Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on tosi voimakkaat kuukautiskivut ja olette synnyttäneet

Vierailija
21.07.2016 |

Olisi joitakin kysymyksiä teille, joilla on todella voimakkaat, sietämättömät kuukautiskivut.

1) Tiedätkö mistä kuukautiskipusi johtuvat ja käytätkö niihin jotain lääkettä?
2) Miten vertailisit synnytyskipua ja kuukautiskipuja? Oliko synnytyskipu pahempi vai lievempi kuin olit odottanut kuukautiskipujen perusteella?
3) Millaista kivunlievitystä käytit synnytyksessä/synnytyksissä?
4) Muuttuivatko kuukautiskipusi synnytyksen jälkeen?

terv. eräs tosi pahoista kuukautiskivuista kärsivä, joka uteliaana miettii mahdollista raskautta ja synnytystä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa, olen samassa tilanteessa kuin ap, eli kipua riittää jo nyt ja mietityttää olisiko synnytys vielä hirveämpää ja palaavatko kuukautiset kahta kauheampina.

Olen jostain lukenut, että polttoja voisi verrata pahaan kuukautiskipuun, pitääkö kenelläkään paikkansa? Repeämiskipua en halua edes kuvitella..

Vierailija
2/13 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

[1) Tiedätkö mistä kuukautiskipusi johtuvat ja käytätkö niihin jotain lääkettä?

En tiedä. Köytin clotamia, ennen kin aloin käyttää e-pillereitä. Pillerit poistivat kivut lähes kokonaan, joten särkylääkettä ei enää tarvita.

2) Miten vertailisit synnytyskipua ja kuukautiskipuja? Oliko synnytyskipu pahempi vai lievempi kuin olit odottanut kuukautiskipujen perusteella?

Synnytyskipu oli yllättävän lievää, vaikka pelkäsin etukäteen. Osin ehkä myös siksi, että olin kuukautiskioujen hallintaa varten opetellut kaikki mahdolliset rentoutustekniikat ja lantionpohjatekniikat.

3) Millaista kivunlievitystä käytit synnytyksessä/synnytyksissä?

Sain akvarakkuloita ja ilokaasua, vaikka jälkimmäisestä kyllä ollut juuri vaikutusta.

4) Muuttuivatko kuukautiskipusi synnytyksen jälkeen?

En uskaltanut kokeilla. Otin pillerit taas käyttöön niin nopeasti kuin mahdollista.

]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsinyt aina valtavista kk-kivuista 1-2 eka pvää,

lääkkeenä 3-7 buranaa tms ekat pvät

Synnytys täysin luomu, nopea, lääkkeetön, HELVETIN KIPEÄ, kivut samantyyppiset kuin menkkakivut (mulla vakavat menkkakivut)

Mutta: synnytys kesti vain 2 h.

Sitten kivut täysin loppu.

Jos en saisi kipulääkkeitä menkkoihin, mulla olisi kuin synnytys menossa mutta 24 h....

Olen ajatellut että mulla vahva kohtu, se supistelee menkoissa todella tehokkaasti verta ja limaa pois ja sen se teki myös synnytyksessä ja jälkivuodossa.

Mulla oli siis tehokas ja nopea synnytys ja vain viikon niukka jälkivuoto.

Seksiä pystyi harrastamaan pian synnytyksen jälkeen.

Synnytys ei jättänyt traumoja eikä repeämiä. Hyvät lantionpohjan lihakset , (lääkärin toteamat)

Eli ap:nä en pelkäisi synnytystä!

Mulla on edelleen vagina oikeasti tosi kivassa kunnossa, ei pissan lirahduksia yms koskaan. Käytän pieniä ja medium kokoisia tamponeja kk aikaan.

Olen 30++

Vierailija
4/13 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hirveät menkkakivut ennen raskauksia. Ekan synnytyksen jälkeen loppuivat :) Olen kuullut muiltakin samaa. Tsemppiä

Vierailija
5/13 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)  Ei ole mitään erityistä syytä tiedossa. Särkylääkkeet lievittivät kipuja.

2) Synnytyskipu on aivan erilaista kipua. Supistusten välissä on aina tauko ja kivuton hetki. Kuitenkin supistuskipu oli paljon paljon kovempaa.

