Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tavaroiden raivaus on vaikuttanut sinun elämääsi?

Vierailija
21.07.2016 |

Itselläni on ainakin olo keventynyt, vaikkei projekti ihan vielä valmis olekkaan. Kun on raahannut toistakymmentä säkkiä roskiin tai kierrätykseen, niin kyllä se vaan henkiselläkin tasolla tuntuu. Ei enää ahdista samalla tavalla ja siivoaminenkaan ei tunnu enää mahdottomalta urakalta.
Yksinkertaisesti sanottuna; ihana herätä aamuisin:)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on mukavempaa. Tavarat löytyy helpommin ja nopeammin esim. vaatehuoneesta. Siivoaminen on nopeampaa ja helpompaa yms. Eli turhat roinat ja vaatteet yms. poistettuani olen saanut enemmän vapaa-aikaa ja kaikkea on kivempi alkaa tekemään.

Vierailija
2/6 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se helpottaa oloa, kun ei ole mielessä se ja tuo laatikko, mikä pitäisi katsoa ja raivata. ja kun vaatekaappi on pysynyt järjestyksessä ja sieltä löytää tarvitsemansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin on selkiytynyt näkemys omasta elämästä ja tyylistä, siitä, mitä omistaa ja siitä, mitä tarvitsee. Samalla on pitänyt kohdata oma vanheneminen - minihame ei enää tunnu omalta, eikä kaikkia itse neulottuja pitsihuiveja ehdi käyttää loppuun ennen kuolemaa. Vohvelirauta on turha, kun yleensä tehdään pannaria, jne.

Tyydyttävintä on ollut, kun on selvillä kaikesta mitä omistaa, ja voinut kierrättää oman talon sisällä. Mies oli jo menossa ostamaan uutta marilaukkua hajonneen laukkunsa tilalle, kun minä muistin että itselläni on jemmassa yksi melkein käyttämätön. 

Vierailija
4/6 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo huomannut eroa.

Vierailija
5/6 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo huomannut eroa.

Mikä oli lähtökohta? Entäs lopputulos?

Vierailija
6/6 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot, mutta meidän perheen kohdalla on sosiaalitoimessa hiukan epäselvyyttä, että liittyykö kodin kunto meidän asioihin vai ei. Ainakaan, jos tarvittaisiin jotain apua, niin ei liity, mutta jos kodin kunto on heidän kannalta sopiva ase, jolla lyödä, niin silloin liittyy.

Kuitenkin eilen sanoin sosiaalitoimessa, että olen laskenut kesäkuussa, että aikavälillä huhtikuu 2014 - kesäkuu 2016 olen myynyt huutonetissä 802 tavaraa.

Voitteko kuvitella, mitä työntekijä sanoi?

"No, lapsi sanoi kuitenkin, että voisit sinä niitä tavaroita sieltä myydä."

Kotikäynti meille on tehty 2014 ja nyt kun sanon, että 802 tavaraa on todistetusti myyty, niin tämä ei vaikuttanut mitenkään - 802 tavaraa on kyllä omasta mielestäni sellainen määrä, että sen kun kerralla takaisin saisi, niin olisi iso kasa. 

Näiden lisäksi olen myynyt tori.fi:ssä, joten todellinen määrä lienee lähellä yhdeksääsataa.

Jäi vähän sellainen olo, että työntekijällä ei ole hajuakaan, miten vaikeaa tavaroiden myyminen voi loppujen lopuksi olla ja 800 on hyvä suoritus.

Mitä mieltä?