Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihastunut yhteen kirjastossa työskentelevään naiseen, miten voisin lähestyä häntä?

Vierailija
20.07.2016 |

Käyn kirjastossa usein ja monesti katseemme kohtaavat tämän naisen kanssa, joka siis työskentelee siellä. Olen aika ujo enkä ole koskaan varsinaisesti "lähestynyt" naista iskumielessä. Minulla on ollut vain 1 tyttöystävä ja siitäkin on jo pari vuotta aikaa ja silloin pariutuminen tapahtui jotenkin itsestään. Tämä nainen vaikuttaa myös aika ujohkolta, mutta on hymyillyt minulle silloin tällöin. Mitä jos hän ei ole ollenkaan kiinnostunut minusta tai hänellä onkin jo poikaystävä, sitten en kehtaisi varmaan enää koskaan mennä tuohon kirjastoon. :(

Vinkkejä?

M23

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistutan edelleen palstan totuudesta, eli et saa lähestyä asiakaspalvelutehtävässä olevaa nuorta naista koska hän ei voi perääntyä vaan hänen täytyy vain hymyillä. Minä en siis tätä ole keksinyt vaan palstan aikuiset mammat.

Se ohje oli setämiehille, jotka kiusaavat nuoria kassatyttöjä.

Niinhän se oli,mutta ihan hyvä yleispätevä neuvo silti.Ei missään asiakaspalvelutehtävässä ole mukavaa,kun minkäänikäiset ihmiset tulevat ehdottelemaan treffejä toisen ollessa töissä.

No en usko että kaikki ovat tuota mieltä. Kyllä se oikeanlaiselta ihmiseltä voi olla hyvinkin tervetullutta.

Aloittajalle suosittelisin joko antamaan naiselle lapun tai sanomaan, että haluasit tutustua häneen paremmin kahvikupin ääressä ja sitten antamaan puhelinnumeron. Pyydä laittamaan tekstari milloin naiselle sopisi, ujolle se on helpompaa kuin soittaminen. Sitten jätät asian siihen. Nainen ei joudu mietimään miten kieltäytyy kohteliaasti jos haluaa kieltäytyä, eli ei tilanteen pitäisi olla silloin ahdistava.

Vierailija
22/28 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kirjastossa töissä ja se on aina todella vaivaannuttavaa kun miehet tulee pyytämään ulos. Älä tee sitä. Odota että törmäät häneen kirjaston ulkopuolella, niin sitten voit jutella. Ja mieluiten vaihda kirjastoa, nyt sinussa on asiakasleima, eikä kukaan kirjastossa työskentelevä halua tutustua kirjaston asiakkaaseen. 

Ei kannata yhden kirjastontädin kommenttien perusteella yleistää. Riippuu täysin ihmisestä. Itse olen asiakaspalvelutyössä ja olisin onneni kukkuloilla jos joku pyytäisi ulos :) Olen kylläkin varattu, mutta ystävällisesti kieltäytyisin, olisi tosi imartelevaa jos pyydettäisiin treffeille! Ap, sä luot itse oman elämäsi onnen. Frendeistä lainaus: "grab the spoon"! Eiku menoksi vaan :) Ja rehellisesti kysyen eikä mitään stalkkauksia kadulla tai törmäyksiä hyllyjen välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistutan edelleen palstan totuudesta, eli et saa lähestyä asiakaspalvelutehtävässä olevaa nuorta naista koska hän ei voi perääntyä vaan hänen täytyy vain hymyillä. Minä en siis tätä ole keksinyt vaan palstan aikuiset mammat.

Se ohje oli setämiehille, jotka kiusaavat nuoria kassatyttöjä.

Niinhän se oli,mutta ihan hyvä yleispätevä neuvo silti.Ei missään asiakaspalvelutehtävässä ole mukavaa,kun minkäänikäiset ihmiset tulevat ehdottelemaan treffejä toisen ollessa töissä.

