Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaupunkilainen + maaseudulta kotoisin, toimiiko parisuhde?

Vierailija
21.07.2016 |

Olemme vajaa 30-kymppinen pari, yhdessä n. 3 vuotta. Minä olen Helsingistä ja puolisoni on kotoisin pieneltä paikkakunnalta. Asumme Helsingissä.
Olen tässä pohtinut suhdetta ja sen tulevaisuutta, voiko sielultaan kaupunkilainen ja sielultaan maalainen löytää yhteisen sävelen, onko pelkkää kompromissia koko elämä? Kellään kokemuksia??
Puolisoni haluaa joka ikisen loman kokonaisuudessaan olla lapsuudenkodissaan äidin helmoissa. Minä haluisin taas olla yhdessä lomalla, tehdä omia suunnitelmia puolisoni kanssa. Onko kohtuutonta, että loukkaannun siitä, että mieheni tekee mitä lystää lomallaan ja minä sitten suunnittelen omat juttuni.. mikä hemmetin parisuhde sekin on.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain helsinkiläinen voi kysyä tällaista :D :D Aivan niinkuin maalla asuvat ja kasvaneet olisivat jotakin erilaista ihmisrotua?!

Niiku tuossa heti ketjun alussa joku ääliö " äidistä irtaantunut" voi vittu mikää idiootti.

Miksi aina pitää pilkata ja solvata maaseudulla asuvia/asuneita noin loukkaavasti.

Mitä vitun yli-ihmisiä kaupunkilaiset kuvittelee olevansa?

Vierailija
22/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain helsinkiläinen voi kysyä tällaista :D :D Aivan niinkuin maalla asuvat ja kasvaneet olisivat jotakin erilaista ihmisrotua?!

Niiku tuossa heti ketjun alussa joku ääliö " äidistä irtaantunut" voi vittu mikää idiootti.

Miksi aina pitää pilkata ja solvata maaseudulla asuvia/asuneita noin loukkaavasti.

Mitä vitun yli-ihmisiä kaupunkilaiset kuvittelee olevansa?

Saisko tän saman vielä suomeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kaupunkilaisuutta mitenkään parempana. Mutta luulen että mieheni ajattelee että kyllä minä joskus haluan sen omakotitalon keskelle peltoa + koira.

Onko minulla oikeus suuttua siitä että lomat vietetään aina erillään?? Enhän voi estää herraa menemästä äidin luo.. huoh

Ap

Vierailija
24/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä kaupunkilaisuutta mitenkään parempana. Mutta luulen että mieheni ajattelee että kyllä minä joskus haluan sen omakotitalon keskelle peltoa + koira.

Onko minulla oikeus suuttua siitä että lomat vietetään aina erillään?? Enhän voi estää herraa menemästä äidin luo.. huoh

Ap

Sulla on paha asennevamma, tee sille jotain.

Vierailija
25/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole helsinkiläinen mutta maalaisongelmia parisuhteessa on. Tiskit ei saisi näkyä ikkunasta, aamulla pitää jo aikaisin laittaa valot päälle, lähimmässä Alkossa ei saisi käydä, pyörällä ei saisi aikuinen (mies) ajaa (luulevat humalaiseksi tai köyhäksi), jne. jne..

Anteeks, mitä mä just luin? :D 

Hahaahahaa, mut toi on just totta pikkukylissä, että joka paikkaan pitää ajaa autolla (mönkijä ja traktori käy, jos haluaa urheilla). Siellä katotaan todella pitkään, jos joku aikuinen _kävelee_ jossain muualla kuin kaupan parkkipaikalla tms.

Vierailija
26/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ongelma taida olla siinä mistä on kotoisin vaan muissa jutuissa.

Mies on 2milj. Asukkaan kaupungista, minä 2000 asukkaan kylästä. Ongelmana on ratkaistu muuttamalla keskisuureen kaupunkiin ja kummatkin on tyytyväisiä. Lomat vietetään vuorotellen tai sitten erikseen.

Vierailija
27/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt aivan varma että lomalle meno äidin luokse johtuisi nimenomaan siitä että mies haluaa äidin helmoihin? Voihan olla niinkin, että miehesi vaan kaipaa maaseudun rauhaan lomailemaan, koska on maaseudulla kasvanut ja tuntee paikan rentouttavaksi. Menee sitten äidin luo koska äiti asuu siellä maaseudulla. Mihin itse haluaisit lomalle ap? Johonkin ulkomaille nähtävyyksiä ja kulttuurikohteita kiertelemään? Kaikki eivät pidä samantyylisestä matkustelusta. Pidemmän päälle se on varmaan parisuhteessa ongelma, jos koet että teidän pitäisi nimenomaan yhdessä matkustella.

Vierailija
28/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nyt aivan varma että lomalle meno äidin luokse johtuisi nimenomaan siitä että mies haluaa äidin helmoihin? Voihan olla niinkin, että miehesi vaan kaipaa maaseudun rauhaan lomailemaan, koska on maaseudulla kasvanut ja tuntee paikan rentouttavaksi. Menee sitten äidin luo koska äiti asuu siellä maaseudulla. Mihin itse haluaisit lomalle ap? Johonkin ulkomaille nähtävyyksiä ja kulttuurikohteita kiertelemään? Kaikki eivät pidä samantyylisestä matkustelusta. Pidemmän päälle se on varmaan parisuhteessa ongelma, jos koet että teidän pitäisi nimenomaan yhdessä matkustella.

