mistä nimimerkkisi tulee? liittyykö vauvaan jollaintapaa...
...mä en sitten ite keksinyt millään mitään kivaa nim imerkkiä,tai sit oli jo käytössä kaikki mitkä ois liittynyt vauvan nimeen jotenkin.. sit sain oivan idean... arvatkaas,kun mä otin meidän edellisen auton rekkarin.. hah,hah... tylsä ketjuhan tää on.. kokeilen toimiiko kuitenkin ;)
t:jeo, se entinen auto :))
Kommentit (25)
Mama tulee siitä kun toi miekkonen joskus puhuttelee nimellä mama... ja siihen sitten vaan lisäsin syntymävuoden perään!! =)
tulee oma nimimerkkini, " suomennettuna" :)
keksin laulun poikasesta silloin Poikanen oli parikuinen, nyt siis jo 1v10kk ja kesällä kun pikkukakkonen syntyy saas nähdä mitä sit keksin:)
Oikea nimeni on Tanja ja aikoinaan mua kutsuttiin Tanskuksi.
Kittykatti tulee meidän kahdesta kissasta. Perusmuotoisena tuokin oli jo rekisteröity, sen takia piti laittaa syntymävuosi perään. Oon nyt kolmesti vastannu tähän ketjuun, jokohan vastaus tulee näkyviin asti....?
Mihkä tästä häviää viestejä? Eilen oma viestini oli kyllä näkyvissä?
jeo oli vahingossa ilmeisesti tehny kaksi samaa aloitusta ja osa vastannu toiseen ja osa toiseen :)
Koppasin tähän tuon toisen ketjun vastaukset.
jeo - 28.02. 21:12 (1/9)
mistä nimimerkkisi tulee? liittyykö vauvaan jollaintapaa...
...mä en sitten ite keksinyt millään mitään kivaa nim imerkkiä,tai sit oli jo käytössä kaikki mitkä ois liittynyt vauvan nimeen jotenkin.. sit sain oivan idean... arvatkaas,kun mä otin meidän edellisen auton rekkarin.. hah,hah... tylsä ketjuhan tää on.. kokeilen toimiiko kuitenkin ;)
t:jeo, se entinen auto :))
kent - 28.02. 21:17 (2/9)
Minä olin (ja olen kyllä vieläkin) Kent-fani =)
erityisesti Isola-albumiin (ja sitten myöhemmin sen edeltäjiin) aikanaan ihastuin, mutta kyllä toi myöhempikin tuotanto on ollut aika hyvää kuunneltavaa. Kent on myös lyhyt ja ytimekäs nimimerkki joka on helppo muistaa!
kittykatti79 - 28.02. 21:21 (3/9)
=D
Hyvä keksintö JEO =DDD Mun nikki tulee meidän kahesta kissasta. Oli perusmallina jo rekisteröity, joten piti vääntää numeroita perään ja omasta vuosimallistahan se...
maaly - 28.02. 21:35 (4/9)
minulla ei liity sitten mitenkään vauvaan...
Oon ollu maaly jo pitkään ja lähes kaikkialla...=) Ja maaly tulee sanasta määly, joka oli joskus yläaste aikana teinipoikien " haukkumasana" (joku ihminen oli määly...juu en minäkään tajua ;)) ja siitä sitten ihan vitsinä otin sen itselleni käyttöön, mutta kun netissä ei sähköposteihin noita ääkkösiä voi käyttää, niin ä:n korvasin silloin a:lla =DDD
Näin siis minulla, helppo on tunnistaa minut täällä bittimaailmassa...
Ja totta kaikenlaisiin " typeriin" kyselyihin sitä on aina pakko vastata ;DDD
Tiituliitu - 28.02. 21:36 (5/9)
Hauska kysely :)
Eli mun merkki tulee esikoisen lempinimestä. En kyllä arvaa miksi olen tuollaiseksi lastani alkanut kutsumaan, mutta hyvä noin.
Nasulina - 28.02. 21:38 (6/9)
Heh!
Voinette arvata tyttömme lempihahmon nimimerkistäni! :) Eli meillä asustaa suuri Nasu fani.
JMMK - 28.02. 21:55 (7/9)
maaly! Mä jotenkin arvasin ton sun nimen, tai siis sen mistä se tulee :D
Oma nimimerkki tulee esikoinen nimestä joka on Jenna Minttu Maaria ja sukunimi alkaa Klla :D Eli tosi kekseliästä ;)
JMMK
Iiris78 - 28.02. 22:06 (8/9)
Olen usein aikonut aloittaa tällaisen ketjun
Tämä on nimittäin tosi mielenkiintoista, koska täällä vilisee niin jänniä nimimerkkejä.
