Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaupunkilainen + maaseudulta kotoisin, toimiiko parisuhde?

Vierailija
21.07.2016 |

Olemme vajaa 30-kymppinen pari, yhdessä n. 3 vuotta. Minä olen Helsingistä ja puolisoni on kotoisin pieneltä paikkakunnalta. Asumme Helsingissä.
Olen tässä pohtinut suhdetta ja sen tulevaisuutta, voiko sielultaan kaupunkilainen ja sielultaan maalainen löytää yhteisen sävelen, onko pelkkää kompromissia koko elämä? Kellään kokemuksia??
Puolisoni haluaa joka ikisen loman kokonaisuudessaan olla lapsuudenkodissaan äidin helmoissa. Minä haluisin taas olla yhdessä lomalla, tehdä omia suunnitelmia puolisoni kanssa. Onko kohtuutonta, että loukkaannun siitä, että mieheni tekee mitä lystää lomallaan ja minä sitten suunnittelen omat juttuni.. mikä hemmetin parisuhde sekin on.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyse ei ole siitä että toinen on kaupunkilainen ja toinen maalainen, vaan siitä ettei mies ole vieläkään irtautunut äidistään… Ja että haluatte ehkä elämältänne eri asioita. Oletko keskustellut miehen kanssa asiasta?

Meillä myös mies on maalta ja minä kaupungista kotoisin, eikä se aiheuta mitään ristiriitoja suhteeseemme.

Vierailija
2/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmanne ei varmaankaan ole tuo kaupunkilaisuus - maalaistausta vaan ihan luonteiden ja toiveiden erilaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromissejahan elämä on täynnä. Nosta kissa pöydälle ja kerro miehelle huolesi. Voisitte yhdessä viettää aina tietyn osan lomasta maalla ja sitten loput yhdessä reissaten, vaikka sitten siellä kaupungissa. Ei se pidemmän päälle toimi niin, että ollaan kaikki lomat erikseen. Varsinkin jos aiotte joskus vielä perustaa perheen.

Vierailija
4/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mä oon kotoisin todella syvältä maaseudulta ja mies on ehta stadilainen.

Hienosti sujuu eikä ole varsinaisesti kompromisseja tarvinnut tehdä. Saattaa tietenkin johtua siitä, että molemmat tykätään mm. matkustelusta ja koska olen aikuinen ihminen, ei mulla ole enää tarvetta notkua äidin helmoissa koko aikaa. Molempien vanhempien luona käydään noin kerran kuussa, ehkä harvemminkin ja kaikki on tyytyväisiä, välit on hyvät ja lämpimät.

Eli voi toimia. Ei se liity siihen mistä on kotoisin, vaan siihen, millaiset luonteet ihmisillä on.

Vierailija
5/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä ei? Varsinkin jos se maalainen haluaa tulla kaupunkilaiseksi, kuten usein on, tai toisinpäin.

Vierailija
6/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta, kyse ehkä siitä että toinen haluaisi elää maaseudulla ja toinen kaupungissa, miten tästä löytää jokin kompromissi.. olen kyllä pohtinut eroakin. En kestä sitä jatkuvaa maalle haikaiemista ja äidin luo ikävöintiä.

Ap

Vierailija
7/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme vajaa 30-kymppinen pari, 

mitä tarkoitat, millä tavalla olette vajaa pari? henkisestikö?

Vierailija
8/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain helsinkiläinen voi kysyä tällaista :D :D Aivan niinkuin maalla asuvat ja kasvaneet olisivat jotakin erilaista ihmisrotua?!

Vierailija
9/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin totta, kyse ehkä siitä että toinen haluaisi elää maaseudulla ja toinen kaupungissa, miten tästä löytää jokin kompromissi.. olen kyllä pohtinut eroakin. En kestä sitä jatkuvaa maalle haikaiemista ja äidin luo ikävöintiä.

Ap

Nuo äiti-kompleksityypit on pahoja, oli sitten kumpaa sukupuolta tahansa. Mun exä oli kanssa sellainen, että aina lomilla piti mennä hänen vanhemmilleen ja yleensä vielä pitkäksi aikaa. Exä myös taantui siellä aina teinin tasolle.

Ei koskaan enää!

Vierailija
10/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes on vaan mammanpoika. Exäni oli kaupunkilaismies ja meni aina kun mahdollista loisimaan äitinsä nurkkiin. Pesetytti pyykitkin hänellä.

Vierailija
11/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain helsinkiläinen voi kysyä tällaista :D :D Aivan niinkuin maalla asuvat ja kasvaneet olisivat jotakin erilaista ihmisrotua?!

