Häiden feminiinisyys
Esimerkiksi bloggaajien ja satuhäiden jälkeen ei voi olla kiinnittämättä huomiota länsimaalaisten (nyky)häiden feminiinisyyteen kukka-asetelmineen, hyasintteineen ja muun naisellis-tyttömäisen tilpehöörin läsnäoloon. Esimerkiksi pinterest on täynnä hääideoita jotka uhkuvat vaaleanpunaa.
Miltä miehistä tuntuu elää tällaisen härdellin ympärillä? En voi olla huvittumatta hääjuhlissa joissa naisen kädenjälki on niin suurta. Miksi haluatte tehdä häistä kulutushysteerisen unelmapäivän? Olisiko aika irtautua lapsuudenhaaveista ja suhtautua avioliittoon järjellä?
Kommentit (13)
Olisi mielenkiintoista nähdä minkälaiset häät keskivertomies järjestää ihan yksin tai bestmanin avustamana! Ja siis sellaiset, joihin eivät ottaisi vaikutteita häistä, joissa ovat olleet tai netistä vaan järjestäisivät sellaiset häät kuin sulhanen itse haluaa ja morsian stailattaisiin miehen maun mukaan - toki siten että on edustava eli joku ammattilainen olisi tässä apuna, jos sulhasella on ihan päättömiä ideoita ;)
Häät on naisten juhla. Kyllä sen kerran elämässään kestää.
Vierailija kirjoitti:
Eikä oo, vaan hääparin. Sais musta sulhastenkin mielipiteitä vähän kysellä. Miehet osais valita vaikka juurikin ne juomat, hoitaa musiikin, osallistua ruokien valintaan, miettiä joitain mahdollisia leikkejä, kuten morsiamen ryöstö jne.
Koristelu kiinnostaa yleensä naisia enemmän, poikkeuksena tää askarteleva sulhanen näistä marraskuisista Satuhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista nähdä minkälaiset häät keskivertomies järjestää ihan yksin tai bestmanin avustamana! Ja siis sellaiset, joihin eivät ottaisi vaikutteita häistä, joissa ovat olleet tai netistä vaan järjestäisivät sellaiset häät kuin sulhanen itse haluaa ja morsian stailattaisiin miehen maun mukaan - toki siten että on edustava eli joku ammattilainen olisi tässä apuna, jos sulhasella on ihan päättömiä ideoita ;)
Häät sulhasen tapaan? Tulee/tuli telkkarista. Morsiamet olivat usein hyvin närkästyneitä miesten valinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä oo, vaan hääparin. Sais musta sulhastenkin mielipiteitä vähän kysellä. Miehet osais valita vaikka juurikin ne juomat, hoitaa musiikin, osallistua ruokien valintaan, miettiä joitain mahdollisia leikkejä, kuten morsiamen ryöstö jne.
Koristelu kiinnostaa yleensä naisia enemmän, poikkeuksena tää askarteleva sulhanen näistä marraskuisista Satuhäistä.
Omissa häissämme vaimo suunnitteli kaiken ja sai sellaiset juhlat kuin halusi. Minä olin myös tyytyväinen. Avioliittomme on jatkunut samaa järjestystä noudattaen yli 20 vuotta. Ja minä olen ollut tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan aika monissa häissä ois se viinatarjoilu pääosassa. Tuskin ois puheita ja leikkejä, strippariesitys tai sylitanssi vois olla. Meno ois luultavasti kuin miehen polttareissa. Ruuat ois tyyliä porsas vartaassa. Koristelut jäis kokonaan pois tai minimiin. Morsiamella ois päällään vuokraliikkeen peruspuku ja ruusukimppu kädessä. Sulhanen astelis alttarille lempifarkuissaan.
Telkkarissa on joskus ollut häät sulhasen tapaan ja useimmissa niissä kuitenkin sulhanen miettii, mitä morsian haluaisi. Parit on ollut aidosti sulhasen tapaan ja morsmaikku on pahoittanut mielensä. Meillä oli pienet häät molempien tapaan ilman prinsessailua, vihkiminen päivällä ja kahvittelu sen jälkeen kotona eikä muuta. Loppujen lopuksi kaikki tykkäsivät, kun häät olivat niin koruttomat ja nopeat. Yksi häälahjoistamme oli kakku häihin ja toinen tarjoutui keittiöön, eli siinäkin mielessä meni vähävaraisten osalta hyvin (kakusta maksoimme tarpeet).
Mä haluaisin mennä maistraatissa naimisiin kahden todistajan läsnäollessa arkipäivänä keskellä päivää. Sitten jonain viikonloppuna ois sitten kahvit sukulaisille jossain nätissä paikassa, joka ei maksa paljoa. Mutta mies sanoo, että naimisiin menon pitäisi olla romanttista. Ei sitten ilmeisesti mennä naimisiin. Ei kuuluta kirkkoonkaan.
Häävöyhötys on vaan sitä, että bimbot kritiikittä nielevät markkinaviestit. Ei tolkun ihmisen tarvitse siitä välittää, kun vaan kieltäytyy maksajan roolista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häät sulhasen tapaan? Tulee/tuli telkkarista. Morsiamet olivat usein hyvin närkästyneitä miesten valinnoista.
Mutta sepä se! Naisille ei kelpaa miehen ideat, ja miehellä ei todellakaan ole lupa närkästyä naisen ideoista ja suunnitelmista. Jos nainen haluaa persikan värisiä pioneja juhlakattaukseen, niin jumalauta, silloin niitä on oltava vaikka ne olisivat miehen inhokkeja.
Minusta on epäreilua, että häät ovat niin naisellinen juhla. Toivoisin itsekin että myös sulhasen mieltymykset näkyisivät jollain tavalla häiden ulkoasussa. Mutta ei, morsian valitsee miehellekin asun sen sijaan että mies saisi valita itselleen mieleisen. Muutenkin, nainen pääsee naimisiin ja mies joutuu naimisiin, niin vähän tasaisempi jako häiden suunnittelussa olisi vähintäänkin reilua. Mutta ei, juhlat ovat aina vaan morsian, morsian ja morsian.
Olen muuten 25v nainen, jos joku miettii.
Tänään oli uusintana päivällä neljät häät amerikassa ja yhdessä oli koristeina myös miehen harrastukseen liittyviä kalastusjuttuja, eli oli sellaiset yhdessä tehdyn makuiset häät. Minusta ne olivat kivoja.
Jos joku mies on niin tossu, ettei saa mielipidettään esille, niin sitten mennään naisen suunnitelmilla. Monille miehille hääkoristelut ovat ihan sama, joten se suunnittelee ne, jolle ne jotain merkitsevät.
Meidän häissä molempien mielestä koristeet olivat turhia, joten niitä ei ollut. Minä suunnittelin ruokatarjoilun, kuten teen kaikkiin muihinkin järjestämiimme juhliin. Miehen mielipidettä kysyn aina, mutta hän ei halua osallistua ruokasuunnitteluun. Musiikista ja ohjelmasta päätettiin yhdessä.
Onhan yleensä vastapainoksi sulhasen jabestmanin Tallinnasta hakema viinakuorma. Onnellisia pareja, kun kumpikin panostaa häissä omasta mielestään tärkeisiin asioihin.