Anttilan tuhon syy?
Omaa spekulaatiota:
Tartten kodinkoneen->gigantti
Tartten läppärin->gigantti, verkkokauppa
tartten urheiluvälineitä-> XXL, Intersport tms.
tartten kodintarvikkeita->Prisma, citymarket, ikea
tartten vaatteita-> Ei tule Anttila ainakaan mieleeni.
Itse olen alle 30v ja jotenkin Anttilan mielikuva on vaan sellainen vanha ja ummehtunut, enkä tiedä mitä mä sieltä saisin? Koko nuoruus kun on kasvettu em. mainitsiemini halpojen halliliikkeiden kanssa.
Kommentit (7)
Stockmann-tason hinnat prisma-tason palvelulla.
Miksi tokmanni sitte on pystyssä kun et osta sieltäkään mitään
Tarjoustalon imago ja brändi.
Hinnantkuitenkin kuin paremmassakin elämystason paratiisissa.
Eli kakkonen oikeastaan sanoikin jo tämän, vahvistan kuitenkin omalla kannallani tämän. Miksi eivät osanneet yhtään konseptia muuttaa? En tiedä.
Ei siinä muuten syy ole ollut kuin se ettei se uudistanut itseään tarpeeksi nopeasti. Verkkokauppa oli todella jälkeenjäänyt ja valikoima kaupassa todella vanhahtava. Mummovaatteita ja brändejä joita vain vanhempi sukupolvi ostaa. Lisäksi kallis. Valikoima oli selkeästi suunnattu varakkaammalle mummo sukupolvelle. Sitä varten sielä vielä oli ne senioripäivät. Valitettavasti pienistä summista kertyy suuri summa kun nuoret ostaa mutta heille ei paljoa ollut tarjolla.
Ei ollut tuotteita, jota lähdetään nimenomaan hakemaan Anttilasta. Siellä joskus käydään, mutta ei se loista millään osa-alueella. Siellä on vähän kaikkea ja sekin on huonoa ja hinnakasta. Tässä lähellä on Anttila, mutta ei siellä vain ole mitään ostettavaa.
Muistan ajan ennen kun näitä hypersuper marketteja ja suurta määrää vaatekauppoja ja speciality kauppoja tuli niin Anttilat oli must. Kaikki kävivät sieltä ostamaan kodintekniikan, meikit, vaatteet, kengät jne jne jne. Ja lelu osasto oli yksi suurimmista. Sielä oli aina tungos ja tämä oli vielä aikaa kun lapsilla oli kuri, joten meidät kaikki uskallettiin jättää sinne lelu osastolle ihastelemaan leluja kun ei niitä käpälöity tai tuhottu sillä aikaa kun vanhemmat shoppaili. Lisäksi oli aina ne telkkarit tuoleineen missä lapset sai katsella odottaessa piirrettyjä <3
Cittari osti sen. Ja sitten siellä oli samaa kamaa kuin cittareissa samalla kalliilla hinnalla. Ei enää mitään omintakeista, ei edullista, ei muutakaan persoonallista.
Anttila ei pystynyt mitenkään erottautumaan Cittareista ja Prismoista ja siinä meni sen mahikset.