Hämmästyisit, jos tietäisit miten paljon Helsingissä asuu muualta muuttaneita, jotka koko ajan valittaa kaupunkiasumisesta ja haikailevat paluusta sinne taivaalliseen Kainuuseen.

-junantuoma itsekin, mutta tyytyväinen elämäänsä-

Vierailija
12/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti ollaan varmasti vähän vajaita.. ollaan 28 ja 29 v.

Okei, tää maalaisuus-kaupunkilaisuus juttu ehkä ei ole se ongelman ydin vaan eri luonteet.

Minä vaan en tajua että lähes 30 mies haluaa viettää ihan kaikki lomat alusta loppuun äidin helmoissa, eikä tajua sitä että miksi minua loukkaa se, ettei muita vaihtoehtoja ikinä ole.

Kiitos kommenteista:)

Ap

Vierailija
13/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mä oon kotoisin todella syvältä maaseudulta ja mies on ehta stadilainen.

Hienosti sujuu eikä ole varsinaisesti kompromisseja tarvinnut tehdä. Saattaa tietenkin johtua siitä, että molemmat tykätään mm. matkustelusta ja koska olen aikuinen ihminen, ei mulla ole enää tarvetta notkua äidin helmoissa koko aikaa. Molempien vanhempien luona käydään noin kerran kuussa, ehkä harvemminkin ja kaikki on tyytyväisiä, välit on hyvät ja lämpimät.

Eli voi toimia. Ei se liity siihen mistä on kotoisin, vaan siihen, millaiset luonteet ihmisillä on.

Noin päin voi toimiakin, mutta pienissä piireissä ikänsä pyörinyt mies ei vaan ole sopeutunut toimivaan yhteiskuntaan.

Naisetkin heitä karttavat niin että yhdelläkin kylällä lähellä kotiseutuani oli paljon lapsiperheitä, mutta vaikka näitä oli toista tusinaa, niin yhtään suomalaissyntyistä ei ollut emäntänä. Eniten oli venäläisiä ja loput oli Aasiasta, ehkä arvot kohtaavat paremmin ja ovat kulttuurillisesti toisiaan lähempänä kuin kaupunkilastyttö ja maaloispoika.

Vierailija
14/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole helsinkiläinen mutta maalaisongelmia parisuhteessa on. Tiskit ei saisi näkyä ikkunasta, aamulla pitää jo aikaisin laittaa valot päälle, lähimmässä Alkossa ei saisi käydä, pyörällä ei saisi aikuinen (mies) ajaa (luulevat humalaiseksi tai köyhäksi), jne. jne..

Vierailija
15/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kyse ei ole siitä että toinen on kaupunkilainen ja toinen maalainen, vaan siitä ettei mies ole vieläkään irtautunut äidistään… Ja että haluatte ehkä elämältänne eri asioita. Oletko keskustellut miehen kanssa asiasta?

Meillä myös mies on maalta ja minä kaupungista kotoisin, eikä se aiheuta mitään ristiriitoja suhteeseemme.

Samaa olin sanomassa joten komppaan tätä. 

Meilläkin mies on maalta ja mä kaupungista mutta hyvin menee ja parisuhde toimii. Ollaan molemmat itsenäistytty vanhemmistamme joten kumpikaan ei kaipaa mamman helmoihin takaisin. 

Ymmärrän eroajatuksesi, yksi mun ex oli tuollainen että kaikki vapaa-aika piti viettää äidin seurassa... Been there.

Vierailija
16/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole helsinkiläinen mutta maalaisongelmia parisuhteessa on. Tiskit ei saisi näkyä ikkunasta, aamulla pitää jo aikaisin laittaa valot päälle, lähimmässä Alkossa ei saisi käydä, pyörällä ei saisi aikuinen (mies) ajaa (luulevat humalaiseksi tai köyhäksi), jne. jne..

Mitä helvettiä? :D Luuletko sä oikeasti että kaikki maalaiset on tuollaisia? :D

-15

Vierailija
17/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, meistä kumpikaan ei halua viettää lomaansa vanhempiensa kanssa. Käymme välillä kylässä, se riittää.

Vierailija
18/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä? :D Luuletko sä oikeasti että kaikki maalaiset on tuollaisia? :D

-15

Tiedän ettei ole, olen itse myös maalta.

Vierailija
19/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi. Stadilaiset on niin tynnyrissä kasvaneita, suurin osa. Kyllä sen kundin täytyy olla muualta Suomesta tai sit ulkomailta. Ei äshää shihauttavaa tsadilaista.

Vierailija
20/38 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä miehesi ihan henkilökohtainen ongelma 😂