Omani tulee tylsästi toisesta nimestäni ja syntymävuodesta.
Ananaska - 28.02. 22:23 (9/9)
Kiva ketju
Miestä sanottiin aikanaan nimellä Ananas, niinpä siis Ananaksen vaimo on luonnollisesti Ananaska. (Haloska, Kekkoska... jne)
Meni pikkusen sekavaks mutta yrittäkää saada selvää :)
JMMK
Precioushan tarkoittaa jotakin kallisarvoista, arvokasta, kallista
Sellainen oli meille tuleva vauva jo kohdussa ja sen vuoksi nikkinä jo raskausaikana. :)
Precious
Yritin varmaan paria kymmentä, ja kaikki oli jo käytössä, ja vihdoin försti tärppäsi. Yhdessä telkassa pyörivässä avaruusseikkailussa oli mies nimeltä First, joka oli suomennettu försti, ja meistäkös se oli hauskaa. Joskus muistaakseni itseäni kovin kehuessa kaveri kutsui minua förstiksi, ja niin me sitten oltiin försti ja andrax.. Huom andrax, jos luet tätä sattumoisin, isoja isoja haleja sulle!!!!
Se oli jo ennen raskautta yksi vaihtoehto vauvan nimeksi. Poikahan sieltä tuli, joten nimi jäi käyttämättä, eikä Molla enää edes erityisesti sytytä:)
Nimimerkki tulee suku- ja etunimen aluista ja sitten syntymävuosi perässä. Yritin tosi montaa nimimerkkiä ennenkuin " tärppäsi" eli ei ollut kellään vielä käytössä... :)
Meidän tyttöä (nyt 10kk) on parin viikon ikäisestä kutsuttu Kisuksi. Kun näytti niin rääpäleeltä kissanpoikaselta olkapäällä tai nostettaessa ilmaan. " Kisua" ei vaan tule käytettyä kovin julkisilla paikoilla, mummot vielä ihmettelisivät että minkä ne on lapselleen pannut nimeksi... ;) Kisu oikeasti Linnea, ja tottelee kumpaakin nimeä!
Eli minun nimimerkkinin Linnea on myös mahdollinen nimi tyttövauvalle. Vaan poikahan meille tuli, nyt 6 kk !
*Äitikisulle onnittelut hyvästä nimivalinnasta !!!
Linnea
ja sähköisesti @nu ja 83 on syntymävuoteni ;)
Kukaan ei varmaan olis arvanukkaan mistä miun nimimerkki tulee, hih
tosin keksitty jo kauan ennen kuin isän silmissä oli edes kiilto:) Olen aina pitänyt kauniina nimenä.
Nooh, 82 nyt on luonnollisesti syntymävuoteni ;)
Tikru on ollut pitkään käytössä.. Sain aikoinaan semmosen lempinimen entisessä työpaikassani kun ' pompin ja vipelsin' paikasta toiseen täys höyry päällä ;D Ja muutenkin olen IIIISO NallePuh-fani. Tikru ja Nasu on hahmoista suosikkini ;) ..Joten masuvauvaa nimitin ' Nasuksi' alusta lähtien :) Ja hyvin nimi sopiikin tytölle :D Kuulemma näyttää ihan Nasulta!!! Pieni ja siro nöpönenä..kun pistän vielä vaaleanpuna-raidalliset potkarit niin avot!! Ilmetty Nasu!! :))
-Tiggr&Nasu *3kk
ps.Olen niin iso tikrufani että olen myös tatuoinut sen itseeni ;) *hullua..hih.. mutta se olen vaan määä* Tutut varmasti tunnistaa ;)
Eli Le Chéile on iiriä ja tarkoittaa yhdessä. Ajattelin sen olevan sopiva, kun muutama vuosi meni pientä yrittäessä ja kun sen viimein saimme olimme yhdessä =)
hiukset ja yleensä aina letillä, pojat jo koulussa kutsuivat mua lettipääksi ;)
+ tieten synt.vuosi.
... eli ei tylsä ollenkaan! :)
Mun nicci liittyy kyllä vauvaan, mutta ei omaani vaan itseeni vauvana! Olen kuulemma kakkinut kätilön käsille, minkä jälkeen isäni alkoi kutsua mua Näädäksi (haisee pahalta). Lukioaikoina en niin kauheasti digannut tätä lempparia, mutta nyt se on aika hauska :) eikä ollenkaan niin julma, kuin miltä se tässä ruudulla nyt näyttää...
Gallupit on aina kivoja:)
Äitini ja mummo kutsui mua aina välillä tällä hellittelynimellä.
t. Kaisastiina