Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki suomalaiset eivät ole ottaneet ristikorua suojelemaan itseään?

Vierailija
21.07.2016 |

Halvin henkivakuutus kun enkelit käyvät vierellä. En voi kuin ihmetellä, kun ystäväni sanovat, ettei sopisi heille. Höpsis. Kaikille sopii. Eikä tarvitse pelätä enää mitään. Eli oma valinta.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ristikoru on kaunis. Ostin sellaisen ihan esteettisistä syistä, mutta sen pitäminen osoittautui hieman hankalaksi. Ihmiset suhtautuvat siihen jotenkin epäluuloisesti. Tuntuu, kuin pitäisi koko ajan selitellä, miksi sitä pidän. En tosin selitellyt, mutta häiritsevää silti.

Mun miehelläni on ollut ristikoru kaulassa 16 vuotta. Sai sen multa synttärilahjaksi aikanaan, kun toivoi sellaista.

Kukaan ei ole ikinä kysellyt mitään tai ihmetellyt korua. Aika ihmeellisessä maailmassa elät, jos kuvailemasi on totta. Kuulostaa enemmänkin vainoharhaisuudelta ;)

Vierailija
22/42 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ihan varmuuden vuoksi kaikkia mahdollisia uskonnollisia symboleja. Kyllähän tuo kääty kaulassa jonkin verran painaa, mutta hissukseen siihen varmaan tottuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkivaltias jumala tottelee ihmisen tekemiä talismaaneja?

Usko siirtää vuoria.

Ok. No kerrotko esimerkkitapauksen?

Vierailija
24/42 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska en ole kristitty. Tokihan minutkin kastettiin kun synnyin, mutta erosin kirkosta koska en usko siihen touhuun. Joskus pidän kaulassani Ukon vasaraa.

Vierailija
25/42 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kristitty vihdoin vastata, että miksi uskoo raamattuun? Historiallisesti on todistettu, että kaikki kirjasta löytyvä on muualta varastettua ja ristiretkien yhteydessä mokomasta on vielä editoitu pois ties mitä. Ja miksi symbolina on vielä kidutusväline? Olen itse siis agnostikko ja kunnioitan ihmisten uskonnonvapautta, mutta monojumalaisiin uskovat ihmiset hämmentävät minua. Varsinkin, kun tuoreimmat valtauskonnot ovat historiallisesti tuoreita ja tieteen kanssa ristiin meneviä. Jos joku oikeasti perustelee kunnolla, niin käyn ostamassa sen ristin :D

Voin vastata tähän, jos todella haluat vastauksen. Vastaan vain omalta kohdaltani, usko tulee jokaiselle uskovalle omalla tavallaan.

Mutta siis...

Itse kasvoin peruskristityssä kodissa, se ei ollut mitenkään harvinaista 70 - 80 -luvun vaihteessa syntyneelle. Olin jo pienenä lapsena kiinnostunut miettimään elämän syvempää tarkoitusta: miksi juuri minä olen minä, mitä tulee kuoleman jälkeen, ketkä pääsee taivaaseen jne. Kyselin vanhemmiltani paljon ja he antoivat tietysti oman näkemyksensä mukaisia kristillisiä vastauksia, mikä osaltaan vahvisti uskoani Jeesukseen ja kristinuskoon. Mulle jossain vaiheessa tuli joku kristillinen lastenlehtikin. Kävimme silloin tällöin seurakunnan tilaisuuksissa, muttei mitenkään säännöllisesti, ei esim. joka sunnuntai ja meillä ei ollut mitenkään tiukan uskonnollista kuitenkaan. En lapsena kyseenalastanut kristinuskoa, vaan mulla oli aika vahva lapsenusko Jeesukseen.

Nuorena aikuisena, vanhempieni luota poismuuton jälkeen, aloin kyseenalaistaa monia asioita kristinuskossa ja miettiä myös muita mahdollisia. Mua kiinnosti nähdä monenlaisia tapoja elää, miettiä eri uskontojen mahdollisuuksia yms. Tätä vaihetta kesti oikeastaan päälle kolmikyppiseksi, vaikka kristinusko yleensä oli kuitenkin vahvimpana ja todennäköisimpänä vaihtoehtona mielessäni. Välillä oli kyllä kausia, etten uskonasioita ajatellut juurikaan pitkiin aikoihin.

Tuossa päälle 30-v. tuli elämään ruuhkavuodet ja muutamia rankempia asioita ja jaksaminen oli oikeasti kovilla. Samaan aikaan sain ystävän eräästä hartaasta helluntailaisesta ja hänen innostamanaan tutkin uudelleen ja lisää kristinuskoa. Luin mm. ekaa kertaa raamatun kunnolla läpi kannesta kantaan, aiemmin olin lueskellut vain sieltä täältä. Etsin ja löysin vastauksia niihin kysymyksiin, jotka kristinuskossa olivat vuosien varrelle mua vaivanneet/askarruttaneet/epäilyttäneet. Suorastaan ahmin tietoa kristinuskon vaikeista kysymyksistä, netistäkin löytyi hyvin. Aloin käymään enemmän seurakunnan tilaisuuksissa ja päätin sitoutua kristinuskoon. Itse koen Jumalan vastanneen rukouksiini monia kertoja elämäni aikana. Lisäksi tämä elämä on niin ihmeellistä, että jo siksi uskon Jumalaan. Musta tuntuu, että jos ei olis mitään suurempaa, niin ei olisi meitäkään, tuntevina yksilöllisinä olentoina. Kaikki maailman pienet yksityiskohdat jne...

Mitä enemmän tutkin kristinuskoa, sen loogisemmalta se alkoi itsestäni tuntua ja lisäksi pienet vastaukset rukouksiin ja pienet merkit (niin henkilökohtaisia, etten niitä nyt tähän laita), jotka koen Jumalan antaneen.

Koen, että kristinusko on se usko, jonka Jumala on mulle osoittanut.

Tässä syy miksi minä henk. koht. uskon. Usko on mulle tärkeä asia ja en halua lähteä väittelemään asiasta ateistin kanssa, koska asia on mulle herkkäkin. Musta on loukkaavaa, jos joku haluaa lytätä uskoani, joka mulle on kuitenkin niin tärkeää.

Eikä kristinusko ole tieteen kanssa mitenkään ristiriidassa, näkemyksiä on toki tästäkin asiasta monia, mutta mielestäni ei ole.

Vierailija
26/42 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua suojelee simpukankuoresta kaiverrettu hei matau. Se on kauniimpi kuin risti, eikä siinä ole teräviä reunoja.

Vierailija
27/42 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän pidän valkosipulilettiä kaulassa.

Vierailija
28/42 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko siirtää vuoria.

Uskovainen kuoli leikkauksessa, mutta heräsi tiedemiesten ihmeeksi henkiin. Syy oli miehen sukulaisilta ennen leikkausta saama ristikoru. Enkelit olivat paikalla. -ap

Vierailija
29/42 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kristitty vihdoin vastata, että miksi uskoo raamattuun? Historiallisesti on todistettu, että kaikki kirjasta löytyvä on muualta varastettua ja ristiretkien yhteydessä mokomasta on vielä editoitu pois ties mitä. Ja miksi symbolina on vielä kidutusväline? Olen itse siis agnostikko ja kunnioitan ihmisten uskonnonvapautta, mutta monojumalaisiin uskovat ihmiset hämmentävät minua. Varsinkin, kun tuoreimmat valtauskonnot ovat historiallisesti tuoreita ja tieteen kanssa ristiin meneviä. Jos joku oikeasti perustelee kunnolla, niin käyn ostamassa sen ristin :D

Ei sun tarvii käydä ostamassa yhtään mitään. Eikä mun tarvii uskoani tieteellisesti todistaa. Usko on uskonasia, yksinkertaista.

