Miehellä "salainen" säästötili
Mies siis aina sanoo etei nyt ole rahaa siihen tai tuohon. Mutta sillä onkin +10000€ toisella tilillä säästössä. Kun kysyin että miksi ei ole kertonut niin sanoi että olisin kuitenkin halunnut tuhlata ne johonkin turhaan. Olen ehkä vähän löysä rahaasioissa mitta silti olo on loukattu...
Kommentit (60)
No oikeassahan mies siis oli. Kuinka sait tietää tilistä?
Mies on siis ollut fiksu, ja sinä olisit jo hassanut rahat. Kuinkas oma lompakkosi ja säästösi voivat?
Fiksu mies. Mullakin on oma säästötili jossa noin 5000 euroa. Mies olisi tuhlannut ne jo moneen kertaan jos rahat olisi hänen. Itsellä säästötili tuo tosi paljon turvaa jos jotain sattuisi, siksi en halua että ne tuhlataan johonkin tonnin joutavaan.
Avioliitossa kumpikin omistaa oman omaisuutensa. Siksi tuo ei ole mikään salainen säästötili vaan miehen säästötili, joka ei sinulle kuulu.
Mun miehellä on ihan julkinen säästötili. Kehottaa muakin laittamaan samanlaisen.
Sinänsä miehen toiminta ok ja järkevää, mutta jos on salaamalla salannut puolisolta, niin kyllähän tuo luottamusta syö.
Siis oikeasti salata puolisolta raha-asioita, ei hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on ihan julkinen säästötili. Kehottaa muakin laittamaan samanlaisen.
Niin on monella muullakin, tässähän olikin kyse asian salailusta, ei siitä että sellainen on.
Minunkin miehellä on useampi tili, ja osa menee sijoitustilille. Hyvähän se niin on, aina tulee odottamattomia vastaan. Mulla itselläkin jemmatili jonne laitan talteen suurempia ostoksia varten. Miksi pitäisi mitoittaa aina ne menot maksimitulojen mukaan?
Minullakin on ja liki 20 000 € on siellä jemmassa. Mies hassaisi rahat turhaan.
Itselläni on n 20 000 säästössä. Eksä valitti siitä aina, kun sanoin, että ei ole varaa johonkin. Mutta säästötili on säästöjä varten, niitä rahoja säästettiin asuntoon. Jos sieltä alkaa ottamaan aina kun tekee mieli shoppailla niin sitten niitä säästöjä ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä miehen toiminta ok ja järkevää, mutta jos on salaamalla salannut puolisolta, niin kyllähän tuo luottamusta syö.
Siis oikeasti salata puolisolta raha-asioita, ei hyvä.
Onhan se kamalaa luottamuksen pettämistä, kun yrittää suitsia rahaan leväperäisesti suhtautuvan pikavippejä ottavan av-mamman kulutushaluja toimimalla järkevästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on monella muullakin, tässähän olikin kyse asian salailusta, ei siitä että sellainen on.
Joo, miehille saa väittää syövänsä pillereitä, puhkoa kortsuja, pettää miestä ja olla kertomatta miehelle , että lapsen isä onkin naapurin Jorma.
Mutta auta armias, jos mies ei olekaan antanut koko tiliään naiselle hassattavaksi, niin jo on helvetti irti.
Mieheltä oli jäänyt verkkopankki auki yhteiseen pädiin. Ei ole suoranaisesti salaillut collit vaan tarkka rahoista ja ostaa harkiten kaiken. Toisaalta hvä että on säästänyt vaikka mitään kivaa ei niillä rahoilla tehdä. Se on varma
Ap
Miten sinä olet turvannut selustasi eron, sairaiden, työttömyyden, yms varalle?!
Perustuslain mukaan jokaisella on itsemääräämisoikeus. Joten aikuinen ihminen voi avata tili, johon laittaa omia rahojaan ilman kenenkään lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Missä sitä voi käydä tutkailemassa?
Siis jos mun mieheltä paljastuisi nyt salainen 10 000 euron jemma niin olisin onneni kukkuloilla. Paitsi että mies ei kyllä tietenkään mulle niitä rahoja antaisi :D