halpaa. Millaisen pohjan teette, miten eristätte.

Vaikea sanoa kenenkään toisen puolesta.

Vierailija
6/8 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee olemaan yli 100 000e jos ette itse rakenna yhtään.

Vierailija
7/8 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yli 75 neliötä kerrosala ja 6*7 m autokatosvarasto. Yhteensä pakettihinta reilu 55 te. Lähes kaikki maalaukset, yläpohjan villoitukset, aputyötä ja muutakin itse. Koko rakentaminen kalusteineen lähentelee varmasti 200 te, mutta mukana pihatöitä, jätevesijärjestelmä yli 100 metrin päähän (täytyy olla, jos ei halua umpisäiliöjärjestelmää) hintaan yli 10 te, tulisijat 10 te ja kiintokalusteet 10 te (keittiö ja makuuhuoneiden ym. kalusteet). Itselle ei kannata rakentaa huonoa.

Paremmissa hirsipaketeissa hinta kertaa kolme on varmasti aika hyvä arvio. Jos on lautakasa ja haluaa kuitenkin sisustukseen tasoa ja täydet mukavuudet, niin tuskin riittää. Pakettisi hinta tuntuu kovin edulliselta. Ympärivuotiseen käyttöön mukavuuksilla hinta lienee 1500 eurosta neliö ylöspäin vaatimattomallakin varustuksella ilman pihatöitä ja liittymiä.

Vierailija
8/8 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös paljon siitä, millaiselle paikalle ja millaisilla mukavuuksilla mökin rakennatte. Tuleeko esim. vesi sisään? Onko sisävessa?

Järkytyin kun luin Jyväskylän asemakaava-alueen liittymähintoja. Ennen kuin kaivuri on edes koskettanut maata, on mennyt melkein 10.000 € erilaisiin liittymiin (vesi, jätevesi, hulevesi, sähkö).

Perustus ja maansiirrotyöt ovat älyttömän kalliita, ellei itse pysty tekemään.

Jos ette tee itse mitään, niin 80.000-100.000 olisi mun arvio tuosta, riippuen täysin maaperästsä (millainen perustus tarvitaan) ja siitä, millaiset tekijät onnistutte saamaan.