Miehellä "salainen" säästötili
Mies siis aina sanoo etei nyt ole rahaa siihen tai tuohon. Mutta sillä onkin +10000€ toisella tilillä säästössä. Kun kysyin että miksi ei ole kertonut niin sanoi että olisin kuitenkin halunnut tuhlata ne johonkin turhaan. Olen ehkä vähän löysä rahaasioissa mitta silti olo on loukattu...
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on ihan julkinen säästötili. Kehottaa muakin laittamaan samanlaisen.
Juuri kaltaisiesi lörpöttäjien takia se pidetään salassa. Miehesi tykkää, kun käyt av:lla julistamassa miehesi asioista.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä olet turvannut selustasi eron, sairaiden, työttömyyden, yms varalle?!
Jättänyt allekirjoittamatta avioehdon. Sillä pääsee jo pitkälle. Avioliitossa on elatusvelvollisuus sairauden ja työttömyyden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Mieheltä oli jäänyt verkkopankki auki yhteiseen pädiin. Ei ole suoranaisesti salaillut collit vaan tarkka rahoista ja ostaa harkiten kaiken. Toisaalta hvä että on säästänyt vaikka mitään kivaa ei niillä rahoilla tehdä. Se on varma
Ap
Todellisuus nyt vaan on se, että rahaa pitää käyttää muuhunkin kuin pelkkään kivaan. Taikka varmaan sä nautit siitä, että on koti, lämpöä, suojaa ja ravintoa?
On kaks eri asiaa ne halut ja tarpeet. Ennen ku rupeaa käyttämään rahaa hauskaan, kannattaa varmistaa, että tarpeet ja pahanpäivän säästöt on huolehdittu. Sulle kyl tekis hyvää taloudellisuuden ja rahan opettelu.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:ta loukkaa? Salaaminen, se ettei rahat ole hänen ulottuvissaan, se ettei ole luotettava miehen mielestä, jokin muu?
Veikkaisin salaamista. Meillä oli vastaava tilanne kymmenisen vuotta sitten ja silloin pankki puhui silloin sivu suunsa. Olen aina elänyt pihisti kuten mieskin, joten salailu loukkasi todella paljon. Tuli heti mieleen, mitä muuta salattavaa mahtaa miehellä olla? Mies ymmärsi, kun selitin mistä suuttumukseni johtui ja edelleen säästelee tälle "salaiselle" tililleen. Senttiäkään sieltä ei ole otettu kummankaan käyttöön.
mitä kivaa haluaisit niillä rahoilla tehdä? Musta se on aika kivaa että yllättävän kriisin sattuessa on mahdollisuus selvitä siitä eikä joutua johonkin pikavippikierteeseen, joutua lähtemään omasta kodista, luopua autosta tms. Jos miehellä on piilossa vain 10 000 e niin kertoo ettei teillä taloudellisesti älyttömän hyvin mene mutta et vain ehkä ymmärrä sitä.
On mulla ja lapsellakin ns jemmatilit, joista mies ei tiedä mitään, no lapsikin sai tietää vasta, kun täytti 18v.
Tiedän että jos minä saisin päättää niin rahoja käytettäisiin johonkin kivaan ja loput pahan päivän varalle.
Ehkä se ärsyttää kun piti hankkia uusi ruokapöytä niin mies valitteli rahanpuutetta ja kalliita pöytiä. Olis voinut aen helposti ostaa. Eikä olisi tuntunut missään
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että jos minä saisin päättää niin rahoja käytettäisiin johonkin kivaan ja loput pahan päivän varalle.
Ehkä se ärsyttää kun piti hankkia uusi ruokapöytä niin mies valitteli rahanpuutetta ja kalliita pöytiä. Olis voinut aen helposti ostaa. Eikä olisi tuntunut missään
Ap
Miksi piti hankkia uusi ruokapöytä? Menikö vanha rikki? Eikö se uusi ole kiva? Vai ostitteko sen siksi, että sinä HALUSIT?
Ja eikö niitä nyt saa hemmetin edullisesti käytettynä?
Vanha oli jo kierrätyskeskuksesta. Haluan sellaisen rustiikkisen massiivipuu pöydän
Ap
Mullakin on 75 000 jemmassa tilillä. Tuhlaisi vaan kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vanha oli jo kierrätyskeskuksesta. Haluan sellaisen rustiikkisen massiivipuu pöydän
Ap
Voit ihan itse säästää rahat siihen. Aloita säästäminen itsekin.
Mutta se on sitä kuuluisaa kaksinaismoralismia ja tekopyhyyttä. Miksi mies saa puhua sanallakaan apeen rahankäytöstä tai turhaan tuhlaamisesta kun se ei selvästikään ole häneltä pois ja sitten hänen 10000€ on hänen omaa rahaa ja hänen asiansa. Eiköhän se ole apeeltä pois se raha jos ap on laittanut enemmän rahaa niihin turhuuksiin( lasten vaatteet ym) ja mies on vain säästänyt itseään varten.
Vierailija kirjoitti:
Perustuslain mukaan jokaisella on itsemääräämisoikeus. Joten aikuinen ihminen voi avata tili, johon laittaa omia rahojaan ilman kenenkään lupaa.
Niin miten ap ei sitten saa laittaa rahaa 'turhuuksiin'? Missä on hänen itsemääräämisoikeus?
Pakko myöntää että minulla samanlainen vaimo. Raha polttaa reiän heti taskussa. Tästä syystä itsellä onkin käyttötili erilseen jossa pidän vain hiukan rahaa
Vaimo saisi varmaan paskahalvauksen kun tietäisi miten olen säästänyt eri tileille.
Vierailija kirjoitti:
Avioliitossa kumpikin omistaa oman omaisuutensa. Siksi tuo ei ole mikään salainen säästötili vaan miehen säästötili, joka ei sinulle kuulu.
Väärin ne on yhteisiä rahoj yhteinen talous.. Esim eron tullessa omaisuus ihan sama millä salatilillä on niin on yhteistä ja pannaan tasan kun ei ole avioehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Mies siis aina sanoo etei nyt ole rahaa siihen tai tuohon. Mutta sillä onkin +10000€ toisella tilillä säästössä. Kun kysyin että miksi ei ole kertonut niin sanoi että olisin kuitenkin halunnut tuhlata ne johonkin turhaan. Olen ehkä vähän löysä rahaasioissa mitta silti olo on loukattu...
Suuri tappelun aihe parisuhteissa on rahan käyttö. Itse olen lopettanut parisuhteen säästämään kykenemättömän miehen kanssa. En jaksanut koko ajan hermoilla saadaanko kaikki laskut maksettua. Elämäni paras ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Haluat. Et tarvitse. Halua sitten ku sulla on siihen rahat säästettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä miehen toiminta ok ja järkevää, mutta jos on salaamalla salannut puolisolta, niin kyllähän tuo luottamusta syö.
Siis oikeasti salata puolisolta raha-asioita, ei hyvä.
Onhan se kamalaa luottamuksen pettämistä, kun yrittää suitsia rahaan leväperäisesti suhtautuvan pikavippejä ottavan av-mamman kulutushaluja toimimalla järkevästi.
Tiedätkös että miehet on kusipäitä. Mun ex-mieheni mielestä elin leväperäisesti kun köyhänä äitiysvapaalla tuhlasin vaunuihin ja hoitopöytään ja muuhun turhuuteen. Ristiäisten kulutkin maksoin ja puolet kaikesta asumiskuluista. Minä köyhdyin ja mies säästi 'salaa'. Osti sitten uuden auton kun oli sen kaiken arjen raatamisen vuoksi ansainnut. Vain yksi ihminen oli raatanut ja maksanut enemmän kuin tarpeeksi, köyhtyen ja hän kehtasi vittuilla että olisit sinäkin säästänyt. MISTÄ olisin mitenkään voinut säästää? Rahatilanne helpottui huomattavasti kun erosin hyväksikäyttäjästä ja vaadin mahdollisimman korkean elatuksen. Ja siitäkin se kusipää kitisee, mutta möisi sen auton sitten mihin autoin säästään rahat, jos tekee tiukkaa.
Ettekö älyä mitään? Lassukka taas aktivoitinut tekemään näitä "lompakkoloinen" aloituksia (yök, oksettava sana)
Kuuleppa: Suomessa naiset käyvät töissä!!! Siinä missä miehetkin, tämä jatkuva parjaaminen on TURHAA
Mikä ap:ta loukkaa? Salaaminen, se ettei rahat ole hänen ulottuvissaan, se ettei ole luotettava miehen mielestä, jokin muu?