Mitkä vaunut vauvalle pohjoiseen?
Vauva syntyy keväällä/alkukesästä. Asumme Lapissa, joten ainakin ensi talvena pitää olla pohjoisiin oloihin sopivat vaunut.
Kaveri tarjosi edullisesti Hartanin yhdistelmiä, kivan näköiset ovat ja siistit. Onko ok?
Kommentit (5)
mutta meillä ollut kolmella lapsella Brion Aluminat ( rattaat+kovakoppa), lippossliksit vaihdettiin omalla rahalla ilmakumirenkaisiin ja ei ole tarttenu katua.
Talvella jos koppa riittää pituuden puolesta, ei kovin mahdottomia ole tarttenut päälle laittaa. Alle olen laittanut paksuhkon pesussa huopuneen huovan.
Kuopus syntyi toukokuussa ja tämä talvi on mennyt lämpöpussilla ja hyvin on poika tarennut.
Kerrospukeminen ja riittävät " pussit" niin ne määrittelee sen pakkasessa tarkenemisen.. ei rattaat.
Serkkutytöllä on ollut kahdella lapsella kohtalaisen pohjoisessa emmaljungat irtokopalla ja ratasosalla, hyvin hekin ovat tarjenneet.
Muoriska Tunturi-Lapista
Taljan oon jo hankkinutkin, mutta tuollaista alustaa en.
Asumme Rovaniemellä, joten ei ihan Tunturi-Lapissa. Tosin meillä on mökki pohjoisempana yhden tunturin lähellä :-).
Näissä on kova koppa ja ilmapyörät valmiiksi. Ehkä sitten uskallan ostaa, kun ei pyydä tajuttoman paljoa.
Tärkeintä taitaa olla se, mitä siellä vaunujen sisällä on. Itse pitäisin tärkeänä sitä, että koppa/kantokassi on kooltaan tilava, jotta sen sisälle mahtuu tarvittaessa esim. juuri lampaantalja. Mekin asutaan Rovaniemellä ja itse olen ainakin pitänyt tärkeänä sitä, että kylmällä ilmalla puetaan monta kerrosta päällekkäin, sukkahousut, body, paita, housut, villavaatteet, (vielä tarvittassa fleece-puku) ja sitten toppahaalari. Vauva vielä vaunuihin lämpöpussiin ja/tai taljan päälle. Kuomun aukkoa joutuu kyllä sitten peittelemään harson/hyttysverkon/fleecepeiton avulla tiiviimmäksi, jottei käy veto. Eli mielestäni tärkeää on, että vaunut on tilavat, kun sinne pitää mahtua aika paljon tavaraa.;o)
tässä linkki www.vaunuaitta.fi/tuotteet/lastenvaunut/teutonia/mistralsport2005
Olivat ehdottoman hyvät säässä kuin säässä. Vaunuissa oli pakkasilla 10 astetta ulkoilmaa lämpöisempää. Taljan päällä villateddyisen hoitoalustan alla syysvauva tarkeni hyvin. Nukkui päikkärit 3-4 tuntia ulkona (tulipa ulkoiltua!!)
Talja: www.ruskovilla.fi valitse verkkokauppa ja vuodevaatteet.Ehdoton hankinta!!!!
Tärkeät ovat isot ja leveät renkaat.
Vertaa tarjottuja vaunuja näihin.
Onnea!!