miten meikkaatte arkeen ja juhlaan?
Mitä pohjustustuotteita siis käytätte?meikkivoide, puuteri, peitevoide, poskipuna..? Entä miten teette silmämeikin arkeen/juhlaan.
Kysyy eräs 37v, jonka naama näyttää jo siltä, että muutakin tarvii kuin kulmakynää.
Kommentit (8)
Arkena en pääsääntöisesti meikkaa, koska olen kotona vauvan kanssa, kylään lähtiessä laitan bb-voidetta ja ripsiväriä, että näyttäisi vähän siistimmältä.
Juhliin laitan sitten meikkivoidetta, ripauksen puuteria, ripsarin lisäksi luomiväriä ja huuliin myös vähän väriä/kiiltoa. Aika vaatimattomasti meikkaan myös juhliin, mutta minusta se sopii ulkonäkööni.
Arkena meikkivoide+puuteri, luomiväriä ja rajaukset mielialan mukaan, kulmat kulmakynällä, ripsiväriä sekä huulten väristä huulipunaa. (Se näyttää paremmalta kuin huulet ilman mitään tuotetta kun muutakin meikkiä on.)
Juhliin lisäksi laitan iholle meikkivoiteen alle primeria ja samoin luomivärinpohjustajaa, niin meikki varmasti kestää kunnolla. Muuten aika lailla samat tuotteet, mutta vähän tummemmilla sävyillä.
Tavarataloissa voi tilata ajan meikkiopastukseen, yleensä se opastus on ilmainen kun ostaa samalla jollain summalla tuotteita. Jos meikkaaminen ei ole itselle tuttua, niin kannattaa! Siinä sivussa näkee ne tuotteet omilla kasvoillaan, eikä tule tehtyä hutiostoksia.
Ennen en käyttänyt arkena mitään primeria, mutta nykyään laitan kun olen todennut meikin kestävän sen avulla paljon siistimpänä. Arkimeikki (töihin) yleensä:
Primer, meikkivoide, peitevoide, puuteri, poskipuna, ehkä vähän contouria ja highlighteria muttei aina, silmämeikinpohjustaja, luomivärit (1-3), rajaustuote, ripsiväri, kulmavaha/kynä, huultenrajauskynä, huulipuna. Luomivärit yleensä hyvin neutraaleja ja vaaleita. Riippuu ihan kiireestä ja päivän luonteesta, joskus voi olla pelkkä meikkivoide, puuteri, kulmavaha, ripsiväri, huulirasva. Meikkiin menee ehkä 5-20 min.
Juhliin sit käytännössä muuten samoja juttuja, mutta huolellisemmin ja enemmän aikaa käyttäen ja riippuen vähän juhlan luonteesta ja vuodenajasta.
Perus baari-iltaan tummempia sävyjä esim smoky eye, kesähäihin hyvin neutraali ja kuulas.
Meikkaaminen on mulle harrastus ja tykkään kokeilla kaikkea uutta, eli on tosi hankala kummemmin määritellä kun meen aina ihan fiiliksen mukaan.
Arkena BB-voide, puuteri, poskipuna, sävyllinen kulmageeli, ripsari ja joskus rajaukset. Juhliin about sama, mutta huolellisemmat rajaukset ja parempi pohjustus.
Arkena laitan BB-voidetta, vähän puuteria, mahdollisesti peitevoidetta, aurinkopuuteria ja kulmageeliä. Aikaa arkimeikkiin menee alle 5 min.
Juhlameikin taas teen vähän pidemmän kautta, tosin siinäkään mulla ei kestä kovinkaan kauaa :D
Juhlaan siis: pohjustusvoide, meikkivoide, peitevoide, puuteri, aurinkopuuteri ja poskipuna. Silmiin meikkaan jonkun neutraalin smokey eyen ja laitan ripsiväriä, joskus irtoripset. Kulmat kulmakynällä ja -geelillä. Sitten taputtelen vähän poskipäille sellaista voidemaista highlighteria ja puuterimaista highlighteria myös poskipäille ja lisäksi vähän otsaan, nenään, leukaan ja kulmakarvojen alle. Haluan olla juhlissa semmonen hehkuva, kuulas ja raikas :D suihkutan lopuksi sellaista kiinnityssuihketta vielä, niin meikki pysyy hyvänä pitkään. Ja tähän mulla menee aikaa noin 20 min vaikkei uskoisi :D
Minä olen tyytyväinen itseeni, en meikkaa.