Mikä avuksi finneihin ja ihon epäpuhtauksiin?
Olen 23v joten luulisi teini-iän pahimman talintuotannon jo rauhoittuneen. Pahaa aknea minulla ei ole, vaan enemmänkin rasvaisuutta, punoitusta, epätasainen iho ja pikkunäppyjä/arpia. Pari isompaa finniä siellä täällä. Olen raskaana, joten mitään tujuja aknelääkkeitä ei kannata ehdottaa. Olen kokeillut pesua pelkällä vedellä + rasvausta, reepuuöljyä, sinkkivoidetta (mikä rauhoittaa kyllä punoitusta), apteekin muutamia eri ihonhoitosarjoja, Neutrogenaa, Lumenen ClearIt Up! sarjaa ja vaikka sun mitä. Pesen kasvot vähintäänkin viileällä vedellä aamuin illoin, sekä lisäksi tietysti hikoilun/treenin jälkeen. En syö paljon sokeria/rasvaisia ruokia, vaan ihan tavallista perusterveellistä ruokaa. Millä olette saaneet ihon rauhoittumaan? Kaikki vinkit on tervetulleita.
Kommentit (6)
Mulla auttanut Lush-nimisen paikan kasvonaamiot. Erityisesti Mask on Magnaminty, Herbalism ja BB Seaweed. Kannattaa kokeilla! :)
Mulle ei koskaan toiminut mitkään Lumenen ym. tuotteet. Nykyään käytän Yves Rocherin rasvoja ja naamanpesuaineita. Vieläkin välillä tulee finnejä, mutta on tilanne paljon parempi kuin pari vuotta sitten.
N24
Mitään ruokavaliota ei voi nyt ajatella, kun olet raskaana.
Juo vettä. Merkitse vaikka lapulle jääkaapin oveen, montako kahden desin lasia vettä olet juonut päivän aikana. Juo ainakin 8 lasia. Muita juomia ei lasketa tähän. Vaikka sinusta tuntuu, että juot tarpeeksi, niin totuus saattaa olla toinen, merkkaamalla selviää.
Kosteutta kasvoille yön ajaksi. Nimenomaan kosteuttava, ei rasvainen eikä kuivattava voide. Kun iho on kosteutettu, se näyttää sileämmältä ja hoidetulta näpyistä huolimatta. Mielestäni akneiholle ja rasvaiselle iholle tarkoitetut tuotteet tekevät hallaa ihonpinnalle ja kasvot räjähtävät entisestään.
Itse olen päivällä käyttänyt tätä: https://www.sokos.fi/fi/sokos/estee-lauder-clear-difference-advanced-blemish-serum-seerumi-30-ml On hintava, mutta voisit pyytää myymälästä näytettä, niin tiedät sopiiko sinulle.
Voitko käydä säännöllisesti kasvohoidossa ja ihonpuhdistuksessa kosmetologilla. Esim. joka toinen kuukausi? Auttaa kasvojen kotihoidossa.
t. Samojen asioiden kanssa painiva täti-ihminen
ps. ihanaa odotusaikaa!
Ala syömään normaalirasvaista ruokaa.
Voikun tähän löytyisikin jo apukeino!
Mä olen 31-vuotias ja mulla on aina ollut rasvainen iho, mustapäitä ja talitukkeumia. Kaiken oon kokeillut, paitsi noita todella voimakkaita lääkkeitä. Siis öljyjä, eri merkkien puhdistusaineita, suolakiveä, kuorintoja ja naamioita. Ei vaikutusta. Joskus on ollut todella kipeitä ihonalaisia finnejä, mutta ne sentään ovat nyt pikkuhiljaa jääneet pois. Ei siis mitään pahaa aknea, mutta naama on koko ajan epäsiistin näköinen.
Raskausaikana iho oli paremmassa kunnossa kuin ikinä. Ajattelin jo, että se johtui käyttämistäni tuotteista, mutta ei. Iho meni entiseen kuntoonsa heti raskauden jälkeen. Tuolloin kylläkin kävin säännöllisesti parin kuukauden välein kosmetologilla puhdistuksessa, se pitäisi aloittaa nyt uudestaan. Nyt syön e-pillereitä, mutta vielä kahden liuskan jälkeen ei ole ollut vaikutusta suuntaan tai toiseen. Epäilen siis, että tähän ei voi vaikuttaa milläkään ulkoisella keinolla, hormoneista kaikki johtuu.
Tällä hetkellä tuntuu, että tekisin mitä vain saadakseni sellaisen tavallisen hyvännäköisen ihon.
Sebamedilla on hyvä kasvojen ihonhoitosarja 'Clear Face'. Löytyy apteekista, kannattaa kokeilla. Toi minulle avun.
Ja tämä ei siis ole raskauden aiheuttamaa hormonimyllerrystä, vaan iho on ollut tällainen ihan teini-iästä asti, välillä pahemmassa ja välillä paremmassa kunnossa. Ap