Mikä olisi kevyt herkku elokuviin?
Olen siis menossa lauantaina lapsen kanssa elokuviin ja mietin mitä hyvää sinne varaisi mukaan? Vakaassa harkinnassa on myös se etten söisikään siellä mitään, mutta olen niin alussa tätä elämäntaparemonttia etten tiedä uskallanko ottaa riskiä. Riskiä siis siinä mielessä että lapsella on pussi irtokarkkeja, ettei oma käsi käy pussissa.
Pähkinät on varmaan hyvä vaihtoehto mutta jotain kevyempää ehkä kuitenkin.
Ja nyt en halua saarnaa siitä kuinka ärsyttävää se on kun joku syö elokuvissa vaan ihan vastaisuudenkin varallekin vinkkejä terveellisiin, kevyisiin "karkkeihin".
Kommentit (17)
Pähkinöitä,rusinoita jos jotain syödä pitää.paljon noissakin kaloreita mutta terveellisiä.
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1305558587915
Popkornihan on valmistustavasta riippuen ihan terveellisimmästä päästä oleva herkku.
Minulla on kassissa kotimainen tuorekurkku. Siitä on helppo haukata leffaa katsellessa. :)
Pilko porkkanaa rasiaan
suolaamattomia pähkinöitä
omenalohkoja
mansikoita tai vadelmia
osta joku välipalarahka
raakapatukka
kaupoissa on nykyään sellaisia salaattibaareja, koosta sieltä itsellesi salaattia, porkkanaraastetta, ananasta, vesimelonia jne.
Kuivalihaa oon joskus popsinut leffassa.
Porkkanasta kuuluu hirveä ROUSKROUSK. Mä pilkkoisin rasiaan hedelmiä (tai ostaisin kaupan hedelmäbaarista) ja vetäisin niitä cocktailtikulla.
Kokonainen sipsipussi painaa vaan jotain 280 grammaa. Minusta se vasta on kevyttä! samaan painoon ei saisi montaa tomaattia.
Jos on pakko jotain syödä niin entä popcornit? Itse olen opetellut olemaan syömättä ja juomataa leffassa.
Ninpä, onhan se reilu tuntinen vaikeaa olla syömättä....
Porkkana ja kurkkutikkuja...?
Muista sitten mainostaa kaikille että sinulla on elämäntaparemontti ja tuijottele muita paheksuvasti kun syövät herkkuja...
Ja lopuksi sorrut ja sanot, ettei sun pitäisi... Ja ahmit kahdella kädellä toisten namuset ja popparit...
Vierailija kirjoitti:
Pähkinöitä,rusinoita jos jotain syödä pitää.paljon noissakin kaloreita mutta terveellisiä.
Huh, rusinat nyt on pelkkää tiiviistä hedelmäsokeria, ihan sama kuin söisi karkkia, paitsi ilman keinotekoisia lisäaineita...
Valmiiksi tertusta irrotettuja ja huuhdeltuja viinirypäleitä pieneen rasiaan.
Itse kattilassa (oliiviöljyssä) tehtyjä poppareita ripauksella pan-suolaa.
Jos on pakottava tarve saada karkkia, niin joku tikkari, jota voi imeskellä pitkään.
Ehdottaako oikeesti joku leffaherkuksi porkkanaraastetta? Menee vähän yli mun ymmärrykseni.
Et halua lukea tällaista vastausta, mutta kyllä se elämäntaparemontti tarkoittaa nimenomaan sitä, että ymmärrät ja sisäistät sen, ettei ruokaa tarvitse mässyttää jatkuvasti. Ruoka syödään ruoka-aikaan, ja silloin syödäänkin sitten kunnon ateria. Ei mitään välipaloja ja mässyjä. Et tarvitse niitä mihinkään, hyvä olo ja mielihyvä pitää löytää muualta. Karkit ovat lapsille.
Pistä purkka suuhun, jos jotain pitää jäystää.
Kiitos vastauksista 😊
Ja juu, toki pystyn olemaan syömättä ja juomatta sen puolitoista tuntia, siitä ei olekaan kyse. Minulle vaan on elokuva ja herkut kuuluu yhteen. Elokuvissa käyn muutaman kerran vuodessa eli periaatteessa se ei haittaa vaikka karkkia siellä söisinkin mutta nyt kun olen vasta alussa ja saanut painonpudotuksen hyvään vauhtiin niin en halua pilata sitä millään. Jos joku ymmärsi pointin.
Ja muutenkin elämäntaparemontti ei tarkoita minulle "kaikesta luopumista" vaan haluan säilyttää semmoisen rennon mutta tiukan asenteen 😉
Porkkanat ja kurkut nyt ei elokuviin sovi.. Marjoja mietin itsekin mutta sotkeeko ne aika lailla..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ninpä, onhan se reilu tuntinen vaikeaa olla syömättä....
Porkkana ja kurkkutikkuja...?
Muista sitten mainostaa kaikille että sinulla on elämäntaparemontti ja tuijottele muita paheksuvasti kun syövät herkkuja...
Ja lopuksi sorrut ja sanot, ettei sun pitäisi... Ja ahmit kahdella kädellä toisten namuset ja popparit...
Joo just noin pelkäänkin että mulle käy 😂
No toivottavasti ei kuitenkaan 😰
Ap
Kuivatut omenasiivut (yhtä tiettyä merkkiä mitä itse käytän en nyt muista, marketeissa myydään suht pienissä pusseissa, kuivattu ilman sokeria ja eri makuja löytyy, mm. kaneli).
Kirsikkatomaatit, herneet?