3) Ensimmäisessä synnytyksessä vesi ja epiduraali. Toisessa ilokaasu (muuta en ehtinyt saamaan)

4) Muuttuivat. Ovat paljon helpommat nyt. En välttämättä tarvitse edes särkylääkeitä.

Vierailija
6/13 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tähän mennessä vastanneille :) Käsittääkseni ainakin omalla kohdallani voimakkaat kuukautiskivut johtuvat kohdun supistelusta, ja siksi mietin, että onkohan tämä mitenkään verrattavissa synnytyskipuun. Joskus pahimpien menkkakipujen aikana kieriskellesäni on tullut mieleen, että jos synnytys on vielä tätäkin pahempaa niin miten siitä voi selvitä. Mutta en siis varsinaisesti kuitenkaan jännitä synnytystä, uteliaisuuttani tässä kyselen :)

Ap

Vierailija
7/13 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kestä kuukautiskipujakaan niin kannattaako harkita synnytystä?

Vierailija
8/13 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli todella kivuliaat menkat ja runsaat. Söin lääkärin määräämiä särkylääkkeitä ja minipillereitä. Ei niistäkään ollut ihan 100% apua, silti oli maha kipeä aina menkkojen aikana, mutta lievensi kyllä kipua.

Synnytys ei ollut mielestäni niin paha, mitä kuvittelin. Pahimmat supistukset oli juuri sellaisia menkkakipuja, mutta tuhatkertasina. Käytin ilokaasua ja mies hiero selkää.

Vierailija
9/13 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa vastata tuollaisessa gallup-muodossa. On aina ollut kovat kivut, yläasteikäisenä sain jopa pahoinvointilääkkeen suppomuodossa, koska kova kipu oksetti. Reseptikipulääkkeitä on ollut Miranaxista Panacodiin.

Käsittääkseni kohdussa tai muissa sivuelimissä ei ole mitään vikaa, kohtu vain toimii tehokkaasti. Vertaisin kipua johonkin 4-5cm:n avautumisvaiheen kipuun. Viisi synnytystä eivät ole tuoneet asiaan helpotusta, elelen kipulääkkeiden ja liikunnan voimin. Lämpötyyny/ jyvätyyny  auttaa myös. Olut muuten myös auttaa, 1-2 pullollista.

Vierailija
10/13 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli järkyttävät kivut aina menkkojen ensimmäisenä päivänä, ihan samanlaiset kuin supistukset synnytyksessä.

Kivut jäi laitokselle ekan lapsen jälkeen, ei ole senjälkeen tarvinnut kärsiä.

Vierailija
11/13 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi kärsinyt miten kivuliaista kuukautisista vuosikaudet, ei voi verrata synnytystä edeltäviin supistuskipuihin. Samantyyppistä, mutta sata kertaa kovempaa. Itsekin jotenkin ajattelin ettei niin voisi olla, mutta kylläpä vaan oli. Tosin kyseessä lääkkein käynnistetty synnytys.

Vierailija
12/13 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee kirjoitti:

Vaikka olisi kärsinyt miten kivuliaista kuukautisista vuosikaudet, ei voi verrata synnytystä edeltäviin supistuskipuihin. Samantyyppistä, mutta sata kertaa kovempaa. Itsekin jotenkin ajattelin ettei niin voisi olla, mutta kylläpä vaan oli. Tosin kyseessä lääkkein käynnistetty synnytys.

Toisaalta supistukset kestää vähemmän aikaa, mulla ainakin se menkkakipu on ihan jatkuvaa. Ja todella niin kovaa kipua, että oksettaa ja pyörryttää. Synnytyskivun kestää siinä mielessä paremmin, että siihen on valmistautunut, on tukea saatavilla ja vauvaa on odottanut niin kovasti. Menkkakivut lähinnä vituttaa.

Vierailija
13/13 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen lasta todella kauheat kuukautiskivut, ei ehkä niin hirveät kuin joillain mitä olen täällä lukenut, mutta olin aina saikulla 2 päivää kuukaudessa (työ oli sellaista, mitä ei voimakkaissa kipulääkkeissä voinut tehdä) ja käytin lääkärin määräämiä huumaavia kipulääkkeitä selvitäkseni.

Lapseni synnytin sektiolla, joten synnytyskipuihin en osaa verrata, mutta menkkojen aikaan pyörtyilin kivusta jos en syönyt noita lääkkeitä. Lapsen syntymän jälkeen on kivut kadonneet, nykyään vaan joskus nipistelee.