Saako nyt hermostua??
Ollaan lähdössä viikoksi reissuun. Minä, mies ja kolme lasta. Pahimmassa pakkausvaiheessa mies katoaa pihalle nikkaroimaan!!!! Voi jumal***a!!!!!
Tekis mieleni vetää järjettömät pultit, mut siitä ei oo mitään apua. Mut onko muillakin tämmöistä?????
Kommentit (16)
aikamoistameininkiä kirjoitti:
No mies on pakannut omat kamansa jo muovipussiin. Anna nikkaroida ja pakkaa omat ja lasten kamat reissuun. Tiskaa myös astiat ja käy vähemmän täällä
Näin vissiin pitää tehdä..
Oikeesti mietin, et meidän perheessä kaikilla muilla on oikeus suuttua ja näyttää paha mielensä paitsi mulla. Jos kerron, et suututtaa, alkaa miestä varmasti kahta kauheammin riepomaan ja hän osoittaa mieltään mököttämällä. Sit kun tästä sanoo, kieltää kaiken ja syyttää mua. Helpoimmin menee, kun vain nielen kaiken. Aika monta vuotta on mennyt näin. Varmaan jonain päivänä pakkaan kassit vikan kerran ja mies ihmettelee, et mikä sille tuli..
Miksi äidin pitää pakata lasten kamat? Jätä lasten kamat kotiin javpaikan päällä hymyilet miehelle itseriittoisesti, että voi että, etkö sä ääliö pakannut lasten kamoja? No, hophopi kauppaa ön sitten ostamaan uudet!
Eiköhän edes hetkeksi opi.
Näin juuri. Tyhmin tempaus oli kun kesken lapsen synttärijuhlajärjestelyjen (juhlan alkuun 2tuntia) mies häipyi pesettämään autoa. Että voi sitten sukulaismiesten kanssa häipyä juhlista katselemaan autoa, niin täytyyhän sen olla puhdas. Voi helv...
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Tyhmin tempaus oli kun kesken lapsen synttärijuhlajärjestelyjen (juhlan alkuun 2tuntia) mies häipyi pesettämään autoa. Että voi sitten sukulaismiesten kanssa häipyä juhlista katselemaan autoa, niin täytyyhän sen olla puhdas. Voi helv...
Suutuin uudestaan niin paljon että unohdin mainita että miehillä on varmaan jokin opas lusmuiluun jaettu armeijassa tai jotain. He osaavat aina mennä mistä aita on matalin eikä mitään väliä että muut joutuvat menemään vielä korkeamman aidan yli.
Tulee varmaan kiva ja rento reissu jos jo pelkästä pakkaamisesta saadaan tommonen show aikaseksi. Puolessa tunnissa saa omat ja muksujen kamat kasaan ja sanoo äijälle että pakkaa omansa.
Mitä apua miehestä on pakkaamisessa? Sekottaa vaan. Ja mitä stressaamista siinä on? Itse teen listan tavaroista mitä tarvii ja laitan ne laukkuun, se siitä. Mies voi sillä aikaa käydä tankkaas auton, täyttää pissapojan ja tarkistaa rengaspaineet, ettei tarvi siinä vaiheessa kurvata huoltsikalle kun kaikki on jo autossa. Ja auton dvd-soittimien toimivuus pitää myös testata, kun niissä on niin usein ongelmia.
Leputtaako mies hermojaan nikkaroimalla?
Jos minä olen stressaantunut, kuljen pitkin kotia ja järjestelen paikkoja. Samalla mietin asioita. Sitten kun paikat ovat järjestyksessä, on mieleni rauhoittunut ja pystyn jatkamaan sitä, mikä alun perin stressasi.
Ehkä miehesi nikkaroidessaan käy läpi mielessän asioita: auton tankkaus, matkarahan riittävyys, ruokailut, tauot jne...
Nainen pyörittää useinkin perheen arkea ja tästä johtuu että mies ei sitten erikoistilanteissa osaa tehdä mitään jos häntä vaatii osallistumaan.
Tästä seuraa että jos haluaa miehen osallistuvan niin antaa jonkun selvän tehtävän ja siihen selvät ohjeet ja näin mies voi osallistua. Ei missään tapauksessa mitään "pakkaa lasten vaatteet".
Kyse ei oo työn määrästä vaan siitä, et yhdessä lähdetään yhteiseen reissuun ja silloin yhteinen valmistautuminen olis kans kiva. Autoa ei tarvii nyt reerailla, kun lentokoneella ollaan menossa. Nyt se siivoo vaatekaappiaan. Mä en kestä. /ap
Veljen perheessä, sen kerran kun veli oli avulias ja pakkasi...
