Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltajuus ei ole mikään tekoselitys

Vierailija
21.07.2016 |

Jolla voi marista itselleen etuja työaikoihin tai mihinkään muihinkaan asioihin. Kukaan ei ole pakottanut olemaan yksinhuoltaja. Kun tekee lapsia hyvän miehen kanssa, niin ongelma katoaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että jos sun ukkos kuolee, se on vaan tekoselitys?

] Ei mikään päivähoitopaikka muutenkaan ole auki esim. klo 20:00.

Vuoropäiväkodit ovat auki läpi yön, mutta lapset pitää hakea/tuoda hyvissäajoin ennen nukkumaanmenoa. Vuoropäiväkoteja ei ole ollenkaan tarpeeksi niille vanhemmille joilla ei ole muuta mahdollisuutta töissäkäyntiin kun vuoropäiväkodin käyttö. Lisäksi useat päiväkodit tekevät lastensuojeluilmoituksen jos lapsi on yli 10h hoitopäiviä vaikkakin vuoropäiväkodissa.

Eli LISÄÄ HOITOPAIKKOJA LAPSILLE niin yh:tkin voi käydä töissä.

Vierailija
22/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te lähdette mukaan näin paskaan provoon.

Tämä on outo palsta, toisissa ketjuissa tuomitaan kiusaajat ja toisissa lähdetään ruokkimaan kiusaajaa, kuten tässä.

Kaikki eivät varmasti näistä loukkaannu, mutta jollekin herkillä olevalle, juuri yksinhuoltajaksi jääneelle tämmöinen voi olla liikaa, menee kuppi nurin.

Typerää tämmöinen ja ihmettelen ap:n kaltaisia tunnevammaisia sairaita ihmisiä.

Toisaalta ap:n tilanne säälittää, on varmasti ikävää elää, kun on halveksittu ja hyljätty. Pahuus paistaa tekstistä läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tehdä kolmivuorotyötä mutta lapsen isä ei halua että lapsi siirtyisi vuoropäiväkotiin.

T: ydinperheen äiti

Vierailija
24/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan tekoselitys. Se on aito selitys ja aito syy.

Ei ole. Se on itse aiheutettua. Sama kuin sanoisin, etten pääse tuohon työvuoroon, koska olen kännissä.

Ei ole läheskään aina itseaiheutettua. Mitäs teet, jos leskeydyt tai raskaudut, mutta lapsen toinen vanhempi ei halua olla mukana kasvattamisessa.

Ja voisit tässä vielä opeteöa käyttämään sanaosaa teko-. 

Mietipä hetki, mitä eroa on lauseilla: Yksinhuoltajuus on tekosyy - Yksinhuoltajuus ei ole tekosyy.

Et siis ymmärrä suomea? Yksinhuoltajuus ei edelleenkään ole mikään tekoselitys ruinata itselleen etuja. That´s it.

Tämä on Suomi. Kaikki saavat ruinata itselleen etuja.

Vierailija
25/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina se lapsen lähihuoltaja on se paska?Eikö ois korkea aika pakottaa se etä vanhempi ottamaan vastuuta vaikka väkisin.

Vierailija
26/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin. Kysyin esimieheltä voinko lyhentää ruokatuntia kun päiväkodin aukioloajat muuttuivat. No en voinut. Sitten ajoin fillarilla vartissa 4km aamuin illoin jotta työaika täyttyisi, en voinut pysähtyä valoihin tai käyttää ylikulkuja joten kikkailin autotiellä osan matkaa. Yhtenä talviaamuna esimies tuli huutamaan että miten helvetissä sä ajat tuolla tiellä! Oli meinannut ajaa päälleni. Sanoin että en ehdi muuten töihin tai tarhaan ajoissa. Meni vartti ja neuvoteltiin minulle soveltuvat työajat. Mutta en käyttänyt hyväkseni yksinhuoltajuuttani vaan esimies ehdotti säätämistä.

Vierailija
27/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan tekoselitys. Se on aito selitys ja aito syy.

Ei ole. Se on itse aiheutettua. Sama kuin sanoisin, etten pääse tuohon työvuoroon, koska olen kännissä.

Tottakai voit sanoa noin! Siinä on vaan se ero, kumpi on työnantajan mielestä parempi selitys. Ja se on ihan sama onko yksin vai kaksin niiden lasten kanssa; joskus lapset tarvitsevat äitiä, joskus isää ja silloin on hyvä syy ilmoittaa ettei vuoroa voi tehdä. Samalla tavalla kuin sinä voit ilmoittaa ettet voi vuoroa tehdä koska sinun pitää tuona ajankohtana olla kännissä.

Vierailija
28/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jolla voi marista itselleen etuja työaikoihin tai mihinkään muihinkaan asioihin. Kukaan ei ole pakottanut olemaan yksinhuoltaja. Kun tekee lapsia hyvän miehen kanssa, niin ongelma katoaa.

Tein lapset hyvän miehen kanssa, mutta se otti ja kuoli. Silti en ole koskaan vaatinut päästä aiemmin töistä tmv, sillon kun olin vielä vieraalla töissä. Nykyisin olen yrittäjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi