Vierailija

Tutkimuksen perusteella nuorten naisten kannattaa tehdä´abortti, jos haluaa elämästään parempaa. Ja vanhempien äitien lapset pärjäävät elämässä paremmin kuin nuorena synnyttäneiden. Tähän uskon.

• ylös 14
  • alas 28

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Kovin yksilöllistä. Toiset hankkii nuorena, toiset vanhana ja toiset ei koskaan. Pääasia että on itse onnellinen.

• ylös 26
  • alas 4
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen kyllä aborttioikeuden kannattaja, mutta en ymmärrä miksi aborttia pitäis jotenkin ihannoida.
Minusta se on aina hyvin surullista jos joutuu siihen tilanteeseen että abortti on paras ratkaisu.

• ylös 45
  • alas 4
Vierailija

Ai mikähän tutkimus, vihreiden tekemä vai?
Kykää ity ry ja siellä käyvät naiset ja aborttien läpi käyneet. Sitä ei unohda koskaan kuten ei unohda sitäkään kun itse sain vk 9 ultran jossa näkyi jo selkeä pieni lapsi.
Mikä helmi olisi mennyt ohi jos olisin abortoinut ihanan tyttäreni.

• ylös 17
  • alas 14
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksen perusteella nuorten naisten kannattaa tehdä´abortti, jos haluaa elämästään parempaa. Ja vanhempien äitien lapset pärjäävät elämässä paremmin kuin nuorena synnyttäneiden. Tähän uskon.

Minkä tutkimuksen mukaan. Peräkammarin pojan vai tytön tutkimuksen mukaan.

Lähde, kiitos.

• ylös 14
  • alas 4
Vierailija

Jyväskylän yliopisto oli tehnyt tutkimuksen, jonka mukaan teini-iässä tehty abortti ei lisää riskiä mielenterveysongelmiin.
Ne, jotka tekivät teininä abortin olivat myöhemmin korkeammassa sosioekonomisessa asemassa kuin teininä lapsen pitäneet.
Kuulin tämän radiosta.

• ylös 22
  • alas 11
Vierailija

Omakohtaisen kokemukseni mukaan se kyllä aiheuttaa traumoja. Vaikka kyseessä oli "vain" vahinko, ei sen kummempaa. Syyllisyys ja "mitä jos" -kysymykset seurasivat noin 10 vuotta tasaisin väliajoin. Sen jälkeen helpotti, mutta koskaan tapahtuma ei unohdu. Muistan sen hyvin synkkänä ja häpeällisenä asiana. Toisille se voi olla kevyempi kestää, minulle ei.

• ylös 26
  • alas 8
Vierailija

Amen. Meillekin töihin (neuvolaan) tulee säännöllisesti ITUry:n mainoksia asiakkaille jaettavaksi. Joo, ei anneta. Siinä syyllistyksessä tulee itse kullekin traumoja. Se on nähty, kun jotkut ovat omatoimisesti ITU:un eksyneet.

Itse olen abortin tehnyt ja aina välillä ajattelen olleeni todella viisas, kun en sen henkilön kanssa lasta tehnyt. Isä oli ja on pahasti alkoholisoitunut. Jos olisin sen lapsen synnyttänyt, todennäköisesti minulla ei olisi näitä kolmea, ihanaa lasta ja tätä parisuhdetta. Ja lapsi kärsisi isänsä vuoksi.

• ylös 27
  • alas 8
Vierailija

/

Vierailija kirjoitti:
Amen. Meillekin töihin (neuvolaan) tulee säännöllisesti ITUry:n mainoksia asiakkaille jaettavaksi. Joo, ei anneta. Siinä syyllistyksessä tulee itse kullekin traumoja. Se on nähty, kun jotkut ovat omatoimisesti ITU:un eksyneet.

Itse olen abortin tehnyt ja aina välillä ajattelen olleeni todella viisas, kun en sen henkilön kanssa lasta tehnyt. Isä oli ja on pahasti alkoholisoitunut. Jos olisin sen lapsen synnyttänyt, todennäköisesti minulla ei olisi näitä kolmea, ihanaa lasta ja tätä parisuhdetta. Ja lapsi kärsisi isänsä vuoksi.

Aivan yhtä ihana lapsi menetti elämänsä.

• ylös 18
  • alas 29
Vierailija

Mielenterveysongelmilta välttyminen ei tarkoita sitä, etteikö ihmisellä
voisi olla traumaa.

• ylös 19
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
/
Vierailija kirjoitti:

Aivan yhtä ihana lapsi menetti elämänsä.

No, onneksi näillä on osallistuva isä. Ja täyssisaruksia elämässään.

• ylös 18
  • alas 7

Tein abortin. Lapsi olisi ollut ensimmäinen. Minua 20 vuotta vanhempi mies oli isänä. Suhde oli lyhyt ja tuhoontuomittu. Onneksi nykyiseni auttoi pistämään välit poikki mieheen. Yritti yhä edelleen elämääni.

Kun kerroin olevani raskaana, miehen vaihtoehdot olivat abortti, tai hänen paikkakunnalleen muutto, että voisi olla lähellä lasta. Sanoi siis oikeasti puhelimessa, että "Muuta tänne, tai tee abortti. En minä halua lasta toiseen kaupunkiin."

En muuttanut ja lasta ei tullut. Toisaalta on ihan hyvä olo, että en lasta vielä silloin hankkinut, toisaalta olo on paska.  Kun otin ne lääkkeet, olisi tehnyt mieli vetää ranteet auki. Mutta nykyinen mieheni on onneksi ihan toista maata (ja vain pari vuotta vanhempi). Lapsirakas ja haluaa kanssani perheen, kun aika on kypsä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ai mikähän tutkimus, vihreiden tekemä vai?
Kykää ity ry ja siellä käyvät naiset ja aborttien läpi käyneet. Sitä ei unohda koskaan kuten ei unohda sitäkään kun itse sain vk 9 ultran jossa näkyi jo selkeä pieni lapsi.
Mikä helmi olisi mennyt ohi jos olisin abortoinut ihanan tyttäreni.

Ehkä ei unohda, mutta ei raskaudenkeskeytyksen silti tarvitse traumaattista olla. Minulle oli traumaattisempaa oli ei-toivottu raskaus. Abortin jälkeen tuli euforia.

• ylös 15
  • alas 2
Vierailija

Minulle abortti ei ollut traumaattinen kokemus. Tai no, kammottava kokemus se oli ja en koskaan halua joutua tekemään sitä uudestaan, mutta yli on päästy (heti oikeastaan) ja elämä jatkuu. 

Vierailija

Juu, en tiedä ketään jota abortti olisi traumatisoinut.

Itselleni abortti oli helpotus ja onhan se fakta, että useimmiten teininä lapsen saavat jäävät yksin lapsen kanssa ja jättävät koulut kesken - tai käyvät vaan äkkiä jonkun nopean, jotta pääsee pian työelämään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nyt vedät mutkia suoraksi. Tuossa kysymys on teiniraskauksista ja abortin tehneitä oli 1000 TUHAT, joka on varsin pieni otos.

Aloituksessa kuitenkin puhut nuorista naisista, jonka ikähaarukka on aivan toinen.

Vähän enemmän tarkkuutta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/suomalaistutkimus-teiniabortti-ei-k...

Tuossa linkki uutiseen. Kyseessä olikin Helsingin yliopiston tutkimus, muistin siis väärin.

Edelleen väärä linkki.

Tuo tutkimus koskee alaikäisiä, jotka ovat vielä lain mukaan itsekin lapsia (saavat esim. lapsilisää), eikä suinkaan nuoria naisia, jotka mielletään täysi-ikäiseksi ja päätösvaltaiseksi.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.