Poikaystävä talonvahtina - käytös ihmetyttää
Poikaystäväni on siis "talonvahtina" parin viikon perhelomamatkamme ajan. Käy kesätöissä, asuu yksin meillä, hoitaa ja ulkoiluttaa koiriamme. Palkkioksi saa ajaa ilmaiseksi äitini autolla töihin joka päivä ja maksamme bensat.
Nyt kuitenkin kun viikon olemme olleet täällä, on hän alkanut tekemään asioita ilman mitään ilmoitusta minulle. Ei mitään vakavaa, mutta esim. Kutsunut meille tuntemattomia kavereitaan meille grillaamaan, siirtänyt pleikan olohuoneeseen ja tuonut veljensä pelaamaan yms. Eikä siis mitään ilmoitusta näistä ja muustakaan mitä on päättänyt tehdä. Minusta aika epäkohteliasta, en olisi kieltänyt mitään näistä mutta tekee ihan oman mielensä mukaan eikä kysy lupaa tai edes ilmoita näistä ennen tekemistä, kuulen vain jälkeenpäin mitä on taas tehnyt... Mitä mieltä, olenko syystä vihainen vai onko ok sooloilla toisten kotona noin?
Kommentit (32)
Mietipä asia toisin päin, sinä olet talovahtina poikaystävän perheelle hyvää hyvyyttäsi. Lenkität ja hoidat koirat ym, pidät talon pystyssä. Poikaystävä toivoo että viihdyt ja että näkisit ystäviäsi. Sinä kutsut parhaat kamusi Ninnun ja Sirkun talolle ja kokkailette yhdessä lounaan.
Kerrot poikaystävälle, että teillä olis tosi kiva hetki lounasta syöden ja poikaystävä vetää herneenpalon nenäänsä, että ilman lupaani olet tuonut kavereita talolle!
Eli ensi kerralla mieti miten itse toimisit, niin saa perspektiiviä asioihin:) Kivan pojan olet löytänyt, pidä siitä kiinni:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinko vähän luotat poikaystävääsi? Tässä nähdään suomalaisen naisen sairas tarve määräillä ja alistaa miestään.
Kuinka niin en luota? Olenhan hänet päästänyt perheeni asuntoa vahtimaan ja siellä asumaan? Luotan jopa siihen, ettei tuo mitään vastuuttomia kavereitaan kotiin tai tee muuta tyhmää kun olemme poissa. Siitä ei ole kyse!
-ApJännää, että mielestäsi poikakaverisi kaverit ovat vastuuttomia, etkä edes tunne hänen kavereitaan?
Mutta talonvahdiksi kuitenkin kelpaa, nollapalkalla.
En sanonut että ovat vastuuttomia, sanoin että luotan ettei tuo mitään vastuuttomia tyyppejä koska on itse niin vastuullinen :D sitä paitsi kyllä bensa aika paljon maksaa ja sen perheeni hänelle maksaa matkan ajan? -Ap
Vierailija kirjoitti:
Luulin aloituksesta, että pitänyt kunnon kymmeniö ihmisiä vetävät pirskeet teillä, mutta siis kaks kaveria tuli grillaamaan? Poikaystäväsi kuulostaa todella hyvältä tapaukselta ja sinuna olisin onnellinen, että on noin kiva puolisoehdokas löytynyt, hoitaa koiratkin hyvin ja kaikki!
Joo, taisin ylireagoida koko jutun, myönnän. Hän on, vastuullinen, rakastava ja kaikin puolin täydellinen, toivottavasti saan viettää loppuelämäni hänen kanssaan :) -Ap
Kuullostaa että asiat ovat ihan ok ja huolehdit turhia. Hyvää lomanjatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Mietipä asia toisin päin, sinä olet talovahtina poikaystävän perheelle hyvää hyvyyttäsi. Lenkität ja hoidat koirat ym, pidät talon pystyssä. Poikaystävä toivoo että viihdyt ja että näkisit ystäviäsi. Sinä kutsut parhaat kamusi Ninnun ja Sirkun talolle ja kokkailette yhdessä lounaan.
Kerrot poikaystävälle, että teillä olis tosi kiva hetki lounasta syöden ja poikaystävä vetää herneenpalon nenäänsä, että ilman lupaani olet tuonut kavereita talolle!
Eli ensi kerralla mieti miten itse toimisit, niin saa perspektiiviä asioihin:) Kivan pojan olet löytänyt, pidä siitä kiinni:)
Olet oikeassa, typerästi ajattelin. Itse varmaan ilmoittaisin että kaverit on tulossa, onhan ok. Suutuin kuitenkin turhasta ja olenkin pahoitellut jo ylilyöntiäni :) kiitos asiallisesta vastauksesta! -Ap
Ootteko mammat oikeesti sitä mieltä, että teitä ei haittais jos vävyehdokas kutsuis tuntemattomia ilmottamatta teiän kotiin?
Ap, minkä ikäinen olet? 15 v, 16 v?
Ja talohan on vanhempiesi, ei sinun.
Minä en siirtelisi pleikkaa tai muita huonekaluja tai kodinelektroniikkaa paikasta toiseen. Ihan siksi, että syntyy tosi kiusallinen tilanne, jos jotain menee rikki. Isäntäväen on vaikea kinuta niin isoa rahallista korvausta, että sillä saadaan uusi korvaava esine. Jos jotain menee siitä huolimatta rikki, että mitään ei aiheettomasti uudelleenjärjestellä, liikutella ja huvikseen kokeilla niin se on sitten niitä vahinkoja, joita vaan joskus sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan ok:ta minusta. Eri asia jos bilettäis siellä ja ryyppäis ni sit ymmärtäisin ärtymyksen. Mutta että grillaamisesta parin kaverin kanssa? Huh huh. Antasit toisen nauttia normaalista elämästä kun kerran suostui vahdiksi ja jos koiratkin hoitaa hyvin. Moni ei suostuis ilman tuntuvaa korvausta. Olisit iloinen että viihtyy. Ei sen missään tylsässä vankilassa tartte olla.
Ok, eli tosiaan ylireagoin, kiitos asiallisesta vastauksesta :) tietenkin haluan että poikaystävä viihtyy, olen kannustanut häntä viettämään aikaa kavereidensa kanssa ja keksimään tekemistä, muuten tuppaisi vaan jäämään kotiin istumaan :D en vaan ollut varautunut, että meille toisi kavereitaan, ajattelin että kahvittelisivat, ajelisivat ja olisivat muualla niin kuin yleensä. -Ap
Mikä etu se iso talo on olevinaan jos siellä pitää yksin nököttää?
Vierailija kirjoitti:
Ap, minkä ikäinen olet? 15 v, 16 v?
Ja talohan on vanhempiesi, ei sinun.
17v, ens kuussa 18. Joo, vanhempien talo on, mutta oma kotini :) -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan ok:ta minusta. Eri asia jos bilettäis siellä ja ryyppäis ni sit ymmärtäisin ärtymyksen. Mutta että grillaamisesta parin kaverin kanssa? Huh huh. Antasit toisen nauttia normaalista elämästä kun kerran suostui vahdiksi ja jos koiratkin hoitaa hyvin. Moni ei suostuis ilman tuntuvaa korvausta. Olisit iloinen että viihtyy. Ei sen missään tylsässä vankilassa tartte olla.
Ok, eli tosiaan ylireagoin, kiitos asiallisesta vastauksesta :) tietenkin haluan että poikaystävä viihtyy, olen kannustanut häntä viettämään aikaa kavereidensa kanssa ja keksimään tekemistä, muuten tuppaisi vaan jäämään kotiin istumaan :D en vaan ollut varautunut, että meille toisi kavereitaan, ajattelin että kahvittelisivat, ajelisivat ja olisivat muualla niin kuin yleensä. -Ap
Mikä etu se iso talo on olevinaan jos siellä pitää yksin nököttää?
No joo, hyvin tuntuu koirien kanssa siellä viihtyvän yksinkin. Tietenkään en halua että yksin nököttää siellä, olen monesti kannustanut lähtemään ulos kavereiden/perheensä kanssa kun muuten saattaa omasta tahdostaan jäädä nököttämään yksin :D meillekkin toki saa kavereita mennä, olisi vain kiva tietää ketä ja milloin sinne on menossa. -Ap
Luulin aloituksesta, että pitänyt kunnon kymmeniö ihmisiä vetävät pirskeet teillä, mutta siis kaks kaveria tuli grillaamaan? Poikaystäväsi kuulostaa todella hyvältä tapaukselta ja sinuna olisin onnellinen, että on noin kiva puolisoehdokas löytynyt, hoitaa koiratkin hyvin ja kaikki!