Kyseenalaistatko koskaan sinua korkeamman koulutuksen saaneen antamaa tietoa?
Vai uskotko häneen? Vaikka hänen tietonsa ei välttämättä koskisi edes sitä koulutusta tai titteliä, mikä hänellä on?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Hyvin usein
Siis kyseenalaistan hyvin usein.
No herran jestas.
Järjen käyttö on sallittua.
Tietenkin. Miksi joku tohtori tietäisi minua enemmän vaikkapa hamstereiden kasvatuksesta, tietokoneista tai auton jarruista? Typerä aloitus. Ei kukaan tiedä kaikesta kaikkea.
Kyseenalaistan aina kaiken tiedon jota joku jakaa.
Kyseenalaistan joskus, vaikka kyseessä olisi hänellä olisi koulutus juuri siihen asiaan. Olen esim. käynyt toisen lääkärin luona, kun edellisen höpötyksiin ja ammattitaitoon en luottanut.
En ole koskaan tavannut älyllisesti veroistani ihmistä. Ei siinä koulutukset paljoa paina.
Aika outoja vastauksia, kun kuitenkin on huomattu, että suomalaiset uskovat kaiken, mitä sanoo joku, jonka titteli on "professori"
Vierailija kirjoitti:
Aika outoja vastauksia, kun kuitenkin on huomattu, että suomalaiset uskovat kaiken, mitä sanoo joku, jonka titteli on "professori"
Mistähän se on huomattu?
Jos suomalainen hymisee ja nyökyttelee päätään, se meinaa usein ettei uskonut sanaakaan.
En tietenkään kyseenalaista, hän tietää jopa minun elämästäni paremmin kuin minä. Koulutus sen takaa.
Miksi en kyseenalaistaisi? Kyseenalaistaisin myös vaikka tyyppi olisi kouluttautunut juurikin siihen ammattiin mitä asia koskee. Jos tieto tuntuisi minusta väärältä tarkistaisin faktan itsekseni.
Vierailija kirjoitti:
Kuka uskoo, kuka ei. Minä en usko.
En. En tunne ketään, jolla olisi mnua korkeampi koulutus.
Kyseenalaistan. Eräässä vaiheesa tajusin että vaikka hoitajat osaavat jargonin, he eivät ole lääkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vai uskotko häneen? Vaikka hänen tietonsa ei välttämättä koskisi edes sitä koulutusta tai titteliä, mikä hänellä on?
Maailma on nykyisellään todella kova paikka olla ja elää ja ajat käyvät vain yhä kovemmiksi. Selviytymiseen tarvitaan erinäisiä ominaisuuksia. Yksi tärkeä (ellei tärkein) ominaisuus on järki, toinen on viisaus (yhä enenevissä määrin katoavaa) . Hyvinvointiyhteiskunta ja solidaarisuus vai yksilö ja oma etu: aasialainen valitsee eliitti yliopiston usa sta.
En tietenkään, en usko auktoriteetteihin. Etsin aina itse tiedon, vaikka se minulle tarjoiltaisiinkin valmiina, haluan tarkistaa ja muodostaa oman käsitykseni itse etsimäni tiedon pohjalta. Tätä olemme oepttaneet lapsillemmekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on nykyisellään todella kova paikka olla ja elää ja ajat käyvät vain yhä kovemmiksi. Selviytymiseen tarvitaan erinäisiä ominaisuuksia. Yksi tärkeä (ellei tärkein) ominaisuus on järki, toinen on viisaus (yhä enenevissä määrin katoavaa) . Hyvinvointiyhteiskunta ja solidaarisuus vai yksilö ja oma etu: aasialainen valitsee eliitti yliopiston usa sta.
Rationaalinen ihminen käyttää saatavilla olevaa informaatiota mahdollisimman hyvin. Mutta se mitä ”mahdollisimman hyvin merkitsee”, ruppuu päämääristämme ja päättelykymme rajoista.
Voi hyvää päivää.