Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pahaa siinä on jos käy suihkussa joka päivä?

Vierailija
21.07.2016 |

Jatkuvasti saan kuulla valituksia siitä että käyn pesulla joka päivä. En ymmärrä miksi se on niin iso asia jos huolehtii hygieniasta. Hikoilen ja liikun paljon. Käykö joku muka pesulla vaan pari kertaa viikossa?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden kulutus ja ihon kuivuminen.

En todellakaan lutraa suihkussa joka päivä. Alapään pesen bidee-suihkulla 2 krt päivässä, tukan samoin bideellä lavuaarin yllä silloin kun tukka on likainen, jalat kerran päivässä lavuaarissa, samoin kasvot. Kainalot, niskan ja tissinaluset pyyhin kerran päivässä pesulapulla.

Suihkussa käyn jos olen yltäpäältä hikinen ja saunan yhteydessä.

Vierailija
22/51 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse valitan suihkussa luttaamisesta myös. Käyn myös suihkussa kerran tai pari/pvä, mutta ärsyttää jos siellä virutellaan vartti ellei nyt ole jotain erityistä syytä.

Kuinka köyhä täytyy olla, jos ei ole varaa perushygieniaan, johon kuuluu myös peseytyminen kunnolla? Kyllä minulla menee noin kymmenen minuuttia suihkussa ihan peseytymiseen (hiusten pesu, hoitoaine, kropan pesu sekä meikin pesu).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn suihkussa n. joka kolmas päivä ja välillä menee 10 min, välillä tunti. 

Vierailija
24/51 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinänsä suihkussa käynti mutta ei kannattais pestä saipualla ja vampulla itteensä joka kerta. Siinä tulee poistettua ihon luonnollinen rasvakerros, joka suojaa sinua monella tavalla. Maksimissaan kerran viikossa "saippua + vampu" -pesu riittää.

Mikä on vampu? 

Ööö, ninku pesusieni ...

Vierailija
25/51 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D mistä ne sukulaiset muka tietää sun suihkuvälit :D täytyykin pistää enorinki pystyyn ja soitella läpi kun menen kohta suihkuun :D

Vierailija
26/51 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taidaa sinulla olla kavereina maailman parantajia, jotka yrittäävät pelastaa maapallon. normaalit ihmiset käyväy melkein joka päivä suihkussa. onhan se ikävää että hiki haisee. joskus 80-luvulla on saattanut olla, että käytään vain kerran vikkoon pesulla.

No ei todellakaan ollut, eikä ollut 70-luvullakaan. Ainakaan oma suihkussakäyntini ei ole 70-luvusta näihin päiviin muuttunut, kuin siten, että käyn hieman harvemmin, enkä luttaa niin kauaa. 70-luvulla teininä harrastin monenlaista urheilua ja kävin suikussa päivittäin ja joskus parikin kertaa päivässä. Toki en aina kotona, vaan lajista riippuen eri liikuntapaikoilla. Lenkkien jälkeen luonnollisesti aina kotona ja lenkkeilyähän tuli harrastettua paljon, koska harrastin joukkueurheilun ohella myös kestävyysurheilua. Nykyään kiinnitän enemmän huomiota suihkussaoloaikaan ja sammutan suihkun aina saippuoidessani ja käytän suihkua vain kasteluun ja huuhteluun.

Eikä tuossa nipottamisessa pääsääntöisesti ole mistään maailmanparantamisesta kyse, vaan ihan yksinkertaisesti siitä, että se luttaaminen maksaa. 15 minuutin lutraus suihkussa kuluttaa vettä 180 litraa! Kalleintahan siinä on veden lämmittäminen, mutta myös veden puhdistus ja jäteveden puhdistus maksaa. Eli kyllähän se on se vesilaskun maksaja, joka siitä nipottaa, eikä mikään maailmanparantaja.

70-80-luvulla ei peseydytty niin usein, koska kellään ei vielä ollut suihkua. Vesi haettiin jostain kaivosta, ja lämmitettiin puuhellalla, sitten peseytyminen hoidettiin vatia käyttämällä. Se oli niin vaivalloista, että ei ihme ettei silloin peseydytty niin usein.