Lapset oltiin viemässä pariksi päiväksi mummolaan ja pakatut vaatteet olivat suurimmaksi osaksi lapsille liian pieniä. Vaimo kun ei ollut ehtinyt vaatekaapeista pieniä lajittelemaan vielä pois. Kevättalven reissulle ei tullut lapsille hansikkaita mukaan ollenkaan. Eikä liioin villasukkia. Vaipatkin unohtuivat ja mitä vielä.
Mummolassa saivat sitten ekana lähteä vaippaostoksille ja ulkoilemaan lähtiessä pitikin hakea vanttuut... Illalla huomasivat yöpukujen puuttuvan ja seuraavana päivänä ei ollut sopivia vaatteita.
Jos kyseessä olisi ollut perheen yhteinen reissu, johon mies olisi noinkin onnistuneesti pakannut koko perheen kamppeet, niin uskoisin vaimon stressaanneen vähemmän itse pakatessaan kuin huomatessaan kuinka yhtä turhan kanssa se miehen pakkaaminen olikaan.
Mjoo, se on aika yleistä että miehet vetäytyvät "pois jaloista", varsinkin kun kyseessä on homma jonka naiset yleensä paremmin hoitavat. Vanhempani ovat olleet naimisissa jo lähemmäs 40 vuotta ja yhä edelleenkään mies ei osaa pakatessa tai juhlia järjestäessä tms olla avuksi muuten kuin antamalla naiselle tilaa häärätä. Olisihan se hienoa, jos oma mies olisi tässä asiassa erilainen kuin isäni mutta en tiedä miten häntä "kouluttaisin".
Toki perheitä on erilaisia, mutta meillä reissukamojen pakkaamisessa pikkulapsivaiheessa miehestä on ollut suurin apu, kun hän on katsonut omat tavaransa valmiiksi, pitänyt lapset pois jaloista ja antanut minun pakata rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Lapset oltiin viemässä pariksi päiväksi mummolaan ja pakatut vaatteet olivat suurimmaksi osaksi lapsille liian pieniä. Vaimo kun ei ollut ehtinyt vaatekaapeista pieniä lajittelemaan vielä pois. Kevättalven reissulle ei tullut lapsille hansikkaita mukaan ollenkaan. Eikä liioin villasukkia. Vaipatkin unohtuivat ja mitä vielä.
Mummolassa saivat sitten ekana lähteä vaippaostoksille ja ulkoilemaan lähtiessä pitikin hakea vanttuut... Illalla huomasivat yöpukujen puuttuvan ja seuraavana päivänä ei ollut sopivia vaatteita.
Jos kyseessä olisi ollut perheen yhteinen reissu, johon mies olisi noinkin onnistuneesti pakannut koko perheen kamppeet, niin uskoisin vaimon stressaanneen vähemmän itse pakatessaan kuin huomatessaan kuinka yhtä turhan kanssa se miehen pakkaaminen olikaan.
Mjoo, se on aika yleistä että miehet vetäytyvät "pois jaloista", varsinkin kun kyseessä on homma jonka naiset yleensä paremmin hoitavat. Vanhempani ovat olleet naimisissa jo lähemmäs 40 vuotta ja yhä edelleenkään mies ei osaa pakatessa tai juhlia järjestäessä tms olla avuksi muuten kuin antamalla naiselle tilaa häärätä. Olisihan se hienoa, jos oma mies olisi tässä asiassa erilainen kuin isäni mutta en tiedä miten häntä "kouluttaisin".
Onko miehellä jokin vamma jos ei osaa niin yksinkertaista asiaa kuin lapsen tavaroiden pakkaaminen?
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja.. Onneksi mun mies ei ole ikinä ollut tuollainen. Osaa pakata villasukat, hanskat ym. No joskus on meiltä jäänyt vaipat ottamatta mukaan, mutta se ei ollut sen kummemmin kummankaan vika, ne vain jäi, molemmat unohtivat ne.
10 minuutissa saa haluamansa kamat laukkuun, miksi siitä pitää tehdä kauhean luokan hössötys ja show? Ehkä miehesi lähti hössötystäsi ja suun käymistä pakoon autotalliin.
Parit paidat, housut ja sortsit, sukkia ja alushousuja enemmän. Takki tai villatakki. Unilelut, lääkkeet, passit ja hammasharjat. Varakengät. Lisää voi ostaa reissulta. Omat penskat pakkaavat kymmenessä minuutissa viikon kamat. Ei stressiä.
No mies on pakannut omat kamansa jo muovipussiin. Anna nikkaroida ja pakkaa omat ja lasten kamat reissuun. Tiskaa myös astiat ja käy vähemmän täällä