Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekat kesäkissat pihassa

Vierailija
23.07.2016 |

Joka vuosi sama juttu. Mökkiläiset ottavat vähän isomman kissanpennun keväällä ja tässä lomien päättymisen aikaan kissa hylätään. Pihapiiriin saapuu resuinen nuori kissa, josta kukaan ei enää kanna huolta. Mikä ihme siinä on, että se lemmikki täytyy ottaa, mutta siitä ei viitsitä huolehtia.
Ei, en aio loukuttaa ja kuunnella kissatalon moitteita siitä, että aiheutan heille vaivaa. Se ei ole meidän kissa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydystä ja vie eläinsuojeluyhdistykselle.

Vierailija
2/13 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mä vihaan äitä kesäkissojen ottajia :(

Vierailija
4/13 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä kuullut kenenkään ottaneen sanan varsinaisessa merkityksessä kesäkissaa sitten 80-luvun. Etteivät olisi vaan ihan tavallisia ulkokissoja jostain naapurustosta?

Vierailija
5/13 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton takia kissoja ei pitäisi ikinä antaa ilmaiseksi.

Vierailija
6/13 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkiläisistä ilmoitus poliisille, jos nimetkin tiedät. Kissan hylkääminen tuolla tavoin on eläisuojelurikos.

Vierailija
7/13 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on poliisiasia, kyseessä on sekä elänsuojelu- että metsästyslain rikkominen ja sakkoja tulee. 

Pystytkö todentamaan, että kissa on heiltä? Minä ilmoittaisin poliisille, täysin selvä asia. 

Vierailija
8/13 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa... Itse kesät maalla lomaillessani oon huomannut että ne on ne maatalojen kissat jotka juoksee vapaana ja lisääntyy ilman mitään rajoitteita (=kastraatiota tai streilointia). Ollaan kaupunkilaisina otettu parikin tällaista maatalon "vahinko"pentua ja hoidettu elämänsä loppuun asti syksyn tullessa kun ruoka vähenee metsistä ja tulevan mökille norkumaan. Osasta ollaan selvitetty kenen kissoja ovat ja saako ottaa mukaansa ja aina ovat olleet lähialueen navettakissoja ja ei oo paljoa kiinnostanut kissojen kohtalo.

Vierailija
9/13 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä kuullut kenenkään ottaneen sanan varsinaisessa merkityksessä kesäkissaa sitten 80-luvun. Etteivät olisi vaan ihan tavallisia ulkokissoja jostain naapurustosta?

Tässä faktaa oman mutun sijaan. 20 000 kissaa hylätään vuosittain Suomessa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016070621853748_uu.shtml

Vierailija
10/13 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisia ulkokissoja varmaankin, kun tämäkin yksilö ison hehkutuksen myötä toukokuun lopussa tuonne 500 m päähän mökille tuotiin ja sille järjestettiin kissanristiäiset. Meidän lasten kännyköissä taitaa olla vieläkin kuvia siitä juhlasta.

Naapurustossa ei kenelläkään ole tavallisia ulkokissoja, koska kissaa ei saa päästää lasten leikkipaikoille. Omistajan on asiaa vahdittava ja täällä tiedetään, että ulkokissat on aika ripeästi entisiä, jos ne hiekkalaatikolle tulevat.

Vierailija
11/13 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa... Itse kesät maalla lomaillessani oon huomannut että ne on ne maatalojen kissat jotka juoksee vapaana ja lisääntyy ilman mitään rajoitteita (=kastraatiota tai streilointia). Ollaan kaupunkilaisina otettu parikin tällaista maatalon "vahinko"pentua ja hoidettu elämänsä loppuun asti syksyn tullessa kun ruoka vähenee metsistä ja tulevan mökille norkumaan. Osasta ollaan selvitetty kenen kissoja ovat ja saako ottaa mukaansa ja aina ovat olleet lähialueen navettakissoja ja ei oo paljoa kiinnostanut kissojen kohtalo.

Minä taas olen havainnut, että todella harvalla maalaisella on kissoja. Sen sijaan puolivillejä kissoja hakeutuu karjasuojien läheisyyteen ja on aika hankala hätyyttää vieraita kissoja pois. Ampua niitä ei saa ja ne löytävät helposti jonkun kolosen, vaikka kukaan ei niitä ruoki. Harvaa kiinnostaa sellaisen kissan kohtalo, jota kukaan ei omista, koska ne on juuri niitä salaperäisiä ulkokissoja.

Vierailija
12/13 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin orpokissan turvaan ellen olisi allerginen :(

Vierailija
13/13 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä faktaa oman mutun sijaan. 20 000 kissaa hylätään vuosittain Suomessa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016070621853748_uu.shtml

Mistähän he ovat vetäisseet tällaisen luvun, jos suurin osa näistä kuolee luontoon tilastoimatta (Suomessa ei ole läheskään 20 000 löytökissojen talteenottopaikkaa)?