No ei ole totta tämä, kysymys: Kuinka moni asiakaspalvelutehtävässä olija olisi ok sen kanssa että pyydetään ulos? Eikö se ole vain imartelevaa? EN TAJUA

Vierailija
24/28 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy: Käytkö usein täällä?

Vierailija
25/28 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kirjastossa töissä ja se on aina todella vaivaannuttavaa kun miehet tulee pyytämään ulos. Älä tee sitä. Odota että törmäät häneen kirjaston ulkopuolella, niin sitten voit jutella. Ja mieluiten vaihda kirjastoa, nyt sinussa on asiakasleima, eikä kukaan kirjastossa työskentelevä halua tutustua kirjaston asiakkaaseen. 

Minä kyllä haluaisin tutustua kirjaston asiakkaaseen. Se asiakkuus antaa vihjeen siitä, että tämä asiakas lukee kirjoja ja se on hyvä ja nykyään harvinainen asia.

Vierailija
26/28 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kumman luulet tietävän asian paremmin: sinä, keski-ikäinen äijä - vai aikuiset naiset jotka ovat itse olleet nuoria naisia? Arvaan kyllä vastauksesi: sinä tiedät paremmin.

Mutta sitä lähestymisen kauhistelua on osoitettu myös nuorempiin miehiin ja kateus voi olla osamotiivina niillä, jotka ovat olleet nuoria naisia.

Valitettavasti en vastaa sinulle tämän enempää. Olen sen verran lukenut kommenttejasi täältä, että tiedän mikä olet. Ole hyvä äläkä kommentoi minun tekstejäni.

Vierailija
27/28 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Vaikka joku nainen voi kiinnostaa, ei pidä ikinä jämähtää yhteen eikä varsinkaan ajatella että olet naiselle "velkaa" kiinnostuksen osoittamisen ja ylläpitämisen, vaikka hän olisikin hymyillyt. Voit menettää hyviä tilaisuuksia ajattelemalla liikaa yhtä naista. Ajattele ennemmin että kaikki naiset ovat samanlaisia ja yhtä kiinnostavia.

Lueskele kirjaston ilmoitustaulua ja sen semmoista ja kun tiedät jonkun tapahtuman olevan tulossa, josta kirjastonörtti voisi kiinnostua, voisit kehitellä jotakin keskustelua siitä aiheesta hyvin lyhyesti ja kysyä onko hänkin menossa sinne. Nainen saattaa tajuta sen aloitteeksi tai ainakin hän tajuaa että olet jollakin tavalla kiinnostunut hänen tekemisistään ja/tai arvostat niitä.

Se on eräänlainen puolialoite, joka ei saata sinua kiusalliseen tilanteeseen jos kiinnostus ei ole molemminpuolista.

Itse en tajuaisi tätä aloitteeksi. Käsittäisin varmaan että asiakas luulisi tapahtuman liittyvän jotenkin kirjastoon (miksi muuten kyselisi tuollaisia?). Ellei ap sitten ole tällainen vihjailija luonteeltaan, ja jos kohde sattuu olemaan vihjailija myös, niin sitten homma toimii.  Suoralle ihmiselle ei toimi tuollaiset vihjailut, ainakaan mulle :D

Vierailija
28/28 |
20.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ujona abityttönä töissä isossa tavaratalossa. Matkalla töihin odotti samalla pysäkillä bussia vanhempi mies, en nyt osaa sanoa olisko 30 vee suunnilleen. Alkoi jututtamaan ja olin niin kiltti ja höveli että kerroin mihin ja miksi olen menossa. No eiköhän se seuraavana päivänä ilmestynyt sinne kassalleni jouluruuhkassa jotain jakoavainta ostamaan ja tivaamaan että mitä teen illalla ja miksi olen vaan kotona ja ylistämään ulkonäköäni. Se oli todella kauheaa ja vaivaannuttavaa. Tuli vaan aiheesta löyhästi mieleen. Älkää ainakaan jääkö piinaamaan siihen tiskille kovin pitkäksi aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä