Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eron fyysiset oireet? Kauanko kestää toipua?

Vierailija
22.07.2016 |

Minkälaiset fyysiset oireet parisuhteen päättymisen jälkeen ovat normaaleja ja kauanko niiden on normaalia kestää? Miten muut ovat oireilleet?

Mies jätti minut vähän vajaa kuukausi sitten. Sinänsä asia tuli yllätyksenä ja shokkina, vaikka suhteemme oli ollut enemmänkin kaverimeiningillä viimeisimmät ajat. Yhdessä olimme olleet vain reilut puoli vuotta, vaikka sutinaa oli ollut kauemminkin, ei siis mikään järin pitkä parisuhde. Mutta silti sattuu niin törkeän paljon.

Rinnassa tuntuu koko ajan sellainen suuri ahdistusmöykky, voin pahoin eikä oikein tee mieli syödä mitään, voisin vain maata sängyssä/sohvalla, mikään ei huvita ja olo on muutenkin väsynyt. Pahimpia ovat aamut ja illat, jos päivällä on tekemistä tai olen töissä niin olo on ihan hyvä ja asiat näyttävät valoisilta. Yksin ollessani vajoan tahtomattani taas erokuplaan, jossa koen etten voi olla enää onnellinen ja että tuo mies oli se oikea yms.

Tiedän, että erosta toipuminen on yksilöllistä, mutta kuinka kauan tämä tällainen ahdistus ja kipu ehkä jatkuu? Selviytymistarinoita kuulen myös mielelläni!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.lle vielä

Yleensä ihmiset pääsee yli aika nopeaankin, vaikka aluksi tuntuu että "minä en koskaan".

Kirjoitin vielä ettei jäisi turhan pessimististä kuvaa, vaikka olenkin se 40 v -ei yli päässyt-

Vierailija
22/23 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä fyysisiä oireita kannata pelätä: se on vain siksi kun ihminen on psykofyysinen olento.

Erotuskan kesto vaihtelee eri ihmisillä eri suhteissa. Jätetyillä ja petetyillä on yleensä vaikeampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero yli 20 v. jälkeen. Alkuvaiheessa en saanut viikkoihin edes päivän lehtiä luettua ilman ylivoimaiselta tuntuvaa ponnistusta. Kuukausien ajan itkemistä ja ikävää, kun  vain hyvät muistot tulivat mieleen. Myöhemmin huomasin, että parhaat muistot ovat jo kaukaisilta ajoilta ja alkoi tulla mieleen niitä hetkiä suhteen varrelta, kun olin ajatellut, että onkohan minun itseni hyvä olla siinä suhteessa.  Yli puoli vuotta meni, ennen kuin alkoi helpottaa, silti saattaa lähes päivittäin tulla joku epämääräisen pahanolon hetki, joka täytyy itkeä pois. Nykyään saa purettua pahanolon jo melko lyhyellä itkulla. Ajattelen myös, tekisikö se ihminen ja suhde minulle hyvää tässä hetkessä ja tulevaisuudessa - ei tekisi. Sitäkin asiaa pitää itselleen muistuttaa yhä uudelleen. Minkäänlaisia laastarisuhteita ei itsellä ole ollut eikä oikein selkeitä tulevaisuudensuunnitelmiakaan, ex on jo naimisissa mutta morsian olikin katsottu valmiiksi jo suhteemme aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi