Minne kannattaa mennä Helsingissä jos haluaa syödä ns. vähän paremmin?
Haluan juhlistaa mieheni kanssa yhtä kivaa asiaa ja mennä johonkin kivaan paikkaan syömään, mutten tunne Helsingin ravintoloita vielä kovin hyvin.
Ei tarvitse olla mikään fine dining, mutta ei saa olla mikään Rossokaan. Ehkä jokin vähän Farangin tyyppinen, mutta ei kuitenkaan se, koska se on jo kokeiltu ja haluan johonkin minulle uuteen paikkaan. :)
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Bk!
Washingtonissa asuessa tuli siellä käytyä sen verran, että täällä Suomessa ei ole tehnyt mieli vielä kertaakaan, eikä se muutenkaan ole oikein sitä mitä nyt haen. :X
Mai Thai Annankadulla. Pieni paikka, kannattaa varata pöytä.
Bronda, ellette ole jo ihan kyllästyneet siihen. Tosi kiva ja hyvä paikka sijainnistaan huolimatta on Loung3 Kalliossa!
Helsingissä on 1500 ravintolaa.
Että paha noilla koordinaateilla on suositella juuri sinulle oikeaa. LIenten jostain tuppukylästä, jossa kymmenen?
Muuten ei voi kysyä mitään noin idioottimaista.
Vinkkeli
Finnjävel
Saari
Ox
Natura
Lonna
Bronda
Passio
Pastis
Brondassa on tosiaan käyty, mutta loung3 ja maithai olivat uusia. Pitää googlettaa. :)
Kutoselle: Ei budjettia eli kalliimpiakin voi ehdottaa
Seiskalle: Juu tuppukylästä olen alunperin, mutta olen asunut vuosia sekä Melbournessa että Seatlessa, joten en ole osannut säikähtää tätä Helsingin suuuurta kokoa. :D
Mä tykkäsin Pastor ravintolasta.. pitää varata pöytä. Tosi hyvää ruokaa ja kiva paikka.
Kaikki ravintolat, joden nimi alkaa SHETS. Niin kuin se Välimäen Dominikki.
Mä olen viime aikoina käynyt aika usein Vltavassa Elielinaukiolla (ruokapuoli ravintolan 3. kerroksessa) sekä Raffaellossa Aleksanterinkadulla. Ei fine diningiä, mutta ei myöskään rossoa.
Kaukana farangin tyyppisestä, murra Goodwin steak house on stadin paras pihviravintola. Suosittelen, jos pihvi kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Brondassa on tosiaan käyty, mutta loung3 ja maithai olivat uusia. Pitää googlettaa. :)
Seiskalle: Juu tuppukylästä olen alunperin, mutta olen asunut vuosia sekä Melbournessa että Seatlessa, joten en ole osannut säikähtää tätä Helsingin suuuurta kokoa. :D
Vuosien aikana et oppinut kotikaupunkisi kirjoitusasua kuitenkaan?
Savoy on aina ihana! Vähän tyyriimmästä päästä, mutta joka kerta siellä on elämys :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosien aikana et oppinut kotikaupunkisi kirjoitusasua kuitenkaan?
Huomasin virheen, mutta olen monta kertaa varmasti kiireessä kirjoittanut myös Helsiki. ;)
ap
Ei siis tarvitse olla aasialaistyyppistä kuten farangissa, mutta haen vähän "samantasoista" tai -tyylistä paikkaa. :)