Jätänkö miehen /ilmoitanko löydöstäni/ haihdunko vaan? Olen ihan sirpaleina
Olen tapaillut kesän miestä, jonka kanssa mennyt upeasti. Syksylle on maksettu lyhyt reissukin eli rahaa on kiinni. Molemmilla on työpaikat ja teinejä ja asumme eri kaupungeissa,ei pitkä ajomatka kuitenkaan. Eilen näin sattumalta miehen profiilin nettideitissä. Lopetanko suhteen tämän takia sanomatta mitään vai kerronko löydöstäni ja lopetan sitten.? Aika paskaa on tapailla ja suunnitella reissua, kun samalla vierailee nettihaussa.
Kommentit (29)
Kerropa ap nyt, että mitä ihmettä itse siellä deittisivustolla teit!
Vierailija kirjoitti:
Vasta kesän tapaillut eli pari kuukautta ja sekin vasta tapailua.
Miksi miehen olisi pitänyt poistaa profiilinsa? Onko edes vielä sovittu ettei panna tai tapailla muita? Ei kannata olettaa mitään vaan puhua ja kertoa omat mielipiteensä. Vaikka jopa molemmat osapuolet olisi ihastuneita toisiinsa, saattaa silti olla eroja siinä, miten toivoo erilaiset asiat ja tilanteet hoidettavan.
Kuinka monessa parisuhteessa oikeasti puhutaan näistä jutuista, eli sovitaan esimerkiksi seurustelun "virallisesta" aloittamisesta tai siitä, milloin lopetetaan muiden tapailu? Omissa parisuhteissani suhde on aina jossain vaiheessa syventynyt niin, että molemmille on selvää että nyt ME ollaan yhdessä, eikä muita tapailla, ilman että aiheesta on pitänyt erikseen keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Minä en haluaisi miestä, jonka kanssa pitäisi monen kuukauden tapailun ja yhteisen reissusta sopimisenkin jälkeen erikseen sopia "ekslusiivisuudesta". Huomaa kyllä, että ajat ja käsitykset on muuttuneet, kun oletusarvo onkin nykyään muiden pitäminen, ei yhden kanssa oleminen.
Ei siitä mitään Vakavaa Keskustelua tarvitse käy. Voi vain todeta että poistin muuten sen mun profiilin kun haluan katsoa mihin tää meidän juttu johtaa ja siinä on toiselle johta missä hän voi vastata miten itse asian näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen olisi pitänyt poistaa profiilinsa? Onko edes vielä sovittu ettei panna tai tapailla muita? Ei kannata olettaa mitään vaan puhua ja kertoa omat mielipiteensä. Vaikka jopa molemmat osapuolet olisi ihastuneita toisiinsa, saattaa silti olla eroja siinä, miten toivoo erilaiset asiat ja tilanteet hoidettavan.Kuinka monessa parisuhteessa oikeasti puhutaan näistä jutuista, eli sovitaan esimerkiksi seurustelun "virallisesta" aloittamisesta tai siitä, milloin lopetetaan muiden tapailu? Omissa parisuhteissani suhde on aina jossain vaiheessa syventynyt niin, että molemmille on selvää että nyt ME ollaan yhdessä, eikä muita tapailla, ilman että aiheesta on pitänyt erikseen keskustella.
Mä en taida tietää yhtäkään parisuhdetta, jossa asiaa ei olisi puhuttu. Jos ei muuta, niin todettu jossain tietyssä tilanteessa "tarkoittaako tämä, että me seurustellaan nyt?" tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen olisi pitänyt poistaa profiilinsa? Onko edes vielä sovittu ettei panna tai tapailla muita? Ei kannata olettaa mitään vaan puhua ja kertoa omat mielipiteensä. Vaikka jopa molemmat osapuolet olisi ihastuneita toisiinsa, saattaa silti olla eroja siinä, miten toivoo erilaiset asiat ja tilanteet hoidettavan.Kuinka monessa parisuhteessa oikeasti puhutaan näistä jutuista, eli sovitaan esimerkiksi seurustelun "virallisesta" aloittamisesta tai siitä, milloin lopetetaan muiden tapailu? Omissa parisuhteissani suhde on aina jossain vaiheessa syventynyt niin, että molemmille on selvää että nyt ME ollaan yhdessä, eikä muita tapailla, ilman että aiheesta on pitänyt erikseen keskustella.
