kohta on rahaa kuin kroisoksella.
Arvasin että työkkäri nakittaa jonkun 9 euron orjuutuksen. Kahtena päivänä viikossa 4 tuntia kerralla. Sehän tekee kuukaudessa yli 70 euroa lisää. Mihin ihmeessä saan tuhlattua noin huimat lisätulot? Naurattaa lähinnä tuollainen "työllistäminen".
Näin kyllä harvinaisuuden, mukava työkkärin täti.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Siitä on aina parempi jatkaa oikeisiin palkkatöihin.
Täällä huitelee työttömyys lähellä 20 prosenttia. Oikeisiin töihin on todella vaikea päästä.
Kroisoksella taisi olla isommat työhalut.
Vierailija kirjoitti:
Kroisoksella taisi olla isommat työhalut.
Luultavasti, mulle on ihan sama onko töitä vai olenko työtön. Jos et tajunnut niin se oli sarkasmia kun puhuin että rahaa on kohta kuin kroisoksella.
Minkä alan pakkotöitä sait tuolla huippupalkalla?
Minulla on oikeasti paljon rahaa. Olin köyhä kuin kirkon rotta ja sitten perin isäni. Isää on kyllä paljon ikävä. Sen jälkeen perin myös lapsettoman setäni. Setäkin oli ihana ihminen. Nyt mulla on niin paljon rahaa, että en osaa oikein käsitellä ajatusta.
Ei se ole sarkasmia, jos ihmiselle on sama onko töitä vai ei. Se on siipeilyä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä alan pakkotöitä sait tuolla huippupalkalla?
En tarkalleen tiedä. Kaupungin palvelukseen että saa nähdä mitä? Aivan sama vaikka olisi haravointia. Neljä tuntia kaksi kertaa viikossa on niin vähän että sehän menee vaikka päällään seisten. Palkka on kyllä niin huikea että siitä pitää sijoittaa huomattava osa. Jos laittaisi enimmät viinaan ja naisiin ja tuhlaisi loput?
Vierailija kirjoitti:
Aina kun on töitä ollut niin olen niitä tehnyt. Miksi se sua haittaa jos mulle on aivan sama onko töitä vai ei? Töistä saa kyllä enemmän rahaa mutta toisaalta työttömänä on enemmän vapaa-aikaa. Valitettavasti molempia ei voi saada. Sarkasmia on ne muka huikeat tulot 9 euron orjuutuksesta.
Missään nimessä ei tule suostua noihin palkattomiin työpelleilyihin. Työn määritelmän mukaisesti siitä maksetaan palkkaa. Työmarkkinatuki korotettuna jollain suolarahalla ei ole palkka.
Jos on hyvä ihmisten kanssa ja osaa tavalliset arjen askareet (siivous, ruuanlaitto, kaupassa käynti, pyykkien pesu yms.), eikä ole suuria fyysisiä rajoitteita, voi hakea vaikka henkilökohtaiseksi avustajaksi. Avustajista on huutava pula, joten kyseiseen hommaan on helppo päästä. Palkka toki on huono, mutta on se parempi kuin ei mitään. Samalla voi etsiskellä oman alan hommia. Avustajat eivät tee mitään hoitotoimenpiteitä, vaan auttava asiakasta tavallisissa arkisissa asioissa ja harrastuksissa. Näin ollen koulutusta alalle ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun on töitä ollut niin olen niitä tehnyt. Miksi se sua haittaa jos mulle on aivan sama onko töitä vai ei? Töistä saa kyllä enemmän rahaa mutta toisaalta työttömänä on enemmän vapaa-aikaa. Valitettavasti molempia ei voi saada. Sarkasmia on ne muka huikeat tulot 9 euron orjuutuksesta.
Sinulla on hyvä asenne. Niillä mennään, mitä annetaan.
Vierailija kirjoitti:
Missään nimessä ei tule suostua noihin palkattomiin työpelleilyihin. Työn määritelmän mukaisesti siitä maksetaan palkkaa. Työmarkkinatuki korotettuna jollain suolarahalla ei ole palkka.
Miten niistä voi kieltäytyä? Jos kieltäytyy, tulee karenssi. :/ Oikein kiristystä on... Pakottavat orjatyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Mulla (ap) ei ole varaa ottaa karenssia. Pelleilyähän nuo 9 euron jutut on. Törkeintä on että monet käyttää niitä hyväksi. Eihän oikealla palkalla oteta jos on mahdollisuus käyttää ilmaisia orjia.
Siitä on aina parempi jatkaa oikeisiin palkkatöihin.