Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä jokin aika sitten vastaanotolla kävi nainen, joka halusi abortin.

Vierailija
20.07.2016 |

Tai itse asiassa hän ei halunnut sitä. Mutta miehensä halusi. Halusi kuitenkin, että lähete raskauden keskeytykseen tehdään.

Pikkusen kiva tehdä AB1 lausuntoa, jos nainen itse ei edes halua aborttia. Mutta tulipahan tehtyä.

tk-lääkäri

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitas nyt lekuri pitää vaan mölyt mahassa, eli muista vaitiolovelvollisuus. Sun työjuttuja ei ruodita täällä.

Vierailija
2/20 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai itse asiassa hän ei halunnut sitä. Mutta miehensä halusi. Halusi kuitenkin, että lähete raskauden keskeytykseen tehdään.

Pikkusen kiva tehdä AB1 lausuntoa, jos nainen itse ei edes halua aborttia. Mutta tulipahan tehtyä.

tk-lääkäri

Tuon olisi voinut jättää tekemättä, koska se ei ollut POTILAAN TAHTO, vaan miehen. En olisi kirjoittanut, potilas päättää ei mies, eikä kukaan muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitas nyt lekuri pitää vaan mölyt mahassa, eli muista vaitiolovelvollisuus. Sun työjuttuja ei ruodita täällä.

Miten tässä rikottiin vaitiolovelvollisuutta? Ei ole mitään tunnistettavaa tässä.

Vierailija
4/20 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ollut potilaan oma tahto? Ethän sinä nyt voi antaa suostumusta, jos potilas ei nimenomaa ITSE halua, mutta joku hänen mies haluaa!? Haloo.

Vierailija
5/20 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko täs olla kysymys Provosta ;/

Vierailija
6/20 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tässä rikottiin vaitiolovelvollisuutta? Ei ole mitään tunnistettavaa tässä.

Vaitiolovelvollisuus hoitoalalla tarkoittaa myös sitä, ettei potilaista puhuta edes kollegoiden kesken ellei keskustelulla ole potilasta edesauttava tarkoitus.

Vierailija
7/20 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt selvää ,et Porvoossa sattuu ja tapahtuu.

Vierailija
8/20 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaitiolovelvollisuus hoitoalalla tarkoittaa myös sitä, ettei potilaista puhuta edes kollegoiden kesken ellei keskustelulla ole potilasta edesauttava tarkoitus.

Nyt puhutaan anonyymina anonyymisti.

Ei ihmisiä voi kieltää puhumasta yleisellä tasolla. Ei tämä kohdistu keneenkään, kaikkihan työasioitaan purkaa anonyymisti, kun ne vaikuttaa mielipiteisiinkin.

Vierailija
9/20 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut itse täsmälleen samassa tilanteessa, tosin potilaana. :(

Vierailija
10/20 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tarkoita. Asioista sas keskustella ja puhua, mutta ei tunnistettavasti. Esim. Mitään nimiä, kuvauksia ulkonäöstä tai vastaavia ei saa sanoa.

Mutta kyllä voi todeta, kuinka joku random potilas haisi älyttömän pahalle, kun tuli vastaanotolle. Tämä menee samaan kategoriaan.

Tämä aloitus olisi rikkonut vaitiolovelvollisuutta, jos ap olisi kuvaillut potilaiden ulkonäköä vaikka lähiöroskatyyppiseksi, tai kertonut naisella olevan iso koristeellinen mekko päällä ja miehellä suorat housut.

Vierailija
11/20 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se halus lähetteen jotta mies luulee hänen menevän sinne. Pelaa aikaa?

Vierailija
12/20 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut itse täsmälleen samassa tilanteessa, tosin potilaana. :(

mitä olisit halunnut lääkärin tekevän?Miten olisit suhtautunut jos ei olisi kirjoittanut lähetettä?

Tiedän tapauksen jossa poikaystävä, vanhemmat, isoäiti on painostanut aborttiin.ja kuullut että psykiatrinen potilas oli pakotettu aborttiin.vammaisten lasten äitejähän kai painostetaan raskaudenkeskeytykseen.Aborttiin painostamisen voisi kriminalisoida.Itsemääräämisoikeusonmyös oikeutta pitää lapsi.Tuossa mies ajaa omaa etuaan lapsen ja naisen kustannuksella, pääsee elareista(kin) eroon.Plastiikkakirurgit kertoo tapauksista jossa silarit haluaa oikaystävä eikä suostu laittamaan!Mielestäni toimit väärin, kun kirjoitat lähetteen. Miksei voi antaa aikaa psykologille tms.?(Nuori) nainen ei vaan saa pidettyä puoliaan.

Aborttiahan ei ole pakko muuten myöntää.ainakaan periaatteessa.Tuollaisessa tilanteessa se vaarantaa naisen psyykkisen terveyden.

Vierailija
13/20 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

silarit haluaa poikaystävä eikä suostu laittamaan lähetettä siis.

Vierailija
14/20 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies oli mukana vastaanotolla vai? Miksi myönsit abortin, jos potilas itse vaikutti vastentahtoiselta?

Vierailija
15/20 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse toivonut pääseväni vaikkapa psykologin juttusille, mutta pääsin jonkun psykiatrisen puolen lähihoitajan ym. juttusille, joka myöskin puolsi aborttia (syytä ei sanonut; hän jotenkin vähätteli aborttia vain), eikä osannut sanoa juuta eikä jaata muuten. Mulla oli siis hyvä, vakituinen työ ja perusasiat kunnossa sekä ikääkin ihan mukavasti, mutta mieheni pakotti aborttiin ja olin jotenkin raskaushormonienkin vuoksi paniikissa. Munkin mielestä aborttiin pakottaminen pitäisi kriminalisoida. T. Vastaavassa tilanteessa potilaana ollut

Vierailija
16/20 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

silarit haluaa poikaystävä eikä suostu laittamaan lähetettä siis.

Mitä? Eikö miehet voi Suomessa saada silareita?

Vierailija
17/20 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä varten sitten puhutaan muiden potilaiden kuullen? Sairaalassa lääkärinkierrolla koko huone kuulee kaiken. Lisäksi aikoinaan NKL:lla hoitajat ruotivat käytävällä vuoroaan odottavien potilaiden kuullen, mitä tutkimuksia kellekin tehdään ja potilaiden nimet mainittiin. Niin kauan kuin näin tapahtuu, koko vaitiolovelvollisuus on täysin höpö juttu.

Vierailija
18/20 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin itse toivonut pääseväni vaikkapa psykologin juttusille, mutta pääsin jonkun psykiatrisen puolen lähihoitajan ym. juttusille, joka myöskin puolsi aborttia (syytä ei sanonut; hän jotenkin vähätteli aborttia vain), eikä osannut sanoa juuta eikä jaata muuten. Mulla oli siis hyvä, vakituinen työ ja perusasiat kunnossa sekä ikääkin ihan mukavasti, mutta mieheni pakotti aborttiin ja olin jotenkin raskaushormonienkin vuoksi paniikissa. Munkin mielestä aborttiin pakottaminen pitäisi kriminalisoida. T. Vastaavassa tilanteessa potilaana ollut

Psykologilla on abortin suhteen vähemmän pätevyyttä kuin lähärillä.

Vierailija
19/20 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolaisella aborttiklinikalla meininki on muodollisempaa. Aborttilähetteitä rustailevat henkilöt, jotka ovat opiskelleet lääketiedettä Ranuan opistossa. Tauoilla he lorvailevat av:lla.

Vierailija
20/20 |
21.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ohi aiheen,mutta meilläkin mies pakotti aborttiin. Kannan järkyttävää syyllisyyttä edelleen kymmenen vuoden jälkeen. Ja häpeää miten idiootti olin kun "tittelin". Lohdullista ja helvetin surullista nähdä etten ole ainoa joka on tämän käynyt läpi.