Ainakin kaikissa omissa suhteissani. Nykyään siitä pitää myös puhua koska osa porukasta on polyamorisia: heillä ei ole tavoitteenakaan vain kahden suhde. Itse en halua monisuhteeseen niin haluan olla kartalla, missä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en haluaisi miestä, jonka kanssa pitäisi monen kuukauden tapailun ja yhteisen reissusta sopimisenkin jälkeen erikseen sopia "ekslusiivisuudesta". Huomaa kyllä, että ajat ja käsitykset on muuttuneet, kun oletusarvo onkin nykyään muiden pitäminen, ei yhden kanssa oleminen.
Miten muuten tiedät ellei asiasta ole mitään puhetta?
Sitten oletetaan, että "nyt ei tapailla muita" ja kohta huudetaan miten sika petti.
Olettaminen ei yksinkertaisesti vaan ole kovinkaan fiksua, varsinkin, kun vaihtoehtona on keskustelu.
Onhan tuo toisinkin päin oletus. Eli että vaikka tapaillaan, niin silti on lupa pitää muita, jos ei ole muuta sovittu. Miksi näin aktiivinen ihminen ei kykene itse ottamaan asiaa puheeksi? Miksi uskollisuusolettajan pitäisi huolehtia asiasta - eihän hänellä ole mitään kerrottavaa?
Tuo on vain peliä, hyväksikäyttöä. Oikeasti multisuhteilijat tietävät varsin hyvin, että toinen on uskollinen ja odottaa sitä toiseltakin. Juuri siksi he itse eivät ota asiaa puheeksi, vaan jättävät vastuun suhteen laadun selvittämisestä vain toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten tiedät ellei asiasta ole mitään puhetta?
Sitten oletetaan, että "nyt ei tapailla muita" ja kohta huudetaan miten sika petti.
Olettaminen ei yksinkertaisesti vaan ole kovinkaan fiksua, varsinkin, kun vaihtoehtona on keskustelu.Onhan tuo toisinkin päin oletus. Eli että vaikka tapaillaan, niin silti on lupa pitää muita, jos ei ole muuta sovittu. Miksi näin aktiivinen ihminen ei kykene itse ottamaan asiaa puheeksi? Miksi uskollisuusolettajan pitäisi huolehtia asiasta - eihän hänellä ole mitään kerrottavaa?
Tuo on vain peliä, hyväksikäyttöä. Oikeasti multisuhteilijat tietävät varsin hyvin, että toinen on uskollinen ja odottaa sitä toiseltakin. Juuri siksi he itse eivät ota asiaa puheeksi, vaan jättävät vastuun suhteen laadun selvittämisestä vain toiselle.
Tämä se oli taas oletuksien oletus.
Itse olen käynyt jonkinlaisen uskollisuuskeskustelun jokaisessa suhteessani. Joko miehen tai omasta aloitteestani. Aina ollaan oltu myös samaa mieltä, mutta se ei poista sitä etteikö asiaa kannattaisi sen ottaa esille, jolle se ensin muodostuu tärkeäksi. Mä oon 100% yksiavioinen, mutta en todellakaan oleta kaikkien muiden olevan, mutta omalta kumppaniltani sitä vaadin, joten mun mielestä se on mun homma siinä kohtaa se kertoa.
Mitä väliä nettiprofiilin olemassaololla on, nauti yhdessäolosta äläkä mieti tuollaisia. Et voi kuitenkaan koskaan luottaa toisen ihmisen tekemusiin täysin - netissä tai livenä. Ja ehkä se profiili on vaan jäänyt hupikäyttöön vaikka tulit kuvioihin mukaan ts. tykkää katsella keitä siel on, kuten itsekin tunnuit tekevän.
Totta. On hyvä olla samalla sivulla.