Vierailija
27/51 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käyn joka päivä, hikoilen paljon ja haluan tuntea oloni puhtaaksi. En kuitenkaan pese (pitkiä) hiuksia joka kerta, enkä valuta vettä kuin huuhdellessa. Iho ei ole kuivunut enää palasaippuaan siirryttyäni. Olen nuuka, mutta puhtaudesta ei sentään tarvitse tinkiä.

Täällä vesi sisältyy vastikkeeseen, ei ole ollut kolmeen vuoteen korotuspaineita, ja yhtiökokouksessa todettiin vedenkulutuksen laskeneen vuosina -14 ja -15. Talopesulaa kotonaan pitäneet asukkaat muuttivat pois, liekö sen seurausta.

Vierailija
28/51 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiset valittaa, eikä ne edes asu mun kanssa ( äiti, täti, veljen perhe). Yksin asun ja oon ihan aikuinen ihminen. Eiköhän se ole jokaisen oma asia kuinka monta kertaa suihkussa käy mutta joudun silti kuuntelemaan jatkuvasti samaa paskaa sukulaisiltani. Ap

Jaa, kuulostaa aika oudolta. En muista, että olisin äitini tai muiden sukulaisteni kuullen koskaan tehnyt tiliä suihkussa käymisestäni, kun olen omillani asunut. Ehkä ap:n perheessä suihkussa käynti ja veden lotraus on ihan yleinen puheenaihe.

Tai ehkä keskustelu menee jotenkin näin:

Äiti: "Hei, tuletko tänään kahville/ kaupoille/ syömään/ saunomaan?"

Ap: "En voi, koska menen tänään suihkuun."

Äiti: "Niinkö? Etkö voisi olla  menemättä, kun me tykätään susta enemmän hienhajuisena?"

Ap: "Ei kun mä meen tänään suihkuun, en millään ehdi tehdä muuta koko päivänä."

Vierailija
29/51 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinänsä suihkussa käynti mutta ei kannattais pestä saipualla ja vampulla itteensä joka kerta. Siinä tulee poistettua ihon luonnollinen rasvakerros, joka suojaa sinua monella tavalla. Maksimissaan kerran viikossa "saippua + vampu" -pesu riittää.

Vampu???

Vierailija
30/51 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taidaa sinulla olla kavereina maailman parantajia, jotka yrittäävät pelastaa maapallon. normaalit ihmiset käyväy melkein joka päivä suihkussa. onhan se ikävää että hiki haisee. joskus 80-luvulla on saattanut olla, että käytään vain kerran vikkoon pesulla.

No ei todellakaan ollut, eikä ollut 70-luvullakaan. Ainakaan oma suihkussakäyntini ei ole 70-luvusta näihin päiviin muuttunut, kuin siten, että käyn hieman harvemmin, enkä luttaa niin kauaa. 70-luvulla teininä harrastin monenlaista urheilua ja kävin suikussa päivittäin ja joskus parikin kertaa päivässä. Toki en aina kotona, vaan lajista riippuen eri liikuntapaikoilla. Lenkkien jälkeen luonnollisesti aina kotona ja lenkkeilyähän tuli harrastettua paljon, koska harrastin joukkueurheilun ohella myös kestävyysurheilua. Nykyään kiinnitän enemmän huomiota suihkussaoloaikaan ja sammutan suihkun aina saippuoidessani ja käytän suihkua vain kasteluun ja huuhteluun.

Eikä tuossa nipottamisessa pääsääntöisesti ole mistään maailmanparantamisesta kyse, vaan ihan yksinkertaisesti siitä, että se luttaaminen maksaa. 15 minuutin lutraus suihkussa kuluttaa vettä 180 litraa! Kalleintahan siinä on veden lämmittäminen, mutta myös veden puhdistus ja jäteveden puhdistus maksaa. Eli kyllähän se on se vesilaskun maksaja, joka siitä nipottaa, eikä mikään maailmanparantaja.

70-80-luvulla ei peseydytty niin usein, koska kellään ei vielä ollut suihkua. Vesi haettiin jostain kaivosta, ja lämmitettiin puuhellalla, sitten peseytyminen hoidettiin vatia käyttämällä. Se oli niin vaivalloista, että ei ihme ettei silloin peseydytty niin usein.

Asuitko maalla? Meillä oli -82 juokseva vesi (myös lämmin). Kauemmas en muista. O!i kylpyammekin, ihanuus, ja ammeen päällä pulsaattoripesukone.

Vierailija
31/51 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään melkein joka päivä saunassakin, suihkussa päivittäin.

Vierailija
32/51 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuitko maalla? Meillä oli -82 juokseva vesi (myös lämmin). Kauemmas en muista. O!i kylpyammekin, ihanuus, ja ammeen päällä pulsaattoripesukone.

Ja oli siis suihkukin, mobiili kadotti sen :D tuolloin asuttiin kuitenkin pienessä kaupungissa, armeijan vuokra-asunnossa, joka oli vihreine ovineen ihan ehtaa seitkytlukua.

Vierailija
33/51 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitä hombree volttia. Minä olen syntynyt 60-luvun alkupuolella ja meillä on ollut suihku syntymästäni asti. Eikä siellä maalla mummonmökeissäkään, joissa ei vesijohtoja ollut, missään puuhellalla pesuvesiä lämmitetty, vaan saunalla oli pata sitä varten, jota ei tarvinut lämmittää kuin kerran päivässä ja siinä pysyi vesi lämpimänä koko päivän. Itselläni on mökillä saunassa pata ja näin kesäikaan siinä pysyy vesi lämpöisenä parikin vuorokautta, jos ei paljoa vettä käytä. Eikä sen veden kuumaksi lämmittämiseen tarvi kuin muutaman klapin. Erittäin näppärä vekotin.

Vierailija
34/51 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko käydä aamulla suihkussa, en herää muuten! Mut en siellä kyllä lotraa minuuttikaupalla. Hikilenkin jälkeen suihkuun tietenkin. Enemmän kyllä ihmettelen niitä, jotka EIVÄT käy suihkussa vähintään kerran päivässä.

Vierailija
35/51 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse valitan suihkussa luttaamisesta myös. Käyn myös suihkussa kerran tai pari/pvä, mutta ärsyttää jos siellä virutellaan vartti ellei nyt ole jotain erityistä syytä.

Kuinka köyhä täytyy olla, jos ei ole varaa perushygieniaan, johon kuuluu myös peseytyminen kunnolla? Kyllä minulla menee noin kymmenen minuuttia suihkussa ihan peseytymiseen (hiusten pesu, hoitoaine, kropan pesu sekä meikin pesu).

No ei varmasti menisi, jos käyttäisit suihkua järkevästi. Eli suihku kiinni silloin, kun saippuoidaan, laitetaan shamboota ja hoitoainetta. Ei suihkua tarvi kuin kasteluun ja huuhteluun.

Vierailija
36/51 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn kerran päivässä suihkussa. Helposti sellaiset 15-20 minuuttia siihen saan kulumaan.

Pesemiseen muutama minuutti, loput mietin syntyjä syviä ja nautin lämpimästä vedestä.

Vierailija
37/51 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmasti menisi, jos käyttäisit suihkua järkevästi. Eli suihku kiinni silloin, kun saippuoidaan, laitetaan shamboota ja hoitoainetta. Ei suihkua tarvi kuin kasteluun ja huuhteluun.

Miksi ihmeessä laittaisin suihkun kiinni saippuoinnin ja "shamboon" laiton ajaksi, ja tärisisin kylmässä? Lämpimässä suihkussa oleminen on minulle osa illalla rentoutumista ja rauhoittumista, enkä todellakaan aio pilata sitä vilumisella. Mitä ihmettä? Ihmettelen vain, että kuinka köyhää tai muuten vain huvin vuoksi sairaalloisen pihiä porukkaa Suomessa on. Huh huh.

Vierailija
38/51 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa valittaa tuollaisesta, jos et tuntitolkulla siellä lotraa ja tuhlaa kaikkea lämmintä vettä. Itse en voi käydä kuin joitakin kertoja viikossa suihkussa, riippuu viikosta, pahan atooppisen ihon takia. 

Vierailija
39/51 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vampu? 

Ööö, ninku pesusieni ...

Kahdella peellä kyllä, mutta yhdellä lähinnä Vampulan Urheilijat.

Vierailija
40/51 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiset valittaa, eikä ne edes asu mun kanssa ( äiti, täti, veljen perhe). Yksin asun ja oon ihan aikuinen ihminen. Eiköhän se ole jokaisen oma asia kuinka monta kertaa suihkussa käy mutta joudun silti kuuntelemaan jatkuvasti samaa paskaa sukulaisiltani. Ap

Sulla on outoja sukulaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi