mies haukkuu
Miehelläni on tosi ärsyttävä/loukkava/lapsellinen tapa:Kun hän on väsynyt, hän huutaa minulle mitä typerimmistä aiheista ja mielestäni aivan kohtuuttomasti..olen jo välillä ajatellut että oikeasti vika onkin minussa ja toisaalta murehtinut että alistun tämmöiseen paskaan käytökseen.Jälkeenpäin mies kyllä pyytelee anteeksi, olen aina antanutkin, koska kyllähän sitä itsekkin tulee sanottua joskus kaikenlaista...nyt vaan tuntuu että mitta on täysi.Meillä on kolme lasta enkä haluaisi silti eroa, mutta ainainen huutaminen tuntuu kamalalle:tämmöistäkö tämä elämä on:(...kurjaa
Kommentit (4)
olen myös huomannut kun mies alkaa raivoamaan minulle, yritän itse pysyä mahdollisimman tyynenä ja jos hän syyttää minua jostain/ valittaa pyydän anteeksi (vaikka ei olisi mitään syytäkään)
näin saan hänet taltutettua kaikken nopeiten ja häntä alkaa hävettää huono käytöksensä, kun vastaavasti huomaa minun hyvän käytökseni. Sitten hän pyytää nolona anteeksi ja sovimme asian
ap:niin minäkin nykyään teen, mutta silti huutaminen loukkaa ja vaikka sovitaankin niin silti näköjään jää jotain aina muhimaan mielensopukoihin....
meillä joskus vähän samanlaista.. että mies valittaa ja tekee pikkuasioistakin ihan hirveän suuria syyttää minua ja haukkuu millon miksikin.. hänkin pyytää kyllä anteeksi joka kerta ja tietysti annan anteeksi eihän yhteiselämästä muuten mitään tulisi..
meillä on yksi lapsi 6kk ikäinen enkä halua että hän joutuu kärsimään kireästä ilmapiiristä omassa kodissaan, joka pitäisi olla rauhan ja turvallisuuden tyyssija kasvavalle pienokaiselle.
Miehelläni on sellainen käsitysettä jos ihminen ei kauheasti ota stressiä jostain asiasta ( esim raha asioista) niin silloin osoittaa välinpitämättömyyttä ja vastuuntunnottomuutta. aivan niinkuin asioita ei voisi hoitaa ilman hirveää stressaamistakin ja toistensa syyttelemistä.
olen puhunut miehelleni tästä ja sanonut, että ei ole mitään hyötyä aina valittaa joka asiasta se vain pahentaa tilannetta ja kodin ilmapiiriä. Olen myös vedonnut siihen että lapsi vaistoaa kireän ilmapiirin ja pelkää huutamista, vaikka näyttäisikin iloiselta. Olen nyt huomannut, että mieheni yrittää muuttaa käyttäytymistään. Asiat joista ennen olen pelännyt hänen suuttuvan eivät enää suututakkaan häntä yhtä usein. Joskus kuitenkin varsinkin jos hän on väsynyt.