Voisin toki kertoa paljonkin hengellisistä kokemuksistani, rukousvastauksista joita olen saanut, yms. Mutta vastauksesi todennäköisesti olisi, että olen sekaisin ja kaipaan psykiatrista hoitoa. Niin en jaksa käydä selittämään.

Hmm, ristiä en arjessa pidä, mutta on kaulassa Pikku Myy. Mutta en usko sen suojaavan minua miltään, vaikka pidänkin Myyn räyhäkkyydestä ja sisusta. Mutta, risti on koru ja symboli, ei talismaani.

Vierailija
30/42 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä omistanut ristä enkä halua sellaista

Vierailija
31/42 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti minusta tuntuisi tekopyhältä pitää ristikorua, koska mielestäni se symbolina velvoittaa noudattamaan kristillisiä arvoja ja ihanteita. En kykene tähän aina jokapäiväisessä elämässäni. Lisäksi pari ristikorua säännöllisesti käyttävää tuttavaani on kiusannut minua. Jeesus ei myöskään kehottanut talismaanien tai suojelusymbolien käyttöön. Toki mm. juutalaisuudessa tunnetaan vaikkapa ovien merkitseminen karitsanverellä suojautumismielessä.

Vierailija
32/42 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko siirtää vuoria.

Uskovainen kuoli leikkauksessa, mutta heräsi tiedemiesten ihmeeksi henkiin. Syy oli miehen sukulaisilta ennen leikkausta saama ristikoru. Enkelit olivat paikalla. -ap

No kuule, ei ollut syynä ristikoru. Ihmeitä tapahtuu, mutta ei korun voimalla.

Vierailija
33/42 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin krusifiksini tyttärelleni hänen täyttäessään 15. Rukouksessa olen toivonut useastikin enkeleitä hänen matkalleen, mutten usko, että niiden läsnäolo on riipuksesta riippuvainen.

Vierailija
34/42 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristikorut ei ole mitään amuletteja, toi on pakanallista taikauskoa ap!!!

Vierailija
35/42 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko siirtää vuoria.

Kyllä aivan varmasti johui juuri siitä korusta. Olen vasta kolmostason maagi, joten en vielä osaa valmistaa amuletteja, joilla enkeleitä houkutellaan, mutta kaikki aikanaan.

Vierailija
36/42 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko siirtää vuoria.

No kivat Uskolle. Ihan käsipelilläkö siirtää vai onko Uskolla joku isompikin maansiirtofirma? Ei taida kuitenkaan mikään kovin kannattava bisnes olla toi vuorien kuskailu paikasta toiseen?

Enpä tiedä, maansiirtofirmat tuottavat ihan hyvin. Sveitsissäkin se vasta aukaistu tunneli maksoi miljardiluokkaa.

Vierailija
37/42 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko siirtää vuoria.

No kivat Uskolle. Ihan käsipelilläkö siirtää vai onko Uskolla joku isompikin maansiirtofirma? Ei taida kuitenkaan mikään kovin kannattava bisnes olla toi vuorien kuskailu paikasta toiseen?

Usko lienee se Muhammedin kaveri jonka ansiosta vuori tulee Muhammedin luo.

Itse luotan Thoriin, jonka vasaraa kannan kaulassani. Kuoltuani pääsen Valhallaan Odinin pitoihin, joissa sankarit taistelevat ja juhlivat joka päivä aikojen loppuun saakka. 

Vierailija
38/42 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko siirtää vuoria.

Voiskohan Usko siirtää Kilimanjaron tänne Suomeen? On kuulemma kaunis vuori, mutta en pääse itse Afrikkaan sitä katsomaan, maksaisin kyllä Uskolle sievoisen summan vaivasta.

Vierailija
39/42 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha mitään vuoria hankkia Suomeen junttien pällisteltäväksi.

Vierailija
40/42 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojelemaan miltä, vamppyyreilta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme