Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja valitti kainalokarvoistani!

Vierailija
21.07.2016 |

Meillä on siis työasuna t-paidat, joissa on tosi lyhyet hihat. Itselläni on melko runsaasti kainalokarvoja, niin nehän sieltä sitten jonkun verran näkyvät, jos käsiä nostaa. Työnantaja huomasi ne ja sanoi että minun tulisi poistaa ne.

Eikö kainalokarvat ole kuitenkin jokaisen oma asia? Onko kellään vastaavia kokemuksia? Miten tilanne ratkesi?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana että täällä on tsemppaaviakin viestejä! :)

Työskentelen ravintola-alalla, joten toisaalta kyllä ymmärrän myös työnantajan näkemyksen. Kuitenkin esimerkiksi överit tekoripset ovat työpaikallamme hyväksyttyjä. Ällöttävämpiä ne minusta ovat kuin luonnolliset karvat.

Taidanpa siis antaa kainaloideni olla ja mennä huomennakin leuka pystyssä töihin. En jaksa uskoa, että kainalokarvat ovat laillinen syy irtisanoa työntekijä. Täytyypä kysyä, jo työnantaja suostuisi maksamaan karvanpoiston laserilla. :D

Ap

Tekoripset putoilevat helposti minne vaan, niitähän on löydetty jopa leikkauspotilaitten sisältä kun hoitajilla ripset ripsuneet leikkauksessa.

Jos ongelma on hygienassa, sitten vaatisin myös tekoripset ja rakennekynnet kiellettyjen listalle kainalokarvojen kanssa.

Vierailija
42/49 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvat eivät ole laittomia, eikä varmasti alasi työehtosopimuksessa tai sun työsopimuksessa lue, että karvoja ei saisi olla, joten työnantajasi ei mahda asialle mitään. Karvat eivät ole syy irtisanoa, eikä niistä voi antaa varoitustakaan. Korkeintaan siitä voisi huomauttaa, jos pitkät hiukset tai parta ovat avoinna, koska ne saattavat päätyä ravintolassa asiakkaan ruokaan, mutta kainalokarvoissa tuskin on tällaista uhkaa. Sovinistista syrjintää tuollainen. Tuskin olisi ongelma, jos kyseessä olisi miestyöntekijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epähyhienistä, yäääk!!!

Vierailija
44/49 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis epähygienistä!

Vierailija
45/49 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis epähygienistä!

Olen kainaloni ajeleva nainen, ja ihmettelen todella paljon, miksi naisen kainalokarvat ovat epähygieenisempiä kuin miesten. Ihan vilpittömästi ilman trollaamista olen sitä mieltä, että nykyistä useamman miehen ja harvemman naisen tarvitsisi ajella karvansa. Kainalot on helpompi pitää puhtaana kun karvoja ei ole. Kaikki eivät hikoile tai haise vaikkeivät karvoja poistakaan, mutta runsaasti hikoilevat, erityisen tuuheakarvaiset ja pahimmat haisulit ovat yleensä miehiä.

Jos olisin pomo, jolla oikeasti olisi asiaan valtaa (Suomessa ei ole kuin ehkä mallien pomoilla), patistaisin kainaloiden sheivaukseen kaikki miehet.

Vierailija
46/49 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Juuri tänään 7 aikaan aamulla laittaessani lyhythihaista työpaitaa päälle, mietin ja naureskelin ajatukselle siitä jos pomoni alkaisi valittaa sängestä jota en jaksanut sheivata.

Minusta karvat jokaisen oma asia, ei pomo voi vaatia työntekijää ajamaan hiuksiakaan pois

Vierailija
47/49 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että ravintolassa on tuollainen työasu. Oli kyseessä mies tai nainen, niin karvat pitäisi pitää piilossa niin, ettei niitä tipu ruokaan. Kokillakin on usein hattu, jotta hiuksia ei päädy keittoon.

Itse en pidä naisella kainalokarvoista ja henkilökohtaisesti ilman muuta poistaisin ne jo ihan oman mukavuuden takia. Asiakkaana katsoidin vähän pitkään, jos tarjoilijan kainalokarvat näkyy. Hihaton paita ei minusta ole ruokaravintolan työntekijän asu hygieniasyistä, oli sitten mies tai nainen.

Silti työnantaja ei minusta voi vaatia poistamaan karvoja. Eihän kokkiakaan voi vaatia ajamaan päätään kaljuksi. Työvaatetuksen pitää olla asianmukainen.

Vierailija
48/49 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvää päivää. Kyllä esim. amisviikset häiritsee mun esteettistä silmää, mutta ei niitä kukaan vaadi ajamaan pois. 

Vierailija
49/49 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennetaan nyt sen verran, että se meidän työpaita ei ole hihaton vaan selkeästi t-paita. Hihat vain ovat sieltä kainalon puolelta lyhyemmät, kuten monissa lady fit paidoissa usein on. Ja minun tapauksessa siis vähän turhan lyhyet.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän