Loukkaantuisitko, jos siskosi pitäisi lapsettomat häät, vaikka sinulla on pieniä lapsia?
Jos todennäköisesti saisit halutessasi lapsenvahdin, mutta häät olisivat toisella paikkakunnalla (eli yön yli pitäisi olla matkassa)?
Kommentit (57)
En loukkaantuisi, hän saisi pitää ihan sellaiset juhlat kuin haluaisi. Menisin perheineni kirkkoon (olettaen, että hänet vihittäisiin siellä) mutta emme menisi varsinaisiin juhliin. Tosin olisin ihmeissäni lapsettomista juhlista, koska siskolla itsellään on kolme lasta. Lisäksi meillä on melko pieni suku, lapsineen kaikkineen 30 henkeä, joten ei ole iso satsaus kutsua saman tien koko perheitä, kun kerran sukujuhlat pitää.
En. Jos häät ovat lapsettomat, niin hääparin sekä sisarusten lapset voivat olla silti läsnä häissä, ei muiden. Ja tämäkin vain, jos hääpari niin haluaa. Selkeetä.
Jos saisimme luotettavan hoitajan, niin olisi hienoa päästä miehen kanssa kahden kesken juhlimaan siskon häitä.
En loukkaantuisi. Siskon häät, ei ole minulla sananvaltaa eikä syytä loukkaantua. Lapset hoitoon mummolaan ja miehen kanssa häihin juhlimaan.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti: loukkaantuisin, hän on kuitenkin lasten täti ja toisen kummitäti.
Ja paljon alapeukkuja, kuten otaksuinkin. Loukkaantuisitteko, jos veljenne ei kutsuisi teitä häihinsä tai vaikkapa rippijuhliinsa? Tai miehenne sisko? Minä koen, että lähisukulaisten (joihin hyvät välit) kutsumatta jättäminen on epäkohteliasta, vaikka erityisesti häissä noudatetaan trendiä, että vieraista viis, kunhan hääpari saa tehdä mitä haluaa.
Minun mielestäni taas olisi ok jättää kutsumatta esim jonkun ystävän puoliso, joka olisi ollut ilkeä minulle. Olen huomannut, että useiden mielestä tämä ei olisi ok.
En. Ihanaa olisi kerrankin olla häissä ilman lapsia.
No en todellakaan loukkaantuisi!
Meidän lapsetkin tietävät oikein hyvin, että on olemassa koko perheen juttuja, joihin mennään porukalla, ja sitten on erilaisia aikuisten juttuja, joihin menevät äiti ja isi kaksin.
Ja me äiti ja isi ollaan oikein onnellisia siitä, että päästään silloin tällöin jonnekin kaksistaan. :)
En ole mikään mielenipahoittaja ja todellakin ymmärtäisin jos joku ei halua lapsia häihinsä. Ei ole mikään lasten, vaan hääparin juhla.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole tyhmempää kuin lapsettomat häät... häät ovat perhejuhla eikä mitkään bileet...
Jaa, meidän tuttujen häistä 80% on ollut lapsettomia. Myös omista häistä oli lähes kaikki sukulaiset karsittu, ei tarvetta kutsua vaan siksi että on sukua.
Jospa pidänkin lapsettomat ylppärijuhlat nyt, kun saan lakin nyt syksyllä, oisko ok? En tykkää lapsista ja haluan juoda skumppaa rennosti. Äiti ei tykännyt ehdotuksesta, mut jos siltikin, kun omat juhlat on kuitenkin.
N18
Jokainen saa pitää juuri sellaiset häät kuin itse haluaa, ei tarvitse kutsua edes minua jos ei halua, eli jos pitää vaikka kaverihäät tms. En todellakaan loukkaantuisi. Ei ole minun asiani.
Loukkaantuisin. Itselläni on niin läheiset välit sisaruksiin ja heillä lapsiini, että loukkaantuisin, vaikka kyseessä olisi lapsettomat häät. Itse menisin häihin, mutta puoliso jäisi kotiin lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos todennäköisesti saisit halutessasi lapsenvahdin, mutta häät olisivat toisella paikkakunnalla (eli yön yli pitäisi olla matkassa)?
En.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole tyhmempää kuin lapsettomat häät... häät ovat perhejuhla eikä mitkään bileet...
Jaa, meidän tuttujen häistä 80% on ollut lapsettomia. Myös omista häistä oli lähes kaikki sukulaiset karsittu, ei tarvetta kutsua vaan siksi että on sukua.
Sama. Kävimme lähimmän perheen kanssa syömässä erikseen ja häät pidimme pienellä kaveriporukalla mökillä. Oli muuten ihan oikea ratkaisu!
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään muulla ei ole sanomista tästä kuin hääparilla. Häät eivät ole automaattisesti perhejuhla. Ne ovat sitä, mitä hääpari sen haluaa olevan. Ihan turha loukkaantua.
Jätänpä anopin kutsumatta esikoisen synttäreille. Apen kutsun kyllä, mukava heppu. :) Turha anopin loukkaantua, minä järjestän juhlat, joten saan päättää!
suku ei ole ryyppäävää wt-sakkia, joten aina on lapset saaneet olla mukana perhejuhklissa. Junttimaisuus ja käytösongelmat juontuvat juuri siitä, ettei nähdä, miten juhissa ollaan. Näin kasvaa isokokoisia aikuislapsia, jotka eivät osaa olla enää missään ilman kirjallisia ohjeita, mitkä vaatteet pitää olla päällä häissä tai hautajaisissa jne.
En loukkaantuisi, mutta pitäisin tosi outona. Lasten läsnäolo tai sen puuttuminen ei muuttaisi häiden tunnelmaa yhtään mitenkään: sukumme juhlissa ei ole tapana örveltää tai villibilettää. Tunnelma on rento, ja alkoholia otetaan, oli lapsia tai ei. Hyvähän se on lapsille, että näkee terveen ja normaalin mallin alkoholin käytölle tällaisten tilaisuuksien avulla. Siten siitä ei tule mitään kielletyn kiehtovaa tai kummallista juttua jota ei osata käsitellä, kun sen aika on. Kaikissa häissä joissa olen ollut, on aikuiset saaneet nauttia ihan aikuisesti juhlatunnelmasta, vaikka lapsia on mukana. Toisissa piireissä on sitten varmaan eri mentaliteetti, joissa lapsista tehdään tarpeettoman suuri numero. Jokainen saa toki puolestani päättää omista häistään, ei siinä mitään loukkaantumista.