Mitä pahaa siinä on jos käy suihkussa joka päivä?
Jatkuvasti saan kuulla valituksia siitä että käyn pesulla joka päivä. En ymmärrä miksi se on niin iso asia jos huolehtii hygieniasta. Hikoilen ja liikun paljon. Käykö joku muka pesulla vaan pari kertaa viikossa?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Saippuoida en suosittele kuin kerran päivässä, ihon ja luonnonkin vuoksi. Itse rakastan käydä kuumassa suihkussa ja minun on vaikea rentoutua ilman puolen tunnin meditointisessiota kuumassa suihkussa. Onneksi tässä taloyhtiössä on kiinteät vesilaskut, hih :)
Puoli tuntia kuumassa suihkussa?? Opettele hyvä ihminen rentoutumaan jollain muulla tavalla, vaikka venyttelemällä, uimahallissa uimalla tms. Eihän tuollaisessa vedenkulutuksessa on järjen hiventäkään riippumatta siitä kuka sen kustantaa.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiset valittaa, eikä ne edes asu mun kanssa ( äiti, täti, veljen perhe). Yksin asun ja oon ihan aikuinen ihminen. Eiköhän se ole jokaisen oma asia kuinka monta kertaa suihkussa käy mutta joudun silti kuuntelemaan jatkuvasti samaa paskaa sukulaisiltani. Ap
Miten tuo suihkussakäynti tulee edes puheeksi? 😊
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn kerran päivässä suihkussa. Helposti sellaiset 15-20 minuuttia siihen saan kulumaan.
Pesemiseen muutama minuutti, loput mietin syntyjä syviä ja nautin lämpimästä vedestä.
Äly hoi, seisoa tatitat vain siellä suihkun alla sen vartin? Oletko koskaan kuullut esim uimahalleista? Siellä saa lillua lämpimässä vedessä ihan rauhassa ja huomattavasti ekologisemmin kuin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse valitan suihkussa luttaamisesta myös. Käyn myös suihkussa kerran tai pari/pvä, mutta ärsyttää jos siellä virutellaan vartti ellei nyt ole jotain erityistä syytä.
Kuinka köyhä täytyy olla, jos ei ole varaa perushygieniaan, johon kuuluu myös peseytyminen kunnolla? Kyllä minulla menee noin kymmenen minuuttia suihkussa ihan peseytymiseen (hiusten pesu, hoitoaine, kropan pesu sekä meikin pesu).
No ei varmasti menisi, jos käyttäisit suihkua järkevästi. Eli suihku kiinni silloin, kun saippuoidaan, laitetaan shamboota ja hoitoainetta. Ei suihkua tarvi kuin kasteluun ja huuhteluun.
Miksi ihmeessä laittaisin suihkun kiinni saippuoinnin ja "shamboon" laiton ajaksi, ja tärisisin kylmässä? Lämpimässä suihkussa oleminen on minulle osa illalla rentoutumista ja rauhoittumista, enkä todellakaan aio pilata sitä vilumisella. Mitä ihmettä? Ihmettelen vain, että kuinka köyhää tai muuten vain huvin vuoksi sairaalloisen pihiä porukkaa Suomessa on. Huh huh.
Täriset kylmässä? Eikö sinulla raukalla ole lämmitettyä kylpyhuonetta vai mitä? Tuollainen lutraus on käsittämätöntä lähinnä ympäristön kannalta, tajuton lämpimän veden kulutus vuodessa vain sen takia, ettet osaa rentoutua muulla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn suihkussa n. joka kolmas päivä ja välillä menee 10 min, välillä tunti.
Tunti suihkussa? Miten se on edes mahdollista?
Ei tämä ole ainut asia mistä mulle valitetaan. Illalla syöminen on toinen. Saan kuulla jatkuvasti että iltasyöminen lihottaa. Onko mulla ihan normaali perhe? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse valitan suihkussa luttaamisesta myös. Käyn myös suihkussa kerran tai pari/pvä, mutta ärsyttää jos siellä virutellaan vartti ellei nyt ole jotain erityistä syytä.
Kuinka köyhä täytyy olla, jos ei ole varaa perushygieniaan, johon kuuluu myös peseytyminen kunnolla? Kyllä minulla menee noin kymmenen minuuttia suihkussa ihan peseytymiseen (hiusten pesu, hoitoaine, kropan pesu sekä meikin pesu).
No ei varmasti menisi, jos käyttäisit suihkua järkevästi. Eli suihku kiinni silloin, kun saippuoidaan, laitetaan shamboota ja hoitoainetta. Ei suihkua tarvi kuin kasteluun ja huuhteluun.
Miksi ihmeessä laittaisin suihkun kiinni saippuoinnin ja "shamboon" laiton ajaksi, ja tärisisin kylmässä? Lämpimässä suihkussa oleminen on minulle osa illalla rentoutumista ja rauhoittumista, enkä todellakaan aio pilata sitä vilumisella. Mitä ihmettä? Ihmettelen vain, että kuinka köyhää tai muuten vain huvin vuoksi sairaalloisen pihiä porukkaa Suomessa on. Huh huh.
Täriset kylmässä? Eikö sinulla raukalla ole lämmitettyä kylpyhuonetta vai mitä? Tuollainen lutraus on käsittämätöntä lähinnä ympäristön kannalta, tajuton lämpimän veden kulutus vuodessa vain sen takia, ettet osaa rentoutua muulla tavalla.
Kyllä on lämmitetty kylpyhuone (talo valmistui vuosi sitten...), mutta jos on 40 asteisen veden alla suihkussa, niin vilpoisalta se silti tuntuu, kun veden laittaa kiinni. Mitä haittaa veden lutraamisesta on ympäristölle?
Vähennä ap yhteydenpitoa sukulaisiisi tai hanki parempi itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kyllä kovin kätevää tollanen auki/kiinni vekslaamaa, ei kai nyt saippuointii, shampoon levittämisee yms. mee mitää tuntia, ei edes yhtä minuuttia, nii en kyllä sen takia ala hanan kanssa vekslaamaa. Jos jotai nyt hirveesti nyppii, että annan veden juosta kun laitan esim. shampoon tukkaa ja huuhtelen heti nii ok. Koko suihkussa olo aikani on max. 10 min, joskus selvityy nopeamminki, en jää suihkuu haaveilemaa, vaan pesu (siis kasvot, hiukset ja kroppa) ja pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on lämmitetty kylpyhuone (talo valmistui vuosi sitten...), mutta jos on 40 asteisen veden alla suihkussa, niin vilpoisalta se silti tuntuu, kun veden laittaa kiinni. Mitä haittaa veden lutraamisesta on ympäristölle?
Oletko ihan tynnyrissä kasvanut? Mistä luulet, että se lämmin vesi sinne sinun suihkuusi tulee? Tuhlaamalla vettä lisäät sitä energiankulutusta, jonka sen kotitalousveden puhdistaminen ja lämmittäminen vie. Ja se energia ei synny tyhjästä, vaan sitä varten pitää käyttää luonnonvaroja erilaisten sähkö- ja läampövoimaloiden pyörittämiseen, joista osa hyödyntää vieläpä uusiutumattomia energianlähteitä ongelmajätteineen. Jos kaikki ihmiset löträisivät suihkussa esim. sen vartin verran päivässä, niin sweet jesus että kusessa oltaisiin :(
Muaaahahaa :) Syntymävuosi 1997?