Siis todennäköisesti kaipaa maisemia ja maaseutua myös äidin lisäksi. Minun toiveeni ehkä olisi, että jos on molemmilla 4 viikkoa lomaa, voisi esim 2 viikkoa siitä olla yhdessä, ei oikeastaan väliä mitä tehtäisiin, kunhan yhdessä suuniteltaisiin. 2 viikkoa voisi sit mies vaikka olla äidillään. Tämä nyt siis esimerkki.

Nyt tilanne siis se, että miehellä alusta loppuun omat suunnitelmat ja minä jään kuin nalli kalliolle. Toki keksin tekemistä, mutta tulen kuitenkin surulliseksi.

No ehkä vain vaadin liikaa..

Ap

Vierailija
29/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko miehesi neljä viikkoa äidin luona? Minkä ikäinen mies?

Vierailija
30/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on 4 viikkoa äitinsä luona, 29v.

Ap

Vierailija
31/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on kaupunkilaispoika ja minä maatalon tyttö. Hyvin sujuu meillä, ei tuota erilaiset lapsuuden olosuhteet ristiriitoja. Itse huomaan olevani aika "kauas puusta pudonnut". En erityisemmin viihdy maaseudulla, kesämökillä jonkin verran.  Mieheni on taas luontoihminen, tykkää liikkua luonnossa ja kalastaa jne. ja ymmärtää luonnosta yms. paljon jo ammattinsa puolesta. 

Mitä isompi kaupunki, sen paremmin viihdyn  ja tunnen saavani hengittää vapaasti:.Ketään ei kiinosta toisten asiat.  Pienet kylät ovat minusta ahdistavia. 

Vierailija
32/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo on 4 viikkoa äitinsä luona, 29v.

Ap

Miten se reppana on ikinä uskaltanut lähteä "maailmalle", jos on noin kiinni vielä äidissään?

Toki kasvatuksessakin mennyt jotain pahasti pieleen, vanhempien pitäisi osata kasvattaa lapsilleen myös siivet.

Vierailija
33/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys miten on uskaltanut maailmalle.

En kyllä ehkä jaksa vuodesta toiseen tätä, että jään yksin kaikki lomat. En usko vaikka saisin ylipuhuttua jonkin kompromissiratkaisun että sekään olisi hyvä, koska jos mies ei kertakaikkiaan halua mitään muuta lomallaan, kärsin minäkin siitä että väkisin tehdään jotain muuta.

Ap

Vierailija
34/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys miten on uskaltanut maailmalle.

En kyllä ehkä jaksa vuodesta toiseen tätä, että jään yksin kaikki lomat. En usko vaikka saisin ylipuhuttua jonkin kompromissiratkaisun että sekään olisi hyvä, koska jos mies ei kertakaikkiaan halua mitään muuta lomallaan, kärsin minäkin siitä että väkisin tehdään jotain muuta.

Ap

Ei tuo loma ole luultavasti tulevaisuudessa myöskään ainoa ongelma. Entä, jos teille tulee esim. lapsia, ehtiikö ne koskaan tavata sun puolen sukua, kun aina pitää singahtaa miehen äidin luo? Jos miehen itsenäisyys on tuota luokkaa, miten luottaa siihen, että hoitaa oman osuutensa esim. asuntolainasta? Entä kun tulee joku kriisi? Pakeneeko mies äidin luo ja huutelee sitten sieltä?

Vierailija
35/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo, hyvin vedätät ap.

Vierailija
36/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis todennäköisesti kaipaa maisemia ja maaseutua myös äidin lisäksi. Minun toiveeni ehkä olisi, että jos on molemmilla 4 viikkoa lomaa, voisi esim 2 viikkoa siitä olla yhdessä, ei oikeastaan väliä mitä tehtäisiin, kunhan yhdessä suuniteltaisiin. 2 viikkoa voisi sit mies vaikka olla äidillään. Tämä nyt siis esimerkki.

Sinun pitää äidin kanssa sopia huoltajuusjärjestelyistä. Kesälomaksi jako 2 viikkoa ja 2 viikkoa kuulostaa ihan hyviltä. Muuten varmaan vuoroviikkosysteemi vai onko äiti vain etävanhempi? Sitten joka toinen viikonloppu äidillä, viikot sinun kanssasi. Juhlapyhistä sovitte sitten erikseen. Jos äiti sai tänä vuonna jo juhannuksen, niin joulu on sitten sinulle.

Vierailija
37/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää äidin kanssa sopia huoltajuusjärjestelyistä. Kesälomaksi jako 2 viikkoa ja 2 viikkoa kuulostaa ihan hyviltä. Muuten varmaan vuoroviikkosysteemi vai onko äiti vain etävanhempi? Sitten joka toinen viikonloppu äidillä, viikot sinun kanssasi. Juhlapyhistä sovitte sitten erikseen. Jos äiti sai tänä vuonna jo juhannuksen, niin joulu on sitten sinulle.

Miten tämä ei mielestäni oikein kuulosta parisuhteelta?

Vierailija
38/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo, hyvin vedätät ap.

Ei välttämättä. Mun mieheni on 39-vuotias ja työskentelee koulutuksen/opetuksen parissa ja on maalta kotoisin sekä haluaisi ideaalitilanteessa viettää KOKO KESÄN mammansa helmoissa maalla, valmiin pöydän ääressä. Itse haluaisin mennä lomalla kaupunkimatkoille ja museoihin, mutta mies haluaa landelle pörräämään autolla hiekkateille ja sitten mamman peruna + lihakastikeannosten pariin. Ko. asia on nyppinyt jo useamman vuoden ajan.

T. Lapsesta lähtien Helsingissä ja ulkomailla oikeissa suurkaupungeissa asunut