Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä varten miehille ja naisille valmistetaan erilaisia polkupyöriä?

Vierailija
20.07.2016 |

Miksi?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin tuottaa hankaluuksia se vaakatanko miehen pyörässä, mutta olenkin huomattavasti lyhyempi.

Vierailija
2/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on puhtaasti perinteestä. Aiemmin tehtiin naisille sellaisia pyöriä, joita voi ajaa hameessa. Miesten malli oli helpomi tehdä ja rakenteeltaan parempi, mutta sitä ei voinut ajaa hame yllä. Nykyään kyse on vain tapakulttuurista, harva kuitenkaan ajaa pyörää pitkässä hameessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten pyörät ovat tukevampia ja sopivat näin ollen miesten jättipyllyille.

Vierailija
4/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten pyörä on hankala ajettava, jos on pitkä hame yllä. Fillareiden alkuaikoina naisilla yleensä oli pitkä tai melko pitkä hame, eikä silloin syntynyttä pyörän mallia tunnu olevan helppoa muuttaa.

Vierailija
5/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monet naiset ajaa edelleen polkupyörää hameessa.

Vierailija
6/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehet ja naiset tahtovat ostaa erilaisia polkupyöriä. Vaikka kukaan ei estä miestä ostamasta naisten pyörää tai päinvastoin.

Vierailija
7/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta harvemmin sellaisessa nilkkoihin asti ulottuvassa. Hameverkkojakaan ei enää pyörissä näy.

Vierailija
8/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta harvemmin sellaisessa nilkkoihin asti ulottuvassa. Hameverkkojakaan ei enää pyörissä näy.

Maximekot ja -hameet ovat taas tulleet takaisin, tulevatkovan hameverkot pyöriin?

Minä käytän pelkästään hameita, mutten aja minkäänlaisella pyörällä :D

Vierailija
9/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten vakiopyörissä on laskeva yläputki, jotta hameelle on tilaa. 

Maantiepyörien mitoitus on senttipeliä, joten geometriassa on huomioitava, että naisilla on myös torsoon suhteutettuna pitemmät jalat kuin miehillä. Vaakaputken on siksi oltava miesten malleja lyhyempi. 

Vierailija
10/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sen hame en tarvi olla kuin polviin asti niin miestenpyörän runko on hankala. Ja viimeistään ekoissa liikennevaloissa tiellä.

Vierailija
11/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maximekot ja -hameet ovat taas tulleet takaisin, tulevatkovan hameverkot pyöriin?

Ne ovat nykymuodissa sen verran kapeita, ettei niissä välttämättä pysty ajaa pyörää. Mutta kurkkasin huvikseni googlen kuvahaulla hameverkkoja, ja netistä näkyi löytyvän ohjeita niiden virkkaamiseen. Mä muistan, kun niitä joskus lapsuudessa näkyi pyörissä, mutta en silloin tiennyt, mitä ne olivat. Vasta kun luin yhdestä Anja Snellmannin kirjasta sanan hameverkko, asiat loksahtivan kohdalleen :)

Vierailija
12/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko romani?

Vierailija
13/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset.

Vierailija
14/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten pyöriin laitetaan kaksi tavaratelinettä.

Vierailija
15/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Jopo oo suosituin pyörä, sillähän jengi nykyään huristelee, miehet, naiset, tytöt ja pojat. Parilla kaverilla on Jopo, kumpainenkin miehiä. Näppärä peli :)

Vierailija
16/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko romani?

En, ihan tavallinen keski-ikäinen lähestyvä suomalaisnainen. Minä vaan pidän hameista, koen ne helpoiksi ja mukaviksi.

Toki on tilanteita, joissa joudun vetämään housut jalkaan. Töissä ja vaelluksella nyt ainakin.

Vierailija
17/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopollahan tuolla moni painaa menemään, myös miehet ja pojat.

Vierailija
18/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se on hameverkko? Minä olen aina luullut, että se suojasi takana istuvan lapsen jalkoja, että ne eivät mene pinnojen väliin. Ennen lasten piti istua tarakalla tai sitten oli hyvin heppoinen istuin, jossa ei ollut jalkasuojia.

Vierailija
19/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan aika usein polvipituinen hame päällä ja miestenpyörällä pitäisi aina olla housut jalassa. Jos nousee miestenpyörän päältä hameessa, vilauttelee ihan liikaa. Olen näkymättömissä kotipihassa testannut tämän.

Vierailija
20/39 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten pyörämalli oli suunniteltu miehistön käyttöön kulkupeliksi  armeijoissa  ensimmäisessä maailmansodassa,jolloin se oli malliltaan  kestävämpi ja sen  runkoon saattoi kiinnittää vaikka konekiväärin osia,kenttälapion yms.

Nykyisinhän hyvin suuri osa miespuolisista,siis niistä ihan tavallisista  (arki-) pyöräilijöistä,  jotka eivät vain  omista autoa tai eivät kulje skoottereilla tms. tai käytä liikkumiseensa  julkisia kulkuneuvoja ,jo ajaakin naistenpyörillä.

Niitä on sitäpaitsi  polkupyörämarkkinoillakin   helpommin saatavissa,kuin  jo  harvinaisempia miestenpyöriä.

Useimitenhan naistenpyöristä nykyisin puhutaankin nykyisin yksinkertaisesti vain :